Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 501055 пъти)

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети

BDZ

  • Trade Count: (7)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 212
  • Рейтинг: 15
  • БДЖ | III-V
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #661 -: 08 Октомври 2015, 21:28:45 »
Една почти ЖП кастрофа.:) Може да мине и за изцепка.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #662 -: 19 Октомври 2015, 20:48:32 »
Два товарни влака за малко да се ударят челно край Карнобат

в-к СЕГА

Два товарни влака за малко да се ударят челно в събота около 10.15 часа между град Карнобат и село Церковски, след като композициите са вкарани в един и същи коловоз с разрешение на ръководителите на двете гари. За предотвратения тежък жп инцидент потвърди главният ревизор по безопасността в Националната компания "Железопътна инфраструктура" Бисер Минчев пред БНР в понеделник, съобщи "Медиапул".

Влаковият диспечер обаче се усеща за допуснатата грешка, подава сигнал и напрежението в електрическата мрежа веднага е било изключено.
Единият от влаковете е бил на "Българска железопътна компания" (БЖК) и е тръгвал от гара Карнобат към Церковски, където пък е бил транзитен влак на "ДиБи Шенкер".

"В случая и двамата дежурни ръководители са нарушили грубо правилата и дежурният, който е в Карнобат, изпраща подготвен влак на БЖК в посока Церковски, в същото време пък дежурният ръководител от Церковски преминава транзитен влак, който също го пускат по път две, без да си разменят необходимите телефонограми, както е по правилата", обясни Минчев.

"Абсолютно субективна човешка грешка, но грешка и на двамата дежурни ръководители, които са със сериозен трудов стаж. Благодарение на това, че имат голям опит и добро самочувствие като професионалисти, това е причината да пренебрегнат правилата. Влаковият диспечер разбира грешката, обажда се на енергодиспечера, изключват напрежението и двата влака спират на разстояние около 2600 метра един от друг", допълва той.

Единствено спирането на тока е предотвратило челния сблъсък на двете композиции, тъй като машинистите е нямало до имат възможност за своевременна реакция в множеството завои по релсовия път в този участък.

"Ще изчакаме разследването да завърши, след което ще им бъде потърсена дисциплинарна отговорност и не само на тях, а и на преките им ръководители", каза още Бисер Минчев.

Той допълни, че отново ще бъде засилена контролната и превантивна дейност и ще има допълнително обучение на целия персонал, който отговаря за гаровата дейност в цялата железопътна мрежа. Тези, които не издържат съответните тестове, ще бъдат освобождавани.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #663 -: 19 Октомври 2015, 22:18:41 »

Ами така ще е, като махнаха диспечерите така ще е, и по-зле ще става.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #664 -: 20 Октомври 2015, 11:56:41 »
Закономерен резултат от демонтирането на осигурителната техника за години в един от най-натоварените участъци. Но отговорните за такива безотговорни действия или бездействия както винаги нямат никаква вина, начело с "главният ревизор".

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #665 -: 20 Октомври 2015, 12:26:39 »
Добре де, спирането на тока ли е най-адекватното действие в такава ситуация? Ами ако машините са дизелови? Няма ли радиостанции в локомотивите или зачислени служебни GSM-и?

И какво се случва реално ако на локомотив в движение му се спре захранването от мрежата? Автоматично ли се задействат спирачките?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #666 -: 20 Октомври 2015, 12:35:58 »
Влаковете са уведомени и по GSM. Радиостанция има, но както и другите системи, без които влаковете мога да се движат, връзката е твърде ненадеждна и липсва всякакъв контрол върху действието на съоръженията. А специално в този участък изобщо не работи радиовръзката.
При спиране на захранването влакът продължава движението си по инерция, а машинистът е длъжен да спре на подходящо място и може да продължи веднага след възстановяване на захранването. Това правило е създадено точно за такива ситуации, както и правилото за проверяване на обратния входен и предупредителен светофор, чрез които евентуално да бъде спрян заминал влак, но не знам това да е ползвано някога.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #667 -: 20 Октомври 2015, 13:58:50 »
А с каква скорост са се движили двата влака? Да не излезе пак тъпият джурналистически шум, че "има герои, които са спазили правилата при неработеща осигурителна инсталация"?  :)

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #668 -: 20 Октомври 2015, 16:24:12 »
60 км/ч.
Осигурителната инсталация от гледна точка на машинистите си работи - заминават с редовно отворен изходен сигнал. Но той не е в зависимост с автоматичната блокировка на междугарието, която не работи вече трета година, а само с пръстите на ръководител-движение, за който се предполага, че е поискал съгласие от съседната гара по телефона.
Съседното междугарие и всъщност целият участък от Карнобат до Дружба се осигурява по същия начин по телефона двупосочно по единия път при скорост 100-110 км/ч.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #670 -: 25 Октомври 2015, 19:24:28 »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #671 -: 03 Ноември 2015, 14:26:37 »


                                       Офтеринг Австрия 1934
« Последна редакция: 25 Декември 2015, 17:33:01 от CaLLlo »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #672 -: 04 Ноември 2015, 20:39:53 »


        3020 C&O T-1 Chesapeake and Ohio Railway Boiler Explosion 1948

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #673 -: 14 Ноември 2015, 21:19:28 »
Тестов високоскоростен влак TGV е дерайлирал днес край Страсбург. Има поне 10 загинали.
По първоначалните сведения, влакът е влязъл с около 350 км/ч в крива с малък радиус за максимална скорост 160 км/ч в края на нова отсечка от линията там, където тя се съединява със старата линия при Eckwersheim. За целите на тестовете въздействието на АЛС върху движението вероятно е било изолирано.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #674 -: 15 Ноември 2015, 00:09:27 »