Първият въпрос, който възниква е следният: От схемата разбирам, че при прекъсване на лъча тя се задейства. Оттук идва въпроса къде ще е разположена - на самия прелез или преди него. Ако е на самият прелез няма да е много естествено, защото бариерите ще падат с идването на влака, но пък ще работи в двете посоки. Ако е разположена преди прелеза, както е в действителност, то трябва да се предвиди, че ние имаме двупътен участък с двупосочно движение и май ще стане много сложно.
Отговора на въпроса ти , се съдържа в самият въпрос - много ясно че от двете страни преди прелеза!
Колкото до двупътно , схемата в двойно изпълнение , но с един изход за управление на прелеза и си готов...

Вторият въпрос - доколкото разбирам от схемата, е че тя се захранва директно от релсите. Така ли е?
"POWER BUS" считай , че означава захранваща шина , а не релсова линия (в странство имат стандарт на изчертаване и описване на схемите по-различен от бившите соц .страни.).
Когато ползваш аналогово захранване имаш регулиране по релсите от 0 до 12-14V , което не ти върши работа - стабилизатора за 5-те V , работи стабилно от 7,5 V нагоре.Когато взимаш от релсите захранване , то схемата няма да работи под този праг (отделно че там имаш и реверс на хода , което си иска още "защитни" части)...
Накратко това си е захранването с 12 V DC.
Ако имаш DCC система , тогава може и да се вземе от релсите - има си всичко необходимо на входа , изправителен диод, токоограничаващ резистор , филтриращ кондензатор , стабилизатор за 5V и готово - захранена схема.
Трети въпрос - на какво разстояние могат да бъдат разположени излъчвателя и приемника
Ако успееш да промениш това разтояние ...

от този елемент ...

Това съм го обяснил още тук ...
Павка , трябва ми малко време , да намеря схемата и ще ти я пратя.
Изпълнява се със инфрачервени светодиодни клетки "излъчвател-приемник" в един корпус който е достатъчно малък да влезне между две траверси на НО.Чуствителен е достатъчно , та дори и станиолче не се лепи под вагоните и локомотива...
Изхода от електрониката е стандартен .
Ти какво ще сложиш за изпълнителен механизъм на бариерите?
"мигалки" от дясно на шосето (от двете страни на прелеза) със светодиоди ще има ли ?
ще те разбера , че
подхождаш сериозно по въпроса ...
Всичко това до тук съм го дал в линкове , само няколко поста по-горе ...

всъщност тук за какво става на въпрос ???????????

)
Четвърти въпрос - на втората схема за заетост на участък виждам, че релсите на моя модул трябва да бъдат напълно отделени електрически от другите. Така ли е?
В темата отначало (ма това се е изгубило при отделянето и като самостоятелна) съм споменал , че схемата става
също за обратна връзка с минимални промени по входа ,като служи към компютърни програми (или други управляващи станции) за да знаеш къде са ти влаковете .
Ти такава програма ползваш ли за модула , или у дома ?
Ако не , не ти и трябва втората схема , тя бе само илюстрация за казаното по-рано...
та така ...
