Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Преработка на Roco 10764 централа в бустер

<< < (4/6) > >>

emilchaushev:

--- Цитат на: totomoto link=topic=4909.msg109491#msg109491 date=1510562262 ---А защо се налага свързването на няколко станции?  :blush2:

--- Край на цитат ---

Токовата причина е само едната при големи трасета с много подвижен състав.

Другата причина за разделяне на трасето на бустерни участъци е още по- проста. При големи макети и фремо трасета има правило- всяка гара със свой бустер. Правилото е породено от факта, че при маневрена дейност много често се правят грешки, които водят до късо съединение. Когато имаме късо , то обаче ще се отнася само до участъка, захранван от конкретния  бустер, а останалата част от трасето ще продължи да си работи.

svetljjjo:
Обърнали ли сте внимание че транзисторите на бустърите не са монтирани на радиатори
как мислите защо са го направили така ?!?
Специално съм гледал транзисторите на 10751 на роко едните са за 60А другите за 30А максимален ток
това ако се сложи на радиатори спокойно може да дава 15А без да се замисли.
Токовата защита на гореспоменатата вече 10751 е направена с едно мощно съпротивление само и спокойно може да се
преправи лесно като се запои успоредно още едно подобно и защитат би станала за двоен ампераж.
Мисълта ми е защо транзисторите не са на радиатори вие кво мнение имате по въпроса ?
Това не се отнася само за 10751 има много подобни

Best Ripper:
Именно за да няма радиатори и всичко да е леко и малогарабитно... При амперажи на 5-10% от максималните за даден транзистор той се охлажда сам... И бустерът тежи примерно 200 гр. вместо 2 кг...

svetljjjo:
Едни алуминиеви радиаторчета ще тежат още 200г макс и дали бустера ще е 200 или 400 грама на дали ще има значение
това не е основателен аргумент . Още повече че ако беше така щеше да е много по евтино да се ползват други транзистори
има матрици с по два и с по 4 транзистора в тех за ток от порядъка на 3А предвидени за без радиатори .
Примерно фреишмана лок боса е така а дава 1 А транзисторите са му в смд корпус по два

mitko0888:
Едната причина е че няма никакъв смисъл да се прави един усилвател с повече от 3 - 4 ампера. Дори е вредно и отречено - и в тази тема съвсем леко назад имаше поне няколко аргумента за това, както и в една друга съвсем прясна тема - дай да не повтаряме всеки път едно и също.

Друга причина е, че тези усилватели се слагат във всички стартови, и въобще цифрови комплекти (като не броим новите със z21). На 100 продадени цифрови сета едва ли има повече от един случай, за който ще трябва допълнителен бустер. Защо да се влагат части за нещо, което в 99% няма да е нужно, а в оставащия 1% е по-добре да не се прави (вж. първата причина).

И най накрая, но не на последно място, да не забравяме че жп моделизмът е просто един бизнес, в който трябва с минимални разходи да изкараш макс. печалба, без да те изхвърлят от пазара. На който не му стигат тези 3 ампера, да си купи и един допълнителен бустер, че и два ако му трябват.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия