Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 499964 пъти)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #570 -: 15 Октомври 2014, 18:39:43 »

Конкректно,тази траверса в този и вид,изобщо не оказва влияние на влаковете,или на безопастноста...друг е въпроса че това не трябва да се случва!
На запад всяко камъче е "подредено"!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #571 -: 16 Октомври 2014, 08:46:06 »
Цитат на: Mixy link=topic=1410.msg96920#msg96920 date=1413379379
Е не, направо не е истина! А кой отговорен фактор е приел този "ремонт" и се е подписал под протокола? Или и това е въпрос на комисионна?

Класически диалог в БГ между инвеститор и изпълнител...

Инвеститорът: Как върви ремонтът на участък Хикс?
Изпълнителят: А, вече сме готови!
Инвеститор: Как готови бе?! Че вие преди 2 седмици почнахте?!?!
Изпълнител: А, ние работим денонощно, ударно, да не допуснем загуби на БДЖ....
Инвеститор: Че изобщо какво можете да свършите за това време?
Изпълнител: Как какво?! Всичко! Сменихме всички релси, траверси, крепеж. Баластрата е пресята и подбита с машини...
Инвеститор: И това всичко за две седмици?!
Изпълнител: Естествено! Ти не ни ли вярваш?! Да не работим от вчера заедно?!
Инвеститор: А, вярвам ви, ама все пак не е нормално толкова бързо...
Изпълнител: Ела да видиш ремонтирания участък, явно не вярваш...
Инвеститор: Е, стига сега де. Вярваме си...
Изпълнител: Абе не ми вярваш, ела да идем на най-далечния участък...
Инвеститор: Аа, дотам е много далеч, ще ми се стопли уискито...
Изпълнител: Ето, виждаш ли, значи всичко е изпълнено по план и предписание. Съгласен ли си?
Инвеститор: Да, приемам. Дай да подписваме документите и да плащаме с едни европари. После ние помежду си ще уредим нещата...

Офф: Тук се намесва един виден моделист-пианист, който творчески-неповторимо успява да съчетае текста на "Стани, стани, юнак балкански..." и мелодията на погребалния марш....

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #572 -: 16 Октомври 2014, 11:45:02 »


това е от преди няколко дни

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #573 -: 16 Октомври 2014, 11:52:38 »
Далеч по-елементарна е съдбата на тези траверси.
Некадърен машинист на калпава подбивна машина забива лопатките преди машината да е спряла или ги изважда след като машината е тръгнала с цел работата да се свърши по-бързо. Какъв ще е резултата никой не го е грижа, важното е да се отчете за свършено.

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #575 -: 29 Октомври 2014, 23:25:01 »
Цитат на: muncho link=topic=1410.msg97083#msg97083 date=1414616133
http://www.blitz.bg/news/article/299504 :suicide:
Поредното журналистическо малоумие... Само не разбрах защо трябва да бъдат наградени машинистите - затова, че са спазили правилника и сигнализацията ли? Я да видим как щяха да спрат, ако караха един срещу друг с 80 или 100 км/ч.??? Що за долни глупости - повече от ясна "стандартна" възможност при изключена блокировка /вследствие на планирани и провеждани ремонти дейности/, ограничение на скоростта от 25 км/ч., което е предвидено и за ужасТ на драскачите е спазено...

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #576 -: 30 Октомври 2014, 15:24:36 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=1410.msg97084#msg97084 date=1414617901
Що за долни глупости - повече от ясна "стандартна" възможност при изключена блокировка /вследствие на планирани и провеждани ремонти дейности/, ограничение на скоростта от 25 км/ч., което е предвидено и за ужасТ на драскачите е спазено...

