Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Устройство на парния локомотив
CaLLlo:
Същото в нов прозорец
Устройство на локомотив с пароразпределение тип Хойзингер, или Валсхард:
(Komponenten einer Heusinger- oder Walschaerts-Steuerung)
1 - Контракривошип (Gegenkurbel)
2 - Контракривошипна щанга (Schwingenstange)
3 - Преводна щанга на ходообръщателя (Steuerstange)
4 - Подвезка (Hängeeisen)
5, 6 - Превод (Steuerstangenhebel)
7 - Кулиса (Schwinge)
8 - Кулисна щанга (Schieberschubstange)
9 - Кръстоглав (Lenkeransatz am Kreuzkopf)
10 - Шибърен паралел и шибърен кръстоглав (Schieberstangenführung)
11 - Палцова щанга, наклонителна щанга, хоризонтален лост на предварението (Lenkerstange)
12 - Вертикален лост на предварението (Voreilhebel)
13 - Стержен на пароразпределителя (Schieberstange)
14 - Шибър, в случая бутален (Kolbenschieber)
15 - Шатун (Treibstange)
16 - Сцепна щанга (Kuppelstange)
17 - Паралели
18 - Бутален стержен (Kolbenstange)
19 - Бутало
Голям чертеж в нов прозорец
1 - Шлептендер с вода и въглища (Schlepptender mit Wasser- und Kohlenvorräten)
2 - Будка (Führerstand)
3 - Свирка (Dampfpfeife)
4 - Преводна щанга на ходообръщателя (Steuerstange)
5 - Предпазен клапан (Kesselsicherheitsventil)
6 - Турбогенератор (Turbogenerator/Lichtmaschine)
7 - Пясъчник (Sandkasten mit Sandfallrohren)
8 - Лост на парния регулатор (Reglerzug)
9 - Парен дом (Dampfdom)
10 - Въздушна помпа за спирачките (Luftpumpe für die Druckluftbremse)
11 - Димна камера (Rauchkammer)
12 - Паровходна тръба (Einströmrohr)
13 - Врата на димната камера, баджа (Rauchkammertür)
14 - Парапет (Handlauf)
15 - Задна свободна колоос (Schleppachse)
16 - Странична площадка (Umlauf)
17 - Рама (Lokomotivrahmen)
18 - Спирачни накладки, калодки (Bremshängeeisen)
19 - Пясъчни тръби (Sandfallrohr)
20 - Сцепна щанга (Kuppelstange)
21 - Кулиса (äußere Steuerung)
22 - Шатун (Treibstange)
23 - Бутален стержен (Kolbenstange)
24 - Парен цилиндър и бутало (Dampfzylinder)
25 - Шибър (Schieber (innere Steuerung))
26 - Шибърна кутия (Schieberkasten)
27 - Пещ (Feuerbüchse)
28 - Пламъчни тръби (Heiz- und Rauchrohre)
29 - Надлъжен котел (Langkessel)
30 - Паропрегревателен елемент (Überhitzerelemente)
31 - Регулатор наситена пара (Naßdampfventilregler)
32 - Паропрегревателен сандък (Dampfsammelkasten)
33 - Комин (Schornstein/Esse)
34 - Прожектор (Spitzensignal)
35 - Кноров ръкав (Bremsschlauch)
36 - Воден резервоар, баки (Wasserkasten)
37 - Въглищен бункер (Kohlekasten)
38 - Скара (Rostlage)
39 - Пепелник (Aschkasten)
40 - Буксов лагер (Achslager)
41 - Балансер (Ausgleichshebel)
42 - Ресор (Blattfederpaket)
43 - Сцепна колоос, в случая ведуща (Treib- und Kuppelradsätze)
44 - Буксова опора (Achslagerbock)
45 - Пароизходни тръби и конус (Standrohr und Blasrohrkopf (Ausströmung))
46 - Предна свободна колоос (Laufachse)
47 - За Европа стефансонов спряг - тегличен прът, кука, подвезка, винт и хамут (купла) (Kupplung)
http://de.wikipedia.org/
Тук постепенно ще се добавят всики термини до най-точните наши, за сега е само немски.
А най-добре, някой да се хване и да публикува свой превод направо в wikipedia.org, щото срамота - това го има на 30 други езика!
Какъвто и да е превод обаче не върши работа - с по 5 грешки на ред и направен с онлайн преводачки.
bdz43r:
--- Цитат на: pach link=topic=1557.msg22441#msg22441 date=1238651707 ---Първи въпрос - може би трябва да се обясни защо "шлеп-тендерните" имат ограничение при движението си с тендера напред и не е само поради влошената видимост!
--- Край на цитат ---
Всъщност видимостта назад обикновено е доста по-добра от тази напред.
Малко са локомотивите с отделен тендер, при които скоростта на заден ход е ограничена. При повечето е еднаква и напред и назад.
pach:
Е те това е тема като за тоя форум!!! :yes:
Благодарско за Ясен и браво на Сашо!!! :clapping: :clapping: :clapping:
За това идеше явно реч... :good: :good: :good:
Сaprycorn:
чертежът е чудесен, по него може да се обяснят всички части и тяхното действие. Само би било по добре, ако се намали малко, за да се вижда всичко от картинката. Понеже локомотивът е американски, има някои разлики с типично немските/български локомотиви, например липсват контрастержените на буталата и на Шибърите, колелата са дискови с капковидни отвори и т.н. Но като цяло този чертеж е много добър.
pach:
Ако искате чертежи на типично немски локомотиви (следователно и български ) препоръчвам този сайт (ама е на френски и английски...)
http://www.voisin.ch/dlok/
чертежите и описанието са си малка мечта-фантазия на моделиста!!! :spiteful:
:good: ;)
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия