Автор Тема: Серия 46.01 - 46.12 3D Модел.  (Прочетена 5911 пъти)

R3vange2112

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 13
  • Рейтинг: 2
Re: Серия 46.01 - 46.12 3D Модел.
« Отговор #15 -: 19 Април 2025, 22:36:03 »
Значи да разбирам, че кутията е по скоро правоъгълна?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Серия 46.01 - 46.12 3D Модел.
« Отговор #16 -: 19 Април 2025, 22:51:46 »
Цитат на: R3vange2112 link=topic=5696.msg125720#msg125720 date=1745091363
Значи да разбирам, че кутията е по скоро правоъгълна?
На снимката така изглежда

R3vange2112

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 13
  • Рейтинг: 2
Re: Серия 46.01 - 46.12 3D Модел.
« Отговор #17 -: 21 Април 2025, 17:55:15 »
Работа по задната талига.









Та работейки по задната талига осъзнах нещо. На 46.03 в момента изцяло липсва спирачната система на задната талига.




Нямам идея кога е премахната, но когато го вадят за реставриране вече я няма




И сега дилемата - правя серията както е била оригинално до колкото мога или такава каквато е в момента  :blink:
« Последна редакция: 21 Април 2025, 18:01:45 от R3vange2112 »

R3vange2112

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 13
  • Рейтинг: 2
Re: Серия 46.01 - 46.12 3D Модел.
« Отговор #18 -: 28 Април 2025, 23:55:02 »




Малко от прогресът.

Колелата по никакъв начин не са финални, но трябва да се науча да моделирам елементи с органичните преливки, които излетите елементи имат. Ведущата ос все още не е моделирана, използвах просто копие от другите. На първата сцепна ос също и липсва връзката с предната талига.  Има довършителни работи по задната талига (за да не левитира така нахално под рамата например ;D) както и трябва да моделирам последния балансер зад 6-та сцепна. Но иначе само за забавата, ето така изглежда Баба Меца върху завой с радиус 180м.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Серия 46.01 - 46.12 3D Модел.
« Отговор #19 -: 29 Април 2025, 09:23:12 »
Предната талига не само се завърта в крива (както си я показал), но трябва и да се измества навътре в кривата (както си направил задната) - затова на оста на талигата има ресори за странично движение от +-80мм.

R3vange2112

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 13
  • Рейтинг: 2
Re: Серия 46.01 - 46.12 3D Модел.
« Отговор #20 -: 29 Април 2025, 10:03:05 »
Ще го коригирам. Когато завърша осите ще ги "ригна" заедно спрямо допустимите им движения. Не успях обаче да намеря информация за отместването на задната талига. Само в една от схемите има написано +-110мм +-67,5мм, тъй като в няколко източника пише, че завъртането е +-110мм предполагам тогава 67,5мм е страничното отместване. 
« Последна редакция: 29 Април 2025, 10:19:09 от R3vange2112 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Серия 46.01 - 46.12 3D Модел.
« Отговор #21 -: 29 Април 2025, 17:09:42 »
Страничното отместване на централния болт на талигата е +-110 мм.

R3vange2112

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 13
  • Рейтинг: 2
Re: Серия 46.01 - 46.12 3D Модел.
« Отговор #22 -: 29 Април 2025, 17:32:11 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=5696.msg125736#msg125736 date=1745935782
Страничното отместване на централния болт на талигата е +-110 мм.

Ахаааа, мисля че разбрах най-накрая. Страничното в болта ограничено от ресорите е 110мм, както казваш, а общото завъртане + отместване на преданата ос на задната талига е 67,5мм. Сега разбирам и този пасаж от Die Locomotive, защото без този контектс ми беше малко неясен. Благодаря много! 


Цитат
Schiebbar u. hat die I Achse plus/minus 35 mm, die VI plus/minus 25 mm seitliche Verschiebbarkeit. Die vordere Laufachse ist mit der I Kuppelachse zu einem Krauss-Drehgestell vereinigt und hat eine seitliche Verschiebbarkeit plus/minus 135 mm. Das hintere Drehgestell hat ein Drehzapfenspiel plus/minus 110 mm, sodass die vordere Drehgestellachse plus/minus 67,5 mm verschiebbar ist.
Цитат
Axles are laterally adjustable: axle I has a lateral shift of ±35 mm, and axle VI has ±25 mm. The front leading axle is combined with the first driving axle into a Krauss-type bogie and has a lateral mobility of ±135 mm. The rear bogie has a pivot play of ±110 mm, so the front axle of the bogie can move ±67.5 mm laterally.