Мда, значи излиза, че машинистите винаги са минавали по тоя маршрут, абсурдно е да не знаят, че това е единственият възможен маршрут през гарата. Освен това се твърди, че участъкът е равен, открит и през злополучния ден времето е било слънчево. Входният светофар е бил видим от голямо разстояние - над километър. Според мен твърдението на машиниста, че слънцето е заслепявало светофара е нелепо - в 15,20 ч. слънцето е много високо, за да пречи на видимостта /да не забравяме, че точно срещу заслепяване светофарите имат удължени козирки/сенници/. Ако беше станало сутринта, при ниско слънце на изток, или привечер - при ниско слънце на запад, тогава да кажеш, че слънцето ти пречи. Ама когато слънцето и почти в зенита - е, сори...
Установено е, че влак 8601 се е движил с 110 км/ч по път 1 /каквато е максималната скорост на електровоза 45 серия/, малко преди входният светофар с рутинно спиране /неаварийно/ скоростта е свалена до 100 км/ч и с тая скорост влакът налита в S-ката по инерция и там губи още едни пренебрежими 2 км/ч. Няма отчетено никакво екстрено спиране - поведението е такова сякаш са минавали направо през стрелката. Добре, и така да е било - нали се е знаело, че оттатък изход няма и няма как да се прехвърлят на път 2, щом като се знае на изходната S-ка не работи? Минавали са не един път, и то след ремонта и знаят реалното положение по трасето.
Съмнително е и твърдението, че сигнализацията е била неправилна. Нали тя е вързана с положението на стрелките, чрез които се задава маршрута или греша? Да не говорим, че вече два месеца и повече трасето се ползва и досега няма нито ексцесии, нито някой машинист е сигнализирал за грешни показания и разминаване на маршрут и сигнализация...
Малко встрани едно питане. Ако разменните стрелки на изхода на гарата са работели, влакът е минел по 3-и коловоз, изходният светофар на коловоза какво е трябвало да показва, за да укаже на машинистите, че трябва да минат през отклонение? Зелено с жълто или разменните стрелки имат отделна сигнализация /която Тошко не е показал на схемата/? Мисля, че на всеки машинист би трябвало да му е ясно, че входният светофар показва пътя във входната гърловина и не може да се ползват показанията му за изходната, нали така? Така че изказванията, че са очаквали отклонение на изхода на гарата, а не на входа, са нелепи...