Прав си!
Не съм този който е разследвал ( там стана и един допълнителен
скандал за няк'ъв натиск в разследващата група), но от това което
съм научил по свой си (непрофесионални) канали, май истината
вече ...е изкривена.
Официалната версия е известна. По нея ще се води и делото.
Не официалната версия ( май не само машинистите я поддържат)
има мноооого различия от официалната. Има твърдения...без доказателства, които са или скрити (става въпрос "за едни пари")
или са неоткрити ( некомпетентност + некадърност за анализ), или унищожени ( по причини като смесица между горните две),
...та тези бездоказателствени твърдения са от ..."сорта":
1.... машинистите са опитни ( знаят броя на траверсите тъй както предполагаш) и там винаги минават "на скорост" с цел наваксване на някакво "стандартно" (сиреч редовно повтаряемо)
закъснение, формирано в предходния път по някакви причини
(въпрос на уточняване). И то винаги по "правия" (транзитен)
коловоз, които позволява такова преминавате.
Твърдението е, че без предварителна "уговорка" гаровия персонал
(без да се познават с лок.бригадите) е съдействал за това и
таковаТА наваксване.
2. В злополучната сутрин, по неизвестни причини (пари/саботаж от конкуренция/...други) лок.бригадата действа "по навик" за това наваксване, когато на входния светофор ( или след визуализазия
на стрелката пред фаровете) е изненадана от "вход в отклонениес 40 км/ч, ( или подобно).
3.Следва екстрено намаляване на скоростта (или там както се нарича) и макар с по-висока скорост от разрешената, успешно
преминаване на тяговия състав и първите пет вагона.
4. Следва динамично ( от скоростта х центробежните сили х теглото) "подаване/пропадане на горното строене под въпросната
стрелка, което довежда до разлика в нивелацията на отделните
релси (+контрарелси) + езика + дори сърцето, довело до
разцепване на стрелката с едновременно дерайлиране на следващите цистерни".
5. Останалото в общи линии се покрива с официалната версия.
Тяговия състав и петте вагона след него продължават спирането и се установяват почти пред изходната ( за тях) гърловина на
гарата, а останалата част от влака ( не всички май са дерайлирали...)
катастрофира, при което следва пробива на една
от цистерните и разлив на по-тежкия газ от въздуха.
Той се разлива бързо и когато достига горящата печка в една от
спалните, на близка къща - избухва. Онези двама с колата и
микробуса, спрели за кафе от автомата, трябва да правят курбан.
Те бягат от химикала, защото предполагат (то си така), че е
отровен, но после разбират (почти веднага след спасението си)
че е и огнеопасен!!!
Според тази версия причините са много...
Корупция - лошо строителство (подръжка).
Лоша практика - нерегламентирано наваксване в явно лош график за което причините могат да бъдат твърде много:
- лошо трасе ( състояние на железния път).
- лоша дисциплина...или невъзможност да е добра, поради
некомпетентност, некадърност...през пръстов псевдо
професионализъм...или обратното - наличието на желание,
въпреки всички " гадости" да се свърши все пак в срок работата.
Това е валидно както за ллок.бригадата, така и за всичкия евентуално добронамерен ( и ниско платен) персонал свързан с
този казус.
- саботаж от конкуренция ( с или без съдействие от хора по трасето).
- мнооого пари ....било от мерак за печалба ( фирмата оператор на влака)...било заради елиминиране на 20-годишен "трън" в нечия пета ( а "петата" може да бъде както икономическа, така и политическа)!!!
-.......
- и т.н. ....и т.н.
За някои от горните непотвърдени тези, освен причини,
трябва да се изяснят и коствени (освен преките) последствия,
та дори и точните мотиви за дадени действия, или бездействия
от страна както на преките извършители/участници, така и от
държавни, общински и фирмени заинтересовани (или "мотивирани") структури.
Не знам това дали е направено ( най-вероятно не, щом
машинистите станаха единствените подсъдими "за сефте")
но се надявам някой ден да излезе истината.
Действителната, а не удобната в този момент.
Това си е мое мнение. Не съм професионалист.
До мен стигнаха някои тези...други аз си потърсих...
Сигурен съм, че не само или дали само машинистите са виновни.
Знам, че никой от преките ( и не само) участници в катастрофата,
не са я искали или съзнателно предизвикали.
Но това не бих могъл да го твърдя, ако катастрофата е резултат,
от външна целенасочена намеса, имаща такава цел!
В края - то това е много сложно и крайно неприемливо за многото
коствените фактори...Пак ще го "ручат" обикновенните хора!
Не желая да споря и на бих искал да обидя или обвиня някого,
но може да го коментираме все пак. Без злоба а в името на истината.
Просто изказах моето "виждане" за тази катастрофа.
