Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 497873 пъти)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #165 -: 06 Февруари 2012, 21:03:34 »
Определено не съществува.

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #166 -: 08 Февруари 2012, 08:41:12 »
Пак журналистическа изцепка по новините снощи:

Влакът от Пловдив за Русе вчера пътувал 11 часа, минал през Синдел и незнам какво си.... Да ама все пак стигнал някак си в Русе. Защото в момента освен с влак, до този град втори ден няма друг начин да се стигне, ама това няма кой да го каже. Казвам това, защото съм с кола и не мога да се прибера там. А като гледам май и днес пак няма да стане. Но хайде само да плюем по железниците - може пък така да прокопсат!!!

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #167 -: 13 Февруари 2012, 16:38:36 »
Абе много реват,че влаковете закъснявали по 150 мин .Вижте в Черна Гора  блокиран влак от петък 10.02. с 50 пътника и никъде не обвиняват железниците.Има починал човек от инфаркт.Ако четете внимателно се разбира всичко ...Една думичка няма против железницата.Евентуално днес ще ги евакуират с хеликоптери.Спасителният екип тръгнал пеш към тях ,се е спасил в тунел на ж.п.линията от паднала лавина и те седят спокойно и чакат в тунела ...Тука голямо вряскане,голямо чудо... Тея от босфор тв са супер малоумници ...
http://www.rtcg.me/vijesti/drustvo/hronika/52927-helikopterom-za-putnike.html
« Последна редакция: 13 Февруари 2012, 16:40:22 от muncho »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #168 -: 14 Февруари 2012, 17:14:36 »
   Факт е,че и в Железопътен транспорт журналистите лъжат ,а какво остава за другите?В последния брой пише,че "пробния" влак с министъра се е движел със 170-180км/ч.

        "...лъже вратаря ,лъже вратата ,лъже и нас че гледаме футбол."

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #169 -: 14 Февруари 2012, 17:32:44 »
Доколкото разбрах - действително са развивани скорости над 170 км/ч.

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #170 -: 14 Февруари 2012, 17:39:14 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=1410.msg73110#msg73110 date=1329233564
Доколкото разбрах - действително са развивани скорости над 170 км/ч.
Това с какъв локомотив??? Имаме ли въобще нещо, което да "вдигне" тази свръхзвукова за БДЖ скорост???  :neo:

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #171 -: 14 Февруари 2012, 17:46:30 »
С машина на БЖК !!!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #172 -: 14 Февруари 2012, 18:14:25 »
БДЖ също има машини за такива скорости. Просто си направиха реклама на БЖК.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #173 -: 15 Февруари 2012, 14:44:21 »
Силистра. Локомотив-снегорин е дерайлирал край село Межден, Дуловска община на област Силистра, съобщиха от железопътната гара. Очаква се да пристигне кран, който да вдигне машината на релсите. Няма пострадали.

До Силистра вече девети ден няма железопътен транспорт, след като два локомотива и мотриса "Дезиро" заседнаха в преспа по линията между града и Алфатар. Машините са изтеглени, но заради новия инцидент движението още не е възобновено.

Заради усложнената обстановка по железопътната мрежа не се движат композиции в  участъците между Габрово и Царева ливада, както и в участъка Левски - Свищов - Черквица. Не се движат и композициите в участъка между Самуил и Силистра, както и между Харманли и Свиленград. Все още не е възстановено движението на международните влакове по Дунав мост. Пътниците от тях се превозват с микробуси между Русе и Букурещ.

Бедственото положение остава в сила в общините Харманли, Свиленград, Любимец, Сливница, Бойница. Контролирано се изпускат язовири. Седми ден не пътуват фериботните платформи по река Дунав при граничния пункт Видин. Ледоходът при Русе е 60 %, при Тутракан - 80, при Силистра - 100%.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #174 -: 15 Февруари 2012, 17:41:34 »
 :scratch_ones_head:
« Последна редакция: 15 Февруари 2012, 17:46:24 от liro4605 »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #175 -: 15 Февруари 2012, 17:50:49 »
.
« Последна редакция: 15 Февруари 2012, 18:09:45 от gregary »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #176 -: 15 Февруари 2012, 17:52:11 »
emilchaushev, до колкото ми е известно БДЖ имат само този снегорин, в базата в Асеново, да са го извадили и да работят с него, честно да си кажа ме съмнява:


Ето и характеристиката му:
Единственият парен снегорин в БДЖ

Инж. Димитър ДЕЯНОВ

Преди 80 години във фирмата HENSCHEL – Kassel е произведен първият и единствен в цялата история на нашите железници парен роторен снегорин. Чертежът към договора, с който е поръчан снегоринът, е подписан през февруари 1930 от инж. С. Генков – тогава началник Отделение Тракционно в Главната дирекция на БДЖ.

