Автор Тема: НПМ за МТУ  (Прочетена 19353 пъти)

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 480
  • Рейтинг: 142
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #120 -: 28 Септември 2018, 16:40:08 »
Яко! Много професионално стана! Хвала Ви! Средата на октомври ще идвам в София. Да се надявам,че ще си видим на по-бира и прочиеееее :drinks: :drinks: :drinks:

Тези неща може ли на лична да си ги обсъждате!

Dispatcher
« Последна редакция: 28 Септември 2018, 16:42:34 от Dispatcher »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 739
  • Рейтинг: 474
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #121 -: 28 Септември 2018, 17:44:50 »
Хах, че може ли един толкова фундаментално важен въпрос като виждането на по бира да бъде обсъждан така дискретно? :)

Само да допълня за запояването - в по големите мащаби може и да става, но тук като затвориш първите три стени, за четвъртата и покрива просто физически няма как да бръкнеш вътре с поялника, много е тесничко. Само лепене му е майката.
Боичките са Ревел 330 сатенмат червено, 302 сатенмат черно и отдолу в ролята на грунд играе Хумброл 40 емайллак сиво. Пръскам с това
https://hobbyland.bg/vsichko-za-modelista/aerografi-i-kameri/aerografi-i-kompresori/hs-08ac-sk-haosheng-airbrush-compressor-kit-hs08ac-sk.html

Върши работа.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1937
  • Рейтинг: 666
  • H0, еп. II, III, IV, София
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #122 -: 28 Септември 2018, 17:48:15 »
Ревелските боички - акрилни ли са или емайл?

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 739
  • Рейтинг: 474
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #123 -: 06 Януари 2019, 22:08:46 »
За много години!

Нещо бавно ми върви работата, но все пак е напредък. Един месец за релеф и обличане с фолио – ми това се получи:







Не знам като как ви изглежда, но на тия размери, с това коловозно развитие, и с тия три варианта и мащаби едва ли може да се измисли нещо кой знае колко по добро. Сега тепърва започвам другия модул, и чак тогава ще хващам лопатата да садя трева и дървета. Значи сезон III няма да е скоро. От друга страна пък за какво да бързам толкова – когато стане, тогава. Я наздраве! :drinks:


pach

  • Trade Count: (38)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 10952
  • Рейтинг: 871
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #124 -: 10 Януари 2019, 09:31:34 »

Свиркайте, ако ставам досаден




 ;D

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 739
  • Рейтинг: 474
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #125 -: 08 Февруари 2019, 20:26:03 »
Още една крачка напред:






TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 739
  • Рейтинг: 474
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #126 -: 09 Февруари 2019, 20:11:35 »
Ще имате ли нещо против да метна и тия картинки?







bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 248
  • Рейтинг: 70
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #127 -: 10 Февруари 2019, 18:23:08 »
Интересно ми стана колко време отнема пълното проиграване в един от мащабите? Композиране на влак, нареждането на маршрутите, сигналите и т.н.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 739
  • Рейтинг: 474
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #128 -: 11 Февруари 2019, 12:09:40 »
Цитат на: bazitov link=topic=4884.msg114510#msg114510 date=1549815788
Интересно ми стана колко време отнема пълното проиграване в един от мащабите? Композиране на влак, нареждането на маршрутите, сигналите и т.н.

Много труден въпрос. Никога не ми е идвало наум да меря за колко време връткам някое влакче по макета, или пък за колко време става някаква маневра. Зависи от много неща. Зависи какво си си сипал от едната страна на пулта, което е в пряка зависимост с това какво си си сложил за мезе от другата страна на пулта, зависи дали домашните са те оставили на мира да си гледаш кефа, зависи колко „важна” маневра правиш, зависи от коловозното ти развитие и това какво те кефи – влак ли да въртиш, маневра ли да правиш, колко композиции имаш и можеш да сменяш като се наиграеш с някоя. Пък и ако питаш конкретно за това макетче, то поначало не е замислено за кой знае какви сложни движения – просто си връткам 10-тината композицийки на него и толкова. Като се наиграя за месец-два и го прибирам. Не мога да ти дам по точен отговор.

А ако питаш за сглобяване или за колко време ще сменя един мащаб с друг - пак не съм мерил, но мога да ти отговоря приблизително. Час, час и половина за цялостно сглобяване/разглобяване и 15 - 20 минути за пренареждане на мащаб. :hi: :drinks:

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 248
  • Рейтинг: 70
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #129 -: 11 Февруари 2019, 12:49:37 »
Замислил съм съвсем прост макет в няколко модула (общо 1.5м), буквално 3 стрелки покрай една фабрика за гипс. По-скоро ще спадне в раздел диорама, с възможност за разглабяне.
Та от там въпросът ми беше ако се спазват по-стриктно правилата за движение - управление на сигнали, взимане разрешение за маневра (ще трябва да се навлиза в глания път), изчакване на пътническите композиции преди да продължи маневрата и т.н. дали ще мога да си го направя по-интересно.  :hi:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 739
  • Рейтинг: 474
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #130 -: 11 Февруари 2019, 13:52:55 »
Хм, тая маневра трябва да я правиш бързо, докато не е стегнал гипса. :yes:
По принцип като има фабрика някъде, рядко се излиза направо на  главния път. От фабриката влизаш с маневрата на странични коловози и оставяш пълните вагони. После идва локалния влак, взима пълните вагони, оставя празни на тяхно място, които ти връщаш във фабриката с маневрата и т.н.  Ако мислиш да произвеждаш много гипс, трябва да направиш буферна гара – два-три коловоза, които не са съоръжени с автоматика. Там заводската маневра оставя композицията с готовата продукция и се прибира в завода, пък ти с гаровата маневра си взимаш вагоните оттам. Естествено на макет едва ли ще имаш място за такива глезотийки, ще трябва опростяване на движението.
Ей, връщаш ме години назад, когато имаше товари и живот по жп-то. В Елин Пелин буферна гара откъм Верила, от другата страна отделни приемни маневрени коловози откъм ЗОМ-а и Изида , гаровата маневра едвам смогваше да издърпа всичко навреме за локалните влакове. Навсякъде имаше маневрена работа. Ама това е друга приказка. Дерзай с твоята диорамка. Важното е да ти доставя удоволствие и докато я правиш, и като си играеш с нея. Какво значение има за колко време правиш маневрата –трябва да успееш  докато си пиеш или кафето или нещо друго. Другото е здраве!