Автор Тема: България!  (Прочетена 928161 пъти)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: България!
« Отговор #930 -: 02 Юли 2013, 12:29:40 »
ти сериозно ли знаеш снимките от 2 години и 60 страници наизуст ??

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #931 -: 02 Юли 2013, 12:35:16 »
Разбира се...щото те не са чак толкова много (за съжаление съхранената история не е много в мрежата).
Подобно бих могал да кажа и за 85 % от форума - кога, и горе долу къде...като почти и до човек мога да ти кажа,
какво е писано и публикувано тук. То търсачката (не само на този форум) не върши почти никаква работа...
особено ако не знаеш точните думи които търсиш.
Аме не е въпроса дали аз знам какво има, а да не се дублира излишно информация,
щото утре някои новопоявил се във форума, ще реши направо да препише цяла тема,
щото не я е видял, че има такава и смята, че допринася с нещо за увеличаване на инфото.
 :hi: :hi: :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #932 -: 12 Юли 2013, 13:22:05 »
Старата централна гара я няма вече, но ЖП завода все още беше там....



от албума на semafor4o
 :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #933 -: 17 Юли 2013, 11:14:33 »
През 1912 г. Чешко-българското акционерно дружество  за захарна индустрия осъществява
 най-големия си проект – създаване на мащабна компания за производство на захар и захарни продукти.
 Най-голямата за времето си фабрика на Балканския полуостров е изградена в Горна Оряховица през 1913 г.
 И въпреки пораженията от разрушителното земетресение, сполетяло града ни още същата година,
 дава работа на над 1500 горнооряховчани, които произвеждат първите тонове захар.
Освен че полагат основите на бъдещ стопански просперитет на региона,
 чехите привнасят голяма част от европейските постижения и култура сред местните граждани.

Захарните заводи в Горна Оряховица през 1912г:



На 29 март 1925 г. в Горна Оряховица е открит Първият международен мострен панаир в България.
Всъщност това не е вярно, защото има плакат на първия международен мострен панаир в Пловдив от 1892г!!!!!,
но явно горнооряховци искат първенството за себе си евентуално!!!

 През годините, в които се провежда панаира, участват фирми от цяла Европа и САЩ,
най-известните сред които Круп, Сименс, Филипс, Форд, Фиат и др. Уреждат постоянни представителни павилиони,
където излагат новостите на своето производство. Инициативата допринася за увеличаване обема и разновидността
 на производството в града  и вноса на нови модерни машини и технически съоръжения.
Настъпилата световна икономическа криза през 1929 г.  предизвиква спиране на финансовата помощ от държавата.
Последното издание на Международния панаир е през 1932 г.

Плакат за мострения панаир в Горна Оряховица през 1926г:




След Освобождението градът бързо се разраства. През 1899 г. точно в 10 часа преди обяд княз Фердинанд I
тържествено прерязва лентата на жп гара Г. Оряховица-Калтинец.
По този начин се открива най-дългото железопътно трасе в България – 541-километровата линия София-Варна.
 Този съвременен транспортен възел отваря града към нови търговски фирми, капитали и идеи,
 както и предопределя до голяма степен неговото развитие през двадесетото столетие.

Откриване на железопътна гара Горна Оряховица:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #934 -: 23 Юли 2013, 16:27:16 »
И това е България...макар съвременния и вид да не е най-добрия, все пак красотите и са ненадминати.
Вижте сами с каква природа ни е надарил...който и да е – разбирал си е от работата.
През уикенда (още една хубава българска дума) се „поразходихме“ пеша до Черни връх. Качихме го от „Златните мостове“ през п риродния резерват „Торфено бранище“ и слезнахме през хижа „Алеко“ до кв.Драгалевци.

Боровата гора в горната част на „Морените“ е на доста години.


Порой са отмили всякакъв спомен от алеи – добре, че мостчетата поне са останали.


Информационна карта за „Ветровала“ , на път към х.Кумата.


Още един мост – държи се все още здрав... също като силата която държи шапката...


Тук под самата хижа, морените вече не са толкова голями.


Предстои преминаване по ръба на природния резерват „Торфено бранище) който впрочем е създаден с указ на цар Борис ІІІ.


Край на гората – от този мост започва изкачването до върха.


Последний напън настал е – малко под финала.


Стандартна снимка с околните изгледи, за достоверност от типа – „бяхме там“.


Това е на самият връх – какви сили (или богове) са си играли да струпат така огромните камъни,
Един върху друг? Пояснение – от тук всичко сочи надолу и от тук всичко се отича – значи не е вода и лед.
Тогава кой си игра така на „кубчета“ върху самият връх!?!?!


Като стана въпрос за него – Черни връх, с надмоpска височина 2290 метра.


Едвам опазен от военни, синоптици и въздушните диспечери (инсталациите им де)


Жалко, но вече и от горе се вижда какво дишаме в София...


Има дори сняг (и той не е въобще чист) – при това през лятото.


От към тази страна на Витоша, боровата гора е още по-стара, та чак глъхнат ушите...
Но пък ехото е страхотноооо!!!!



Бързо взе да се стъмва, а нас път до Драгалевци ни чака...


А сега ще ви представя още малко от околностите на София. Има една приятна изненада за която бях(ме) чували до скоро. Решихме като продължение на  похода (след съответната хубава почивка) да посетим определено място  и сами да се уверим...че е вярно.

Нормална тиха пътека в гората (не е в парка обаче...)


Нито пък е в ниското...


Дали вече някои не се досети къде е това красиво езеро !?


За миг Слънцето се притъмни, за да ни предостави тази картина


Хайде де...имали някой да не  се е сетил!?!


А този жокер!?!


Или пък този!?!


Добре...има дори платноходка!


...и гребци в канута...


Но това не е пристана им...


Дааа, познахте...Панчарево е!!!


Но качихме източния склон, не заради панорамите към езерото...
Какво ли е това в тревата?!!!!



Ето ги търсените...но не „недадените“ !!!


Никак не са малко, по стръмното...


Даже май са цъфтяли до скоро!?!


Сега вече и ние видяхме – има кактуси съвсем близо до София.


При това от няколко вида.


И малко прецъфтяли вече...


Но има и още в разцвета си!!!


Я пак...


По-близо....


Красотааааа...!!!!


Жалко че сме изпуснали и червените съцветия!


Още!


Водачката ни по стръмния сипей!


Но щом и тези + дете успяха, значи не е толкова зле...на краката!


Хайде обратноооо ...по нанагорнището!


Пътьом, последни снимки за тази година.


Казват, че от пет години са в района и оцеляват дори през зимата!


Тази година са в този район (догодина пак ще ги потърсим наоколо).


Един оранжев козел на склона!


Но пък гледките си заслужават!


По обратния път към новата цел за деня.


Малко почивка на сянка и хубав фон.


И там на високото сме били вече (виж началото ако искаш)


Ура, вече сме на мостчето над канала от ВЕЦ Кокаляне!


Постоянното присъствие на рибари.


Но ние минаваме през някаква „тайна“ пътека...


И вече знаем децата защо търчаха нап ред за въдиците си.


Има и други обитатели освен „оценените“!


Обещава да е тихо и приятно


Добре угоени са...дали ги поднасят в тава!?!


Я да се пробвам и аз...(жена с въдица в ръка е „местната“ атракция!!!)


Но това са малките специалисти!


Кактусите предполагат ...текила в чашите...ми ние си носим!
Ха наздраве!!!


Всички беше много весело и ...жалко че трябва да се прибираме по светло.



Но докато ни дойде транспорта, ще „захлупим“ с цаца и бира!!!


Надяваме се да ви разходихме по две от красивите места около София
И да сте доволни почти колкото нас!?!!!!!!!!!!


Довиждане с обещаниета – „Пак ще го напривим!!!“
(този път с още текила – става идеално за финал)



И така това е за днес (все пак е работен ден) от красотите на България в околностите на София.
(впрочем беше обширно фотографирана и водноелектрическата централа на Кокаляне, която е перфектна за моделиране...)
« Последна редакция: 14 Август 2013, 13:35:46 от pach »

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2010
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: България!
« Отговор #935 -: 23 Юли 2013, 21:52:28 »
Хубави снимки  :good:, а й ми се струваш някак си и подмладен ;D А тези кактуси откъде се взеха.

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re: България!
« Отговор #936 -: 24 Юли 2013, 06:10:23 »
Супер сте ти изкарали! А и майка България, какви красавици е родила! &bgflag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #937 -: 24 Юли 2013, 09:30:18 »
Цитат на: ivo link=topic=1752.msg90208#msg90208 date=1374605548
Хубави снимки  :good:, а й ми се струваш някак си и подмладен ;D А тези кактуси откъде се взеха.

Така ти се струва заради късата ми подстрижка...и текилата!

