Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 501634 пъти)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #720 -: 16 Февруари 2016, 18:37:40 »
Добре де, защо пом. машиниста трябва да плати кръвнина за машиниста?! Ако са винивни, не са ли виновни и двамата и най-вече машиниста?! :scratch_ones_head:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #721 -: 16 Февруари 2016, 19:01:18 »
Цитат на: gregary link=topic=1410.msg103481#msg103481 date=1455640660
Добре де, защо пом. машиниста трябва да плати кръвнина за машиниста?!

Не е само кръвнина, а и обещетение към БДЖ, всички разходи по делото, експертизи и т.н. на обща стойност около 1,5 млн лева. Не виждам как ще стане това, още по-малко с лежане в затвора...

Вероятно и двамата машинисти имат вина за катастрофата, но нещата намирисват като опиране на пешкира от най-слабия/най-удобния във веригата. Не трябва ли напр. подвижният състав да е застрахован и щетите да се покрият от застрахователя, пък после той да си търси компенсации от виновните в друго съдебно дело? Ами ако и двамата машинисти бяха загинали? Дали щяха да обвинят началник влака?
« Последна редакция: 16 Февруари 2016, 19:15:44 от Mixy »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #722 -: 16 Февруари 2016, 20:58:50 »
Аз поне не мога да разбера схващането, че машинистът НЕ може да е виновен в никакъв случай. Отново ще цитирам Тошко:

Цитат на: bdz43r link=topic=1410.msg97953#msg97953 date=1420707210
Покрай катастрофата на Калояновец имаше спорове доколко е вероятно двама дългогодишни машинисти да пропуснат два последователни сигнала.
По този случай, тази сутрин други двама дългогодишни машинисти с нощния влак за Бургас са пропуснали и жълтото, и червеното след него, срязали са стрелките на гара Българово и са отпрашили в междугарието със 110 км/ч.

Стана ли ясно загиналият старши машинист какво е правил в момента на катастрофата - спал ли е, на джисиемчето ли е джиткал CS, носа ли си е чоплил или какво? На записа от камерата, който се появи в мрежата, хич не изглежда влакът да се е движил с 40-50 км/ч. По-разбиращите да кажат по тяхна преценка с колко влакът е налетял на стрелките...

Може да направи всеки и следната аналогия, много са и шофьори...
Карате си колата по улицата, заплеснати да смените станцията на радиото или песента в диска, не забелязвате, че светофарът свети червено! Влизате си в кръстовището и правите катастрофа. Какви са възможните причини ли? Ето ги:
1. Скапаняците от пътна сигнализация
2. Некачествен ремонт на магистрала "Люлин"
3. Цената на тока
4. Демокрацията
5. Лилиту Павлова
6. Бойко Борисов
7. Владимир Путин
8. Янките и войните в Персийския залив
9. Дуче Мусолини
10. Извънземните

Както се вижда, най-ясният отговор, че шофьорът /тоест, вие!/ сте проспали сигнала на работещия светофар, просто го няма в конспекта.... :fie:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #723 -: 16 Февруари 2016, 22:37:55 »
Да.. ама ако преди това си проспал и друг светофар, а често минаваш от там и двата ги знаеш точно къде се намират... тогава нещата започват да намирисват.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #724 -: 16 Февруари 2016, 23:36:01 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=1410.msg103485#msg103485 date=1455649130
Аз поне не мога да разбера схващането, че машинистът НЕ може да е виновен в никакъв случай.

Може. И вероятно е.

Малко встрани от основната тема: Гледам с интерес "Разследване на самолетни катастрофи" по NG. Там всеки път обясняват, че в 90% от случаите, вината за дадена катастрофа е в човешкия фактор, в останалите 10% се дъни техниката и то пак основно по вина на хората, които са я поддържали (некачествени ремонти, спестени профилактики и т.н.). Много са редки случаите в които инцидентите се случват по вина на природата (аз се сещам само за Боинга, на който му спряха двигателите във вулканичния облак, но той кацна благополучно) или по случайност (не се сещам за такъв, но сигурно е имало).

Но не си спомням пилот, оцелял след катастрофа, да е лежал в затвора и да е трябвало да плаща за самолета и кръвнина на роднините на пътниците заради пилотска грешка. Тези, дето разбиха самолета преди летището в Лондон, защото изгасиха здравия двигател наместо повредения, бяха уволнени. Диспечерът, заради чиято грешка се сблъскаха товарен самолет с руски пътнически лайнер над Швейцария, беше отстранен, но не и съден, тъй като разследването доказа и грешка на руските пилоти. Но него го уби един баща на загинало дете от злополучния полет. Въпросният баща сега излежава присъда за убийство.

Не оправдавам оцелелия машинист, но се чудя, защо го отнася толкова сурово?

