Последни публикации

Страници: [1] 2 3 ... 10
2
На Пико хоби серията са абсолютно същите - FC260. Диаметър малко над 24 мм, дебелина 18.3 и дължина 27мм. Триполюсни. Имам си такива ако нещо стане с това. Експерт нямам, там е или същото, но петполюсно (265), или малко по-дълго - тип 285. Пико има и много модели с по-малкия размер - 130. При тях диаметърът е 20 мм, дебелината - 15. Също са доста добри, намирал съм такива с по-ниски обороти и с по-високи, зависи от намотките. Преди време ги пишеха на етикета - 09450 до 12250. Оригиналното, малкото, е много хубаво, имам няколко преработки с размер 050, но според мен въобще не е за голям локомотив.

Защо пилих куплунга: пластмасата на алберт е отвратителна, по-лоша и от пико ... При разглобяването сварих плуговете, за да не ги счупя. След като ги поставих обратно, въобще не си върнаха формата, трябваше да им помогна за да се защипят на мястото си, иначе падаха надолу много лесно. А и куплунгът ги натискаше надолу. Освен тома и вместо пружинка има една крива S платмасова лентичка, която е далече от другите кинематика. Така че го преработих още преди да го пробвам с вагони.
3
Цитат на: IvanC link=topic=4524.msg125057#msg125057 date=1708134576
... За съжаление снимките вече са изчезнали и не можах да видя преработката на Митко...

Качил съм някои от снимките във фликъра. Там се очаква да не се губят :) Тук, във форума, под името ми има едно кълбенце, това е линка към профила ми. Или пък https://www.flickr.com/photos/196656345@N08/albums
4
Темата е сравнително стара и не я бях виждал досега. Митко с трите осмици я беше споменал в темата за 06-та серия на Алберт Модел и така от любопиство стигнах до нея. За съжаление снимките вече са изчезнали и не можах да видя преработката на Митко.

Имам няколко от тези локомотивчета. Много големи симпатяги са и поради това са ми слабост. Всичките ги купих от eBay и бяха доста употребявани, когато пристигнаха при мен. След като им сложих декодери (дешифратори), ми направи впечатление, че първоначално вървят много добре, но като навъртят около 10-ина минути непрекъснато движение, не искат да потеглят, докато врътката на тротъла (мишката) не надхвърли 50%, след което ускоряват бързо до средно-висока скорост, т.е. губят си бавния ход. Ако оставя локомотива в покой за около 45 минути - 1 час, локомотивът отово тръгва при малка позиция на тротъла (мишката) и има много добър плавен ход.

Оказа се, че моторчето загрява и след като е загряло си губи мощността на ниски обороти. Това е признак за слаби или отслабнали магнити. Имам и парни локомотиви на Роко със същите моторчета и при тях този проблем го няма. Затова предположих, че може да се получава при прегряване на моторчетата и ниско качество на използваните магнити

Преди известно време няколко китайски продавача на eBay предлагаха моторчета на "Роко", които много приличаха на тези в E 44.5. Със сигурност не бяха на Роко, макар че имаха марката на задната капачка. Купих няколко от тези моторчета (първо едно за проба, която се оказа успешна) и подмених магнитите на оригиналните моторчета на локомотивите с тези от "китайчетата". Моторчетата заработиха отлично след тази подмяна на магнитите - спряха да загряват и работят без промяна и след 15-20-минутна работа. За съжаление тези моторчета изчезнаха от eBay. Предполагам се дължи на това, че ги представяха за оригинални Роко моторчета.


Иван
5
Митко,

Това моторче много прилича/наподобява моторчетата (3-полюсни) в локомотивите на Пико от Хоби серията.

Не бях забелязал, че КК куплунзите (закачалките) на Роко опират в плуга. Проверих и се оказа, че и на моя локомотив тегличите опират в плуга. Не съм ги пилил, т.е. са си в оригиналното състояние и макар, че опират в плуга, си работят без проблеми. Не съм имал проблеми с работата на теглича (закачалката).


Иван
6
Най-накрая се навих. Моторчето е красиво, но както отдавна е известно, е доста слабичко за този локомотив. Става въпрос за това:



По размер и по изпълнение стандартно FK050, по-точно 055, защото е с пет полюса на ротора. Триполюсно моторче със същите размери използвам в Е69 и парният Т3, също и в старата пиковска мотриса BR185, но за този шест осен дизел - според мен не става. А и не виждам колко ще издържи с тези 0.2 - 0.4 А според книжката на Алберт.
Малко механична работа - нямам си фреза, затова - лист от ножовка, бормашина и немско дремелче. За един час. А и вече бях правил това с Е44.1 - http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4524.0.html (снимките са в съответния албум във фликъра):



Събира се оригинален Роко мотор:



Само че почти не остава място за карданчетата. А и този мотор не е на нивото на механиката / талигите. Затова - друг кандидат:



По китайските номенклатури моторчето е тип 265. Достатъчно голям размер, пет полюсно. Преди време го продаваха в Конрад (моят е от там). И сега се използва от Bachman. Има го в Али нещо си. Маховикът е от "ново" пиковско моторче. За да използвам оригиналната платка се наложи да вдълбая още два мм. С моите подръчни инструменти и борчета, това отне още един час. След това му подложих парчета от оригиналната силиконова прозрачна подложка, както и ивици мека гума - за да не предава вибрациите към шасито:



Остатъкът от оригиналната подложка отиде за изолация между моторчето и платката. За съжаление платката е прекалено тънка, но и така си върши работата:



Разбира се сътворих и нови карданчета. Забравих да ги снимам, но мисля че работата е ясна - парче от оригиналния кардан към гнездото на талигата, на моторчето - парче кардан от ново пико, и чашките са от там (от една 218). Двете парчета са свързани с парче (тръбичка) от клечка за уши. Не беше сложно.