За кактусите по туристическите форуми смятат, че някой преди пет-шест години е хвърлил семена в района,
и те сега се развиват на местна почва, явно без проблем. Има противоречиви сведения, че след прецъфтяване,
разнасят семената си из околностите чрез вятъра и всяка година ако искаш да ги видиш,
 трябва да ги потърсиш около миналогодишния район.
Местната ни "водачка" обаче казва, че миналата година са си били на същото място където ги видяхме и ние през уикенда.
А аз смятам, че се пускат разни добронамерени слухове за различни местоположения,
 за да ги опазят от недобросъвестни "туристи".
Но мястото макар и много известно (вижда се на снимките точно къде е ) е достатъчно труднодостъпно,
та се надявам да оцелеят дълго, макар да стават все по известни напоследък.
И да стискаме палци, някой да не отиде да ги унищожи целенасочено (света е пълен с лошковци)!
 ;D ;D ;D

ПП. Доряне, благодаря от името на красавиците! :blush2: :hi:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #938 -: 25 Юли 2013, 18:03:07 »
Гледайте филма "Тихият беглец" - има го и в Ютюб, и в Маймундата. Един от главните "герои" в него е междуселски автобус Барейрос, същият, с който Пламен през 60-те години е ходил на море. Тогава това е било възможно най-луксозното нещо за междуградски превози в България. Чавдарите-Сетри 11М4, озвучавани от баба ви Лепа Брена и т.н. тогава още въобще ги е нямало.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #939 -: 26 Юли 2013, 11:06:04 »
Мдаааа, бях забравил този филм. :good:
За мен има още повече сантиментална стойност, защото при снимките беше ползван доста "чужд" реквизит.
Например джипката заедно с шофьора (ГАЗ-69 с "лудия Пара`Мунчо") беше всъщност шофьора и служебния джип на баща ми.



Надписа на предното стъкло "геоложки проучвания" си е напълно автентичен и не е правен специално за филма. Въобще около
заснемането на този филм има много смешни случки и истории, станали между различните външни хора и снимачния екип.

Самият филм е много приятен и сега! Той и навремето си беше абсолютно пародийна комедия,
като това практически бе единствения шанс да се осмива властта без последствия.

Кадъра с тази фраза:
"- Ама другарко, тука има ред!
- Се`а нема ред, се`а сите сме равни! - отговаря другарката от село"

... беше станала култова в някои софийски кръгове, извън партийните събрания на БКП.
 :sarcastic:

Когато го снимаха и прожектираха, едва ли съм схващал нещата в цялост,
но имах възможност около 86/87 година да го изгледам отново, събитията в Афганистан (първата война)
 и Полша (профсъюз "Солидарност") бяха "поотминали"  и тогава вече си беше хептем на място иронизирането.

Освен въпросния "Барейрос", в целия филм има автентични кадри и на другите превозни
средства от 70-те години на 20-ти век. Единственото което сега трябва да уточним пред младите хора,
които биха може би го изгледали все пак, е че тогава София беше значително по-спокоен град.

Тази "ОХРАНА"  на "Волга-М21" пък не си я спомням въобще какво е било!?!


На снимката има доста вече "култови" превозни средства.
Линейка "Волга-М21-комби", автобус "Чавдар" и самосвал "летящия леген" (караха много щуро) е "ЗиЛ".


Не беше чак пък толкова интензивно движението, а това въртолет на КАТ да прелети над града (модел КА-26)
си беше истинско събитие. Те летяха над междуградските шосета най-вече.
Тук има и още нещо вече "отпаднало" от полети - над града прелита и ИЛ-18, но тогава въобще не прелитаха (като сега) над центъра на града.
Но като във всяка комедия режисьорските приоми засилват картината до гротеска, за да могат да отправят еднозначно послание към публиката.
В случая показването на твърде интензивно движение в центъра на София, цели да покаже шума който е "главния"
герой в сценария а не че това е било наистина така.


И все пак автобуси "Чавдар" да минават по ул. Съборна пред ДетМаг не си спомням.
То и багера с мотопеда пред себе си май е "пуснат" там за снимките!?!

Въпросният "Барейрос" които ходеше до морето за 9-часа, а до Китен (крайната му дестинация) пристигаше за още 2,30часа,
беше от друг модел. Общо за 12-13 часа двамата шофьори ни докарваха до морето.


Този във филма е по-нисък, задната  врата е по-назад с един прозорец  и задния ред седалки е на нивото на тези пред него.
Този модел е явно от 1970 година, докато този който писвам аз е по-новият модел - от 1978 г. може би на шаси В-210!?
 Той тръгваше от международната автогара, на ъгъла с улиците "20-ти април" и ...сегашно име бул.Дамян Груев в 20,00 часа.
Някъде към 1,30-2,00 часа правеше 20 минутна почивка в Пловдив където се сменяха двамата шофьори (винаги пътуваха по двама)
 и към 6,00 часа (през август е около изгрева на Слънцето) виждахме през прозорците му морето и първите слънчеви лъчи
в района на изхода от Бургас към южните курорти.
В Китен както казах пристигаше на площадчето между пощата и нашата станция, към 8,30 сутринта.
 А в 10,00 вече съм се плацикал на южния плаж...


