По вина на машинист.
http://wap.blick.ch/news/schweiz/der-lokfuehrer-war-schuld-184053След малко ще ви я преведа.
Олтен, кантон Солотурн - Вече е известно със сигурност: При инцидента от миналия четвъртък причина не е била техническа повреда. Явно единият машинист доста е бързал.
Причината за сблъсъка между два регионални влака на гарата в Олтен, столицата на кантона Солотурн, при която пострадаха сериозно двама души е изяснена. Машинистът на S-Bahn, идващ от Лойфенфинген, кантон Базел-окръг не спира на червен сигнал, както открива кантоналната полиция на Солотурн.
Тя се основава на разследване на незвисимата организация за контрол на влаковете и корабите на федерацията (Unabhängigen Untersuchungsstelle Bahnen und Schiffe (UUS) des Bundes).
Солотурнската прокуратура разследва 47-годишния машинист, който има дългогодишен опит.
Миналият четвъртък малко преди 18:00 два влака S-Bahn се сблъскаха странично. Влак по линия S 9 идва от Зисах, кантон Базел-окръг и пътува в посока Олтен. Другият влак по линия S 3 идва от град Базел през тунела Хауенщайн. При сблъсъка на стрелката на входа на гарата влакът от Базел, който трябва да влезе първи в гарата е изхвърлен от релсите. Разследването на UUS показва, че влакът от Базел се е движел правомерно и никоя от двете композиции не е превишила допустимата за тази отсечка скорост. Катастрофата прдизвиква големи проблеми за железопътния трафик в района, тъй като Олтен е основен ж.п. възел по посока север-юг за западната част на Швейцария.
До 15:00 часа в петък отсечката Олтен - Базел е била затворена.
Разследването за причините още не е приключено, но UUS вече си е поставило по-сериозната цел да изясни дали няма пропуски в мерките за безопасност, които в миналото са били предпоставка за още по-сериозни инциденти в този участък.
В окончателния си вид разследването трябва да включва и препоръки за подобряване на безопасността.
Сигнализацията в района на гара Олтен не е най-модерна, както припомня шефа на UUS Шалтер Кобелт. Но SBB заявява, че тя е в "пълна изправност".
В района действа по-старата система Integra-Signum. При нея се подава предупреждение едва след като влакът премине през червен сигнал. По-нова система като ZUB заповядва спиране и при неизпълнение сама се намесва принудително за аварийно спиране.
По данни на SBB по-старата система е в действие на около 11 000 семафора. Модерната ZUB приоритетно е изградена на по-застрашените от инциденти места. Приложена е на около 2 800 места.