Като цяло загубих 60 грама от тежестта. Оригиналният лок не е прекалено тежък - 470 грама, сега стана 410. Не е много за щест оси, но според мен е напълно достатъчно за локомотив с талиги и без гуми. Тягата е поне 90 грама (и отгоре). Има място за допълнителна тежест, но няма да му слагам, и така е достатъчно. Движението не е по-безшумно или по-шумно от оригинала. Звуците са доста неприятни но са от самите колела - криви и шумни. Но пък при натоварване или като го хванеш с ръка - буксува смело. Токът на празен ход на това моторче не е малък - 70 мА, защото е пет полюсно и нискоомно, сам локомотив - около 150 мА, при боксуване стига до 300 мА - напълно прилична стойност и съответстваща на каталожните данни. 100 км/ч се получават при около 9 волта. Перфектно.

Няколко други впечатления: Моят екземпляр не се клати особено, поне не съм забелязал. Колелата са му криви, но като че ли са подбрани и сложени така, че едното да криви на едно място, другото - на друго. Затова ги "маркирах" с маркера отвътре, за да ги  слагам винаги в това положение. Не е чак толкова зле. Заради тези криви колела шумът от движението е малко не толкова съвременен. С вагони не се забелязва. Не съм му преправял нищо по окачването.
При хамалската работа колелата започнаха да стържат и да заклинват. Оказа се че в двата края на талигата, тези спирачни обувки (или както се наричат) са отделен детайл, който е подвижен, и може лесно да се премести за да стърже по колелото. Съответно и леко да се премести за да не опира. Обаче със закачалката не ми се получи. Не видях до сега друг да се жалва, но като сложих Роко КК, той опира здраво в долната лайсна на плуга. Предпочетъх да изпиля куплунга, а не локомотива. На горната снимка - преработен, на долната - оригинален. Стаав бързо и лесно, а и не е старшно.



Сега куплунгът си мърда свободно в кривите, без да стърже по плуга.



Зачетох се назад по темата. Нямам проблеми с прилепването на двете части на коша - всичко си беше идеално. Предполага се че има и бели, и червени светлини. Моят е аналогов, не ми остана време да проверя какво и как е направено на тапата, но на моя червените не светят. Следнашият път ще видя защо и как може да се пипне по тапата. Въпреки че червените не ми трябват.
При следващото разглобяване трябва да му сложа нещо срещу страничните стъкла на машинното - вместо черното шаси сега се вижда новото моторче. Също ще сложа и съединители на жиците на платката - токоснемане и мотор, за да не ги запоявам всеки път. Може и да сложа още някаква лайсна върху платката, за да не се криви толкова. Толкова за сега. С това БДЖ по буксите е страхотен!
8
Влак стрела ще свързва Солун, Скопие, Белград и Будапеща

15 февруари 2024, aвтор: Галина Чолакова
 
Гърция се включи в мегапроект, който ще свърже Солун, Скопие, Белград и Будапеща с високоскорстен жп път.

"Гръцкото участие в изграждането на високоскоростна железопътна линия от Гърция през Северна Македония до Унгария е историческа победа за Западните Балкани", заяви сръбският министър на строителството, транспорта и инфраструктурата Горан Весич, пише "Сега".

Жп линията всъщност е европейския коридор 10. Частично тя е готова на сръбска територия - през изминалите дни сръбският министър прие гръцкия си колега Христос Стайкурас, с когото пътуваха до Нови Сад с високоскоростния влак "Сокол". Тази линия бе открита през 2022 г., влакът развива 200 км. в този участък, композицията има 4 двуетажни вагона и може да превози 270 пътника.

Вече се изгражда железопътната линия от Ниш до Брестовац, а след това предстои изграждането на 135 километра до Прешево и 50 километра от границата до Скопие. Така Скопие ще бъде свързано с Белград и Будапеща.

От няколко дни и Гърция е включена в този проект. На гръцка територия ще бъде изградена железопътна линия от Солун до Сехово, на гръцката граница с РСМ, с дължина около 70 километра. Така общата дължина на скоростната линия от Будапеща до Атина ще достигне 1512 км. Финансиране на проекта на македонска територия ще се търси от ЕС.

Източник: dir.bg
9
Гадовете от "Холдинг БДЖ" ЕАД приключиха този път с теснолинейните товарни вагони веднъж за винаги. На това видео от вчера на 1:27:00 се вижда в ляво какво се случва с всички вагони които бяха на гара Велинград. https://www.youtube.com/watch?v=7uBur2RfHh0&t=896s.
Разрових се в сайта на БДЖ за обществените им поръчки и се оказа, че всички товарни вагони по всички гари на теснолинейката са обявени пак за продан и този път явно са продадени за скрап. По информация от вагоноремонтния завод в Септември, всички вагони са били в много добро състояние въпреки стоенето на открито , защото са използвани много малко преди да спрат товарните превози през 2003г. по теснолинейката.
Линк към срамната обществена поръчка : https://holding.bdz.bg/bg/prodajbi-i-otdavane-pod-naem/holding-bulgarski-durjavni-jeleznici-ead-otkriva-turg-s-taino-naddavane-za-prodajba-na-245.html
Страници: [1] 2 3 ... 10