"Моят" автобус за разлика от филмовия беше в светлосин цвят и тъмносини ливрей, повдигнат под, за багажното отделение
и синкаво нощно осветление в салона, което шофьорите превключваха от бяло(слънчево) някъде към 23,00 часа.
Освен меките високи седалки (те бяха по-високо от пода между тях, заради багажните отделения от долу)
имаше и доста плътни завеси по страничните и задни стъкла, както и минибагажници над самите седалки от "самолетен" тип,
 тоест не мрежи а плътни и дебели плоскости, в които бяха вградени осветителните фанари -бяло и синьо осветление в един.
Задните седалки бяха по-повдигнати от тези пред тях, макари с малко, шото там беше двигателя.
На филмовия Барейрос, май двигателя е под пода.
 :scratch_ones_head:
Явно е бил по-люксозен вариант от показания във филма...тоест на външен вид дори не са много еднакви.
Може би по-луксозния да е бил югославски, щото като малък не съм му гледал номерата. Имахме някаква съвместа "фирма"
с балкански привкус, в която само шофьорите си бяха наши, а автобусите не. Тогава много малко хора знаеха например,
 че фирма "Тексим" всъщност е българска, работеща по "западен" образец. Както сега много малко знаят точно кой е "Wili Betz",
и как стана тази фирма някога в Европа.

Същото беше и с тези международни автобусни превози.  Всяка седмица преди да тръгнат сръбските туристи,
 изкупуваха всичко от кварталния магазин за хранителни стоки.
Купуваха направо цели пити кашкавал и тенекии сирене, като брояха на касите последните стотинки за дъвки и т.н.
 за да не връщат български пари в Югославия, където цените явно бяха доста по-високи от нашите. Ех, спомени ....

Както казах по вътрешния маршрут, синият Барейрос тръгваше от международна автогара,
 от която всеки ден тръгваха по пет автобуса - по един за Скопие, Белград и Загреб, един за Солун и един за Истанбул.
 Всичките бяха "Барейроси" от луксозните, а тези за Истанбул пък бяха от "облите" Мерцедеси,
 каквито по-късно внесоха за "БалканТурист". Мерцедесите бяха бяло жълти - нещо като този на долната снимка,
 а Барейросите - светло сини/тъмно сини.


А Филма "Тихия беглец", ак оне ме лъже паметта май беше първата българска кинокомедия заснета на цветна лента "ORWO".
Но може и да бъркам кой е бил първият цветен комедиен филм у нас...
« Последна редакция: 26 Юли 2013, 14:43:10 от pach »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #940 -: 26 Юли 2013, 11:31:38 »
Значи у нас е имало и от по-луксозните варианти. Те пак са от 60-те години. Такъв между другото е бил и клубният автобус на ЦСКА. Фирмата фалира окончателно през 1978-а г., а собственикът и, "обиден" на гнилия капитализъм, емигрира за Куба, където разработва дизелови двигатели на базата на стандартния двигател Зил-130 - произвеждани са серийно под кубинска марка. Едуардо Барейрос там и умира през 1992-ра.

Тъмно-синьо - светло-сини мерцедеси, подобни на този на снимката, са внесени по късно-през 1978-а и първоначално не са били точно за Балкантурист, а за развозване на делегатите на не знам си кой конгрес на БКП. След това отиват в Балкантурист. По същия начин, през 1986-та, за 13-тия конгрес, се внасят доста по-луксозни тъмносини автобуси Неоплан, които после пак са предадени на Балкантурист.
« Последна редакция: 26 Юли 2013, 11:35:38 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #941 -: 12 Август 2013, 15:54:59 »
Малко обновление на архивните снимки от "Изгубена България"!!!

Снимка за спомен в депото пред трамвайна мотриса на служители
 от Дирекцията на трамваите и осветлението на
 ул. “Княгиня Мария Луиза”, София 1941 г.


модела е известен...

Църквата “Св. Храм Успение Богородично” (Ιερός Ναός της Κοιμήσεως της Θοετόκου),
 построена в 1897 г. от гръцкото население на Анхиало (Поморие) и изгорена в 1906 г.
 от български националисти, църквата е разрушена окончателно в 1938 г.,
Анхиало, началото на ХХ век



Панорамен изглед на София с поглед към Перловската река
(днешният бул. “Евлоги и Христо Георгиеви”),
 в центъра се вижда църквата “Св. Седмочