Системата навсякъде може да се изключва, но има контрол. В Германия например, абсолютно всички линии са оборудвани поне с най-примитивния вариант и на локомотивите всичко е пломбирано във включено положение. При нужда се разпломбира и ситуацията се счита за неизправност на осигурителната техника и движението продължава по специални правила и с намалени скорости.
Тук контрол няма. Никой не я включва, защото от една страна кара машинистите да спазват точно максималната скорост от точното място (не от където те са свикнали), а от друга страна дава много дефекти, които обаче когато никой не я включва, няма как да бъдат открити и коригирани и се попада в порочен кръг.
Затова в най-добрия случай машинистът взима телеграма-уведомление за изключване по каналния ред (заради реална или измислена повреда) още при заминаване от начална гара, за да има оправдание, ако се качи проверяващ. А проверяващия, както и самите машинисти рядко знаят и как се включва.
Иначе работи... стигал съм от София до Пловдив много пъти с пълноценно работещ АЛС без проблеми, но по-често има поне 1-2 екстрени спирания заради погрешно възприети данни.
Да де .... и черни кутий май нямаме!?!!!
Имаме. Ама са зелени и съдържанието е първото, което се проверява при какво да е произшествие, дори за блъсната крава. Отделно се проверява за спазване на максималните скорости и нищо да не се е случило.
Това разбира се не попречи на един да кара със 150 км/ч вместо 80, после го наказаха (затова се и разчу), но споменът си остава. Тогава обаче и трасето, и локомотива (без вагони) си ставаха за толкова.