1
Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby / Re: Новини от жп транспорта в България
« Последна публикация от BDZ - 11 Юли 2025, 03:00:17 »Всичко си е по старому. 
АСЕН ВАСИЛЕВ САМ ПРИЗНАВА ЗА „6% ЗА ПП И ВИСШИЯ ФУНКЦИОНЕР“ ЗА СДЕЛКАТА С 40-ГОДИШНИТЕ НЕМСКИ ВАГОНИ – ГРОБНИЦИ ОТ ВРЕМЕТО НА ХОНЕКЕР: „КОЛКО ПАРИ ИЗКАРА ТАМ? АСЕН ВАСИЛЕВ: МИ ЕДИН МИЛИОН“! ОТ ЗАКУПЕНИТЕ ВАГОН- БИСТРА Е ВЪЗСТАНОВЕН ТОЧНО 1 БРОЙ, ОСТАНАЛИТЕ 9 СА НАПЪЛНО НЕИЗПОЛЗВАЕМИ!
източник
Скандалната сделка е сключена без обществена поръчка, с пряко договаряне, като сделката не е сключена директно с ДойчеБан, а с техен представител, който се оказва … българин – Александър Найденов Найденов (няма информация дали е бивш военен, според казаното от Лена в записа).
Общата стойност на договора е 30,5 млн. лева, която включва и всички разходи по доставката им до България. Единичната цена за един вагон възлиза на 391 166 лева. Впоследствие обаче сумата нараства до 32 млн. лева.
Първата червена лампичка светва още при пристигането на първите вагони. Оказва се, че те са произведени през далечната 1982 година, още по времето на Ерих Хонекер.
Климатиците на повечето вагони не работят, а вагоните се оказват непригодни за новите локомотиви на БДЖ, тъй като работят с различно напрежение – 1000 волта, докато новите смартрони работят н а1500 волта. Опитите да бъде преобразувана електросистемата им води до претоварване и поредица от пожари във влаковете на БДЖ.
Дори най-добрите вагони, подбрани за „министерския влак“ на Гвоздейков сдават багажа след по-малко от месец експлоатация. На практика БДЖ купуват бракувания и изваден от употреба боклук на ДойчеБан.
Сделката е скандална също така поради факта, че в договора няма никакви задължения от страна на продавача – нито за поддръжка, нито за обучение, нито дори за представяне на техническа документация. Това е причина от БДЖ дори да не успеят да се справят с нещо толкова елементарно като пускането в работа на електронните табла на вагоните, а се стига до комичния момент върху тях да се залепят картони с надписи с фулмастер с номерата на вагоните.
Капацитетът на националният превозвач за отремонтиране на вагоните също е ограничен – компанията има възможност за преработка и възстановяване на едва на един вагон месечно.
От закупените вагон-бистра за една година е възстановен точно 1 брой, като той беше тържествено показан по времето на пиарското пътуване с влак на вицепремиера Гроздан Караджов на 2 юни т.г. Останалите 9 в момента са напълно неизползваеми и няма срок, в който могат да бъдат пуснати.
От последния корупционен скандал, свързан с „Продължаваме промяната“ стана ясно, че комисионната от всяка подобна сделка е 6%, като тя се дели по равно между ръководството на партията и чиновникът разписал сделката.
В случая с 40-годишните немски гробници – точно по един милион между ръководството и висшият функционер, реализирал сделката. Както си спомняте разговора от записа на АФЕРА: „Колко пари изкара там? Асен Василев: Ми един милион“. Явно поне математиката не им куца….
А колкото до бившият министър на ПП Георги Гвоздейков – той изчезна от общественото полезрение. По неофициална информация вече е постоянен жител на Швейцария…

АСЕН ВАСИЛЕВ САМ ПРИЗНАВА ЗА „6% ЗА ПП И ВИСШИЯ ФУНКЦИОНЕР“ ЗА СДЕЛКАТА С 40-ГОДИШНИТЕ НЕМСКИ ВАГОНИ – ГРОБНИЦИ ОТ ВРЕМЕТО НА ХОНЕКЕР: „КОЛКО ПАРИ ИЗКАРА ТАМ? АСЕН ВАСИЛЕВ: МИ ЕДИН МИЛИОН“! ОТ ЗАКУПЕНИТЕ ВАГОН- БИСТРА Е ВЪЗСТАНОВЕН ТОЧНО 1 БРОЙ, ОСТАНАЛИТЕ 9 СА НАПЪЛНО НЕИЗПОЛЗВАЕМИ!
източник
Скандалната сделка е сключена без обществена поръчка, с пряко договаряне, като сделката не е сключена директно с ДойчеБан, а с техен представител, който се оказва … българин – Александър Найденов Найденов (няма информация дали е бивш военен, според казаното от Лена в записа).
Общата стойност на договора е 30,5 млн. лева, която включва и всички разходи по доставката им до България. Единичната цена за един вагон възлиза на 391 166 лева. Впоследствие обаче сумата нараства до 32 млн. лева.
Първата червена лампичка светва още при пристигането на първите вагони. Оказва се, че те са произведени през далечната 1982 година, още по времето на Ерих Хонекер.
Климатиците на повечето вагони не работят, а вагоните се оказват непригодни за новите локомотиви на БДЖ, тъй като работят с различно напрежение – 1000 волта, докато новите смартрони работят н а1500 волта. Опитите да бъде преобразувана електросистемата им води до претоварване и поредица от пожари във влаковете на БДЖ.
Дори най-добрите вагони, подбрани за „министерския влак“ на Гвоздейков сдават багажа след по-малко от месец експлоатация. На практика БДЖ купуват бракувания и изваден от употреба боклук на ДойчеБан.
Сделката е скандална също така поради факта, че в договора няма никакви задължения от страна на продавача – нито за поддръжка, нито за обучение, нито дори за представяне на техническа документация. Това е причина от БДЖ дори да не успеят да се справят с нещо толкова елементарно като пускането в работа на електронните табла на вагоните, а се стига до комичния момент върху тях да се залепят картони с надписи с фулмастер с номерата на вагоните.
Капацитетът на националният превозвач за отремонтиране на вагоните също е ограничен – компанията има възможност за преработка и възстановяване на едва на един вагон месечно.
От закупените вагон-бистра за една година е възстановен точно 1 брой, като той беше тържествено показан по времето на пиарското пътуване с влак на вицепремиера Гроздан Караджов на 2 юни т.г. Останалите 9 в момента са напълно неизползваеми и няма срок, в който могат да бъдат пуснати.
От последния корупционен скандал, свързан с „Продължаваме промяната“ стана ясно, че комисионната от всяка подобна сделка е 6%, като тя се дели по равно между ръководството на партията и чиновникът разписал сделката.
В случая с 40-годишните немски гробници – точно по един милион между ръководството и висшият функционер, реализирал сделката. Както си спомняте разговора от записа на АФЕРА: „Колко пари изкара там? Асен Василев: Ми един милион“. Явно поне математиката не им куца….
А колкото до бившият министър на ПП Георги Гвоздейков – той изчезна от общественото полезрение. По неофициална информация вече е постоянен жител на Швейцария…