Доколкото знам, локомотивът е вкаран в базата в Асеново след генерален ремонт и е бил напълно годен за експлоатация. Бил е консервиран и вкаран в държавен резерв. След отпадането на необходимостта от поддържане на парни локомотиви в студено състояние като държавен резерв, няколко от локомотивите, един от които е 46.03, са запазени за музейни, а останалите са извадени от базата и нарязани. По същото време спира поддръжката и постепенно започва демонтажа на системите в БДЖ, нужни за експлоатацията на парни локомотиви - багери за товарене на въглища, сгурийни ями, водни кули, водни кранове и връзките между тях, обръщатели, специализираните машини за обработка на цилиндрите и шибърите на парните машини и т.н.
При възстановяването на 46.03 не са правени съществени промени по локомотива. Промените, спрямо състоянието на локомотива при доставката му, са правени през годините на редовната му експлоатация. Това са подобрения и упростявания на конструкцията с цел улесняване и поевтиняване на поддръжката, използване но по-нови и по-добри за времето си детайли, като и уеднаквяване, доколкото е възможно, с използваните детайли с останалите парни локомотивив експлоатация в БДЖ.
Иван