Да видим какво ще стане с немския диспечер, дето сблъска двата влака. Още не разбирам, защо там не са сработили блокировките и защитите по трасето и как въобще е успял да пусне влаковете един срешу друг?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #725 -: 17 Февруари 2016, 00:43:31 »
За немската катастрофа още не се знаят причините. Това с диспечера беше опровергано като спекулация.
Цитат на: Mixy link=topic=1410.msg103488#msg103488 date=1455658561
Не оправдавам оцелелия машинист, но се чудя, защо го отнася толкова сурово?
Защото иначе трябва да го отнесат много хора по-високите нива.

За мен трябваше да бъдат привлечени като обвиняеми и няколко началника, което ще подейства възпитателно и на останалите, за да осъзнаят, че и те носят отговорност за някои неща.

При сегашната ситуация средно до 3-4 години ще има друга голяма катастрофа по аналогични причини. Всъщност от последните четири големи катастрофи (включвам и последната от Дупница), три са пряко следствие от неспазени ограничителни сигнали от машинисти. Безспорно самите провинили се машинисти имат своята вина, но има един куп служби, чиято работа е това да не се случва и очевидно те не функционират правилно.
Ако 500 влака на ден се блъскат през средно 5 години, представете си ако бяха 12 000 като в Швейцария (същата дължина на ЖП мрежата) или 57 000 като в Германия.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #726 -: 17 Февруари 2016, 08:03:03 »
"виновен" до доказване на противното...
« Последна редакция: 17 Февруари 2016, 12:14:07 от pach »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #727 -: 17 Февруари 2016, 09:46:32 »
Скица на гарата не разбирам с какво може да помогне - факт е, че влакът е влязъл в отклонение... факт е и, че е влязъл с ~100 км/ч - положението на сигналите няма абсолютно никакво значение... единственото значение е какво са показвали те и защо няма реакция от страна на управляващия влака.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #728 -: 17 Февруари 2016, 10:40:34 »
Схемата на гарата я е пуснал Тошко по моя молба доста отдавна, може да я намерите в предните постове. И е силно желателно въпросната схема да бъде разпространена навсякъде, защото един "виден", ама "супер страшно много виден" служител на БДЖ /казано иначе пълен галфон/ от самата катастрофа разпространява някаква кретенска схема на катастрофата, включително и по телевизиите. А ония бунаци продължават да му взимат интервюта и да му искат мнението...

Впрочем, ето видео от "експертите"... Да се посмеете на "коловозното" развитие...

http://vbox7.com/play:e59e36465a?pos=src
« Последна редакция: 17 Февруари 2016, 10:49:07 от Best Ripper »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #729 -: 17 Февруари 2016, 10:41:48 »
Да "живеят" магистралите!!!  &bgflag
« Последна редакция: 17 Февруари 2016, 12:14:56 от pach »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #730 -: 17 Февруари 2016, 10:53:03 »
Пламене стига глупости!
 Скоростта от ~100 км/ч е абсолютен и неуспорим факт! Първо го доказва лентата, която и да е подменена го доказва видеото пуснато в интернет от катастрофата... при 60 км/ч локомотива ще си остане на релсите - заедно с вагоните и никой никога нямаше да чуе за гара Калояновец... моля ти се, не ни имай за олигофрени.. 60 км/ч е абсолютно безопасна скорост за преминаване през стрелки в отклонение... може да се люшне малко повече но няма да се случи нищо страшно, камо ли локомотива да прелети десетки метри.. търкаляйки се - пресен пример е гара Дупница - където скоростта на 43 552 влязла в отклонение е далеч над 60 км/ч и локомотива остава на релсите заедно с първият вагон, а дерайлират останалите (на които центъра на тежестта е висока).
 Според същото това предаване разследване - предупредителният светофор е показвал за главният коловоз, а входният за отклонение - ако е било така и управляващият влака е предприел екстренно задържане - влака щеше да спре в стрелките и никой отново нямаше да чуе за гара Калояновец..
 Няма нужда да се правят симулации... правени са опити с истински локомотиви и това са фактите..
 Също така е без абсолютно никакво значение дали е щял да премини през отклонение при влизане или при излизане от гарата... ефекта щеше да е същият... важни са показанията на сигналите и ако са били правилни защо не са изпълнени....
 Тъй, че още веднъж те моля... стига глупости.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #731 -: 17 Февруари 2016, 10:57:39 »
Красене, като машинист по твоя преценка, с колко км/ч е налетял влакът в стрелките /като гледаш видеото от камерата/?
Ако може и ТошЕ да каже...

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #732 -: 17 Февруари 2016, 11:07:00 »
Около 100 естествено.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #733 -: 17 Февруари 2016, 11:29:33 »
"виновен" до доказванена противното!!!
Да "живеят" магистралите!!!
 &bgflag &bgflag &bgflag :sarcastic:
« Последна редакция: 17 Февруари 2016, 12:15:52 от pach »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #734 -: 17 Февруари 2016, 11:41:29 »
Пламене колко пъти си минавал с влак през Калояновец ?