Поръчката е свързана с необходимостта железопътната администрация да се справи по-ефективно с тежките зимни условия и особено със снегонавяванията в Североизточна България, по линията Русе - Каспичан - Варна. Това принуждава Главната дирекция на БДЖ да вземе по-сериозни мерки за осигуряване проходимостта по железопътните линии през зимата, тъй като работата на използваните дотогава обикновени плугове-снегорини, бутани от локомотиви, е твърде незадоволителна.

По онова време фирмата Henschel строи за германските железници (DR) и други железопътни администрации два типа парни роторни снегорини. Те се различават само по големината на котела и по това, че първият тип се носи от две триосни талиги, а вторият – от една триосна и една двуосна талига. Снегорините нямат собствен ход. Цялата машинна част, състояща се от парен котел без прегревател, двуцилиндрова парна машина Zwilling, преводен редуктор и останалото помощно оборудване, служи за задвижването на челно монтирания снегозагребващ ротор. Напредването (ходът) на снегорина при работа се осъществява от друг бутащ локомотив.

Поръчаният за БДЖ роторен снегорин е петосен (с една триосна и една двуосна талига). Има фабричен номер 21845/1930 и първоначален експлоатационен номер – Sn 101. Главните му технически данни са показани в таблица 1.

 

Таблица 1
Парен котел

работно налягане                                 13 кг/см2
димогарни тръби                                   234 броя
ъншен диаметър на тръбите                    46 мм
разстояние между тръбните решетки      3700 мм
скарна повърхност                                 3,2 м2

нагревна повърхност:                                                  

   а) на пещта                                         12,1 м2
   b) на димогарните тръби                       111,5 м2
обща нагревна повърхност                     123,6 м2
Парна машина
брой и диаметър на цилиндрите             2 х 430 мм
ход на буталата                                        560 мм
Снегозагребващ ротор
диаметър                                                2960 мм
обороти                                                  150 об/мин
Разстояния и маси
разстояние между средите на талигите    5000 мм
база на снегорина                                 7000 мм
диаметър на колоосите                            850 мм
собствена маса на снегорина                 61 510 кг
маса на снегорина в служба                  66 530 кг

 

При работа, роторният снегорин се обслужва от трима души: машинист и помощник, които стоят в кабината за управление, в предната част на снегорина, и огняр, поддържащ огъня в пещта и работното налягане в котела. Неговото място е в будката, разположена между снегорина и тендера, както при обикновения парен локомотив. От двете страни на котела има проходима връзка между кабината за управление и будката на огняра, посредством тристъпални надлъжни площадки над парната машина, задвижваща снегозагребващия ротор.

Машинистът командва, посредством регулаторния лост в кабината за управление, пускането, режима на работа и спирането на парната машина, задвижваща ротора. Той отваря страничните крила, позволяващи да се загребва сняг и да се прави проход, малко по-широк от габарита на возилата, като в същото време, заедно с помощника, следят за знаците, указващи за негабаритни съоръжения, за да притворят крилата и да се избегне евентуалния удар с тези съоръжения. Двамата командват и посоката, в която се изхвърля снегът – вляво или вдясно, за да не се засипват с изхвърлен сняг перони, приемни здания и други крайпътни съоръжения. Това става чрез спиране на ротора, обръщане хода на парната машина (респективно – посоката на въртене на ротора) и механизъм, обръщащ в нужната посока отвора, откъдето се изхвърля снегът. Роторът има десет двойки, шарнирно монтирани, загребващи лопатки. Всеки две лопатки са свързани помежду си с лостче, така че, когато роторът се върти в едната посока, се отварят тези загребващи лопатки, които са по посока на въртенето, а при обратно въртене – другите лопатки. Едновременно с обръщането на въртенето на ротора, механично се отварят и съответните загребващи лопатки.

