Кое производство ще променят... имат всичко готово, само машината ще го пръска в различни цветове... ако си мислите, че ще преправят матрицата за нас, жестоко се лъжете. 
Ако си мислиш , че там всеки ден произвеждат бройки ...особено от този лок.
Или че всеки ден се боядисват...колко хиляди бройки смяташ , че се произвеждат за една година?
Пръскането не е толкова просто , защото трябва да си изготвят съответната документация , ескизи , проекти и т.н. и т.н. пък откакто се въведоха стандартите по ICO , бумащината стана затрупваща .
Пък това се немци , а от тях по пунктуални няма на света, това не ти е на бай Марин милионерката - шприцва 5000 куче-касичка и бега по панаири и събори да я продава...
Ясно е че матрицата няма да я променят , но и за нова боя си иска много работа.
Сега се сещам , че в историята на румънският образец има такъв момент - връщат нулевата серия да се преправя само коша и окраската !
но се оказва че има грешки в електрониката му за управление , както и сгрешени детайли по коша! Твърде голям просвет между носещата рама и коша , фаровете , вътрешният интериор на кабината и машинисткото място , и горният фар над нея.
Защо просто не ги демонтираха и не сложиха нови кошове , а старите не ги изхвърлиха /унищожиха !?
Тъй като организацията е лоша, вместо на "по-добре" в бъдещите проекти и заради натиска да започне веднага, следващият модел, по принцип за "оцветяване" в Германска окраска винаги се закъснява, като често различните части са вече в произведени.
И малко по надолу
През юни 2008 г., нулевата серия на този локомотив е произведен и изпратена от Китай на „Tillig” , без от „Tillig” или „Trenulete.RO” или да даът "добър” за боядисването му в извадка от производството. Изненадата е голяма , когато, след получаване на предварителната доставка от „Tillig” , румънците откриват , че има пак различия от одобрения проект. Като липсата на надлъжни черни ивици, които разделят централната бяла линия.
Така че те са поставени пред много трудно решение: да се приеме този локомотив , а от „Tillig" са готови да доставят, давайки им модела на клиента , по избор, на цена, значително по-ниска , но с явно сгрешени графики или да откажат доставка, с всички последици, които биха възникнали тук от гледна точка на натиск и недоволството на клиентите, но също така и в условията на сериозни щети на продажбите и оборота.
Въпреки, че решението е било много трудно, те избати да откажат нулевата серия . Съответно „Tillig” връщат цялата поредица в Китай за корекция. За съжаление, обаче, поради напредналото производство, което се нуждае от определен ред в операциите , с много елементи, добавянето на обикновенната черна лента, която е липсвала става невъзможно. На нулевата серия при всички локомотиви бяха демонтирани кошовете и претопени, тяхната конструкция е произведена с нови такива.
Нали ви става ясно , че ще има окраска тип БДЖ , само ако има новопроизведени кошове!!!
Първият вариант на дизайн имат регистрационен номер 60-1045-8, което съответства на сегашния парк от товарни локомотиви и са украсени като такива. В допълнение - за грешките от годината на производство , няма симптоми. Това обаче прави локомотива , несъвместим с много исторически пътнически железопътни вагони, които вече са на пазара, в сравнение с твърде малко товарни такива.
Затова румънците поръват серия с 60-0801-5, локомотив който е и в железопътната мрежа и днес . За съжаление, времето, необходимо за изпращане на проекта към „Tillig”, изтича и боядисването на модела , по необходимост е вече реализирано по първоначалния дизайн.
Който смята , че имат готови бройки и то не боядисани , и трябва само да си поръча боята , мисля че е в заблуда.
Все ми се струва , че с производството на тази серия (румънската и преди това полската ) отдавна е приключено и сега действат само складове , търговци и дистрибутори.
Пък и съдейки от писмата на немкинята , тя постоянно подчертава ,
АКО РЕШИМ да пускаме и в други окраски .... и т.н.