Микси, ние сме "екзотиката" в НАТО. Тук показаната техника не е наша.
Наши нови са май само джипове хамър и камиони мерцедес (милитари).
Може и да има ново нещо но е в минимални количества. Цялата ни нова техника
можеш да я видиш в темата на форума за гергьовденския парад от около 2008 г.
май беше последния с наземна техника, различна от свирките на духовите ни оркестри.
А "екзотика", защото май сме единствените от бившия Варшавски договор,
дето вместо да си купят нова съвместима с НАТО-вските стандарти, техника,
просто приспособиха старата за ползване и съвместимост със съюзниците ни.
При по мащабни учения ние всъщност играем условния противник именно заради техниката,
защото тя е почти същата с/у каквато евентуално ще се изправят от НАТО.
В Ирак,Сирия, Либия, Египет, Йемен, Северна корея, Китай, Венецуела, Куба, Русия и сателити и т.н. и т.н.
Все стари познати направления, но има и нови които са с руско оръжие от новите партиди.
Доколкото знам специалните ни пехотни части държат първенството (а как иначе - нали са българи/юнаци)
в негласното, а понякога и официално огласено състезание с останалите от европа и щатите.
Подобно е и положението с нашита МИГ-29. Авиомеханиците ни направиха чудеса от изобретатерлност,
и чрез просто направени преходници, свързват нашите самолети с наземна НАТО-вска техника без проблем,
където това може и се позволяват от изходните параметри на генератори, помпи и т.н.
Даже тези преходници и минимални промени извършиха и обратното - свързват НАТО-вските самолети у
нас с нашата наземна техника за обслужването им. Макар, че обикновенно ударно-изребителните съединения
които идват у нас от англия, италия, гърция и всяка година от щатите, обикновенно си карат с тях поне пет
транспортни самолета с целият керван нужен за обслужането им. Но единичните полети и самолетите-цистерни
обслужващи военните трасета над България си се обслужват на летищата ни с нашата изобретателност.
Всъщност военнотранспортните ни самолети "Спартан" (спартанец в превод), са нови!
Воените ни въртолети са нови - Кугар и Пума (морския), но надявам се все още да има "душа"
и в старите бронирани МИ-24, които отдавна са приземени обаче.
Учебно-бойните ни самолети са швейцарските "Пилатус" (витлови със скорост на реактивни в ниските нива).
Само още не можем да си купим (вече 20 години) нови ударно/изтребителни от типа на "Грипен"
(шведски най-подходящ за България) или Юрофайтер (европейски консорциум) защото заради пусти
комисионни се опитват да ни натресат втора ръка F-16 от португалия (гърция също предлагаше)
или още по-лошо - F-16 блок 40 които са на съхранение в аризонската пустиня (сух климат перфектен за склад)
поне от 30 години. А имаше и предложение да ни продадат F-18_superhornet (супер стършел),(
но се оказа че нито американците ще ни го дадат, нито ние може да си го позволим като цена на покупка и последваща поддръжка...
Впрочем нашите пилоти с МИГ-29 редовно излизат победители (или в краен случай наравно)
при учения срещу техните пилоти. Пък нашите я имат 30-35 полетни часа годишно , я не (заради липса на гориво).
Докато НАТО-вските пилоти които идват у нас...дори тези от националната гвардия на щатите (тяхната гражданска отбрана)
са с минимум 3000 часа (три хиляди) и се шашкат направо от уменията на българите.
Летеното на нашите наистина им е в кръвта.
Е сигурно все пак поне на земята сме си купили нова техника отчасти надявам се.
там почти нищо не знам и не съм запознат, но се надявам поне още един съфорумник да се включи и да
разкаже какво , как и защо...както и какви са тенденцийте да оборудваме стадиона хора (българската армия)
поне със съвременна сухопътна техника. За ПВО и т.н. съвсем пък май не е ясно - еър полисинг е с други функции.
Ползваме старата, налична и все още работеща техника и ...май всичко вече "ни е на мускули и честна дума".
Като разграден двор сме, ами добре че вече комшийте имат както други проблеми така и
обстановката във военно политически аспект не е като "едно време".
Казвам като "едно време", защото ако до година не почнем да си купуваме нови изтребители,
докато комплектоваме поне една (а и няма да ни дадат повече) ескадрила (21 самолета)
има голяма вероятност турски и гръцки изтребители да пазят нашето небе и да поемат еър полисинг.
Някои преди 25 години очаквал ли е такова нещо?
Ето на това му казвам "обръщане на палачинката"...