Ходът на снегорина (до мястото на работа, придвижването напред, спирането и други евентуални маневри), както вече споменах, се осъществява от друг бутащ (теглещ) локомотив. Съгласуването на действията между машиниста на снегорина и машиниста на локомотива става чрез сигнали, подавани с парните свирки, каквато има и снегоринът.

При внимателното проучване на документацията около доставката на нашия парен снегорин става ясно, че той е поръчан и доставен без тендер. В България към него е прикачен триосен тендер, тип 3Т16,5, съответно пригоден с изграждането на покривна пристройка в предната му (към будката) част, отговаряща на тази на снегорина, и монтирането на капаци, покриващи въглищния бункер, срещу засипването му по време на работа със сняг. Поради това, написаното за снегорина на стр. 130, в книгата ми “Локомотивното стопанство на БДЖ 1947-1990”, издадена през 1993, се оказва неточно, за което поднасям извиненията си на читателите.

Парният роторен снегорин е изпитан по линията Русе - Варна през зимата на 1930 -1931 и е приет в парка на БДЖ. Оттогава той се използва при нужда всяка зима по железопътните линии в известната с тежки снежни навявания Североизточна България

С въвеждането през 1936 на новото серийно и номерно означение за локомотивния парк на БДЖ, снегоринът е преномериран – от Sn 101 на № 101 (отпада само буквеното означение), а последният си № 99.081 получава с излизането на окръжно предписание на Главната дирекция на железниците № V–3–182 от 07.021947. През октомври 1981 снегоринът е докаран от Железопътно управление Горна Оряховица за основен ремонт в софийския Железопътен завод. След приключване на ремонта, с цел да се увеличат въглищният и водният запас на снегорина, неговият триосен тендер е заменен с четириосен – тип 2’2’Т28. Четириосният тендер, на който предварително е направена съответната ревизия, е взет от бракувания през 1975 локомотив 11.08 и е прикачен към снегорина на 1 ноември 1981.

След този ремонт снегоринът 99.081 е използван още две години за разчистване на снегонавяванията по Главна линия № 9, между Русе и Каспичан, и клона Самуил - Силистра. През 1983 от тогавашната Германска федерална република е доставен нов модерен дизелов роторен снегорин, на който е даден експлоатационен номер 91-01. Той е двуосен, самоходен, с два дизелови двигателя – единият за задвижване на снегозагребващия ротор, а другият – за осигуряване движението на самия снегорин. Когато се наложи да смени посоката на движение, се задейства устройство, което го повдига над релсите и го завърта на 180о, след което го спуска върху релсите и той може да тръгне в обратната посока, без други маневри.

Новият снегорин поема борбата с преспите през зимните месеци по железопътните линии в Североизточна България, а парният 99.081 е оставен като резервен в Локомотивно депо Каспичан. След 1997 е обявен за музеен експонат в музейната колекция на БДЖ. Преместен е в базата за локомотиви на гара Асеново, където се намира и понастоящем.


Скоро обаче четох някъде, може и във вестника който издава локфорума , че имало по модерен.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #177 -: 15 Февруари 2012, 18:01:03 »
Има още един снегорин. Парния си е в Асеново:



refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #178 -: 15 Февруари 2012, 18:01:43 »
Стефане,сам си си отговорил в цитата от Деянов


"През 1983 от тогавашната Германска федерална република е доставен нов модерен дизелов роторен снегорин, на който е даден експлоатационен номер 91-01. Той е двуосен, самоходен, с два дизелови двигателя – единият за задвижване на снегозагребващия ротор, а другият – за осигуряване движението на самия снегорин. Когато се наложи да смени посоката на движение, се задейства устройство, което го повдига над релсите и го завърта на 180о, след което го спуска върху релсите и той може да тръгне в обратната посока, без други маневри."



пп Красен ме е изпреварил  :hi:

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #179 -: 15 Февруари 2012, 19:58:03 »
Цитат на: emilchaushev link=topic=1410.msg73177#msg73177 date=1329309861


...... както и в участъка Левски - Свищов - Черквица.....

??? Нещо не схващам. Левски - Свищов или Ясен - Черквица?