Няма как пускането на два влака един срещу друг да е "стандартна" възможност, дори при изключена блокировка и скорост 25 км/ч. По тази логика преди 30-40 години, а и сега по 16 линия, когато сигнализацията е била със семафори с крила и не е имало блокировки, влаковете са щели да се пускат един срещу друг като нормална практика.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #577 -: 30 Октомври 2014, 19:34:48 »
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=1410.msg97086#msg97086 date=1414675476
Няма как пускането на два влака един срещу друг да е "стандартна" възможност, дори при изключена блокировка и скорост 25 км/ч. По тази логика преди 30-40 години, а и сега по 16 линия, когато сигнализацията е била със семафори с крила и не е имало блокировки, влаковете са щели да се пускат един срещу друг като нормална практика.
Петко, мисля, че тотално бъркаш "възможност" с "практика". "Стандартна" възможност е нещо, което е предвидено в правилниците като напълно възможна грешка, вследствие на неработеща блокировка и сигнализация, а не умишлено търсене на конфликт и катастрофа. И не разбирам защо даваш примери от преди 50-60-100-200 г.... Би трябвало да си наясно, че по тази линия само за тази година вече има поне 3-4 такива случая на неправилно нареден маршрут, но до катастрофи не се стигало, защото се спазват предписанията /особено след катастрофата на Калояновец/. Друг е въпросът, че този случай е "изтропкан" услужливо от някой твой колега на драскач от медия и затова се е вдигнал шум. За другите случаи нищо не се разчу, нали така? И редно ли е да се прави някакъв фалшив "героизъм" и да се искат дори премии за изпълнение на правилниците и наредби за безопасно движение? Това все едно да си шофьор на автобус в градския транспорт и да искаш премия, че не преминаваш на червено! Смешно и абсурдно е, не мислиш ли?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #578 -: 30 Октомври 2014, 20:04:59 »
Проблемът не е, че двата влака са се видели и са спрели с 25 км/ч, ясно е че трудно ще се блъснат при тази скорост и драма няма, но на горе-долу същия ненадежден метод се разчита и за движението в междугарията, където скоростта е доста по-голяма.
Само преди седмица спиращ по разписание влак мина транзит през такава гара без заповед от ръководител-движение и отпраши в междугарие, където скоростта е 60 км/ч... ама можеше и да е в съседното, където е 130 км/ч. В резултат от НКЖИ издадоха заповед всички влакове задължително да спират в развързаните гари, за да няма погрешно преминали транзит. Тази заповед обаче се отнася най-вече за машинистите, които именно трябва да спират винаги, а те пък все още не са официално запознати с нея.

По същото време се излиза с абсурдни лозунги колко много нови мерки са взети за повишаване на сигурността - били сложили по двама стрелочници (което е видно, че не помага) и били намалили скоростта в развързаните гари на 25 км/ч (все едно до сега е била 125).

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #579 -: 30 Октомври 2014, 21:40:09 »
Best Riper, правилата трябва да се спазват независимо дали гарата е "отвързана" или "завързана", за 25 или 100 км/ч. Сигурен съм, че няма правилник, който да допуска приемането на два влака един срещу друг, независимо от обстоятелствата. Не виждам и нещо лошо, че на случая се даде гласност, даже това трябваше да стане по- рано. За съжаление в момента БДЖ се намира в такова окаяно състояние в каквото никога не е било и само рязане на гангренясалото месо до кокал би оправило донякъде положението. Съжалявам, но аз не искам моя брат локомотивен машинист или друг негов колега да пострадат заради нехайството и некадърността на други техни "колеги".
Съгласен съм с твърдението ти, че машинистите не бива да се награждават - спазването на правилата е тяхно задължение, а не изключение.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1355
  • Рейтинг: 211
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #582 -: 06 Ноември 2014, 11:07:55 »
Дам , даже по случая, снощи на Дупница, имаше интересна гледка. Бяха докарали Takraf-ите.
« Последна редакция: 07 Ноември 2014, 09:43:17 от jopeto »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #584 -: 06 Ноември 2014, 19:26:04 »
И австралийските мангали не спят...

http://www.illawarramercury.com.au/story/2679063/second-model-train-recovered-in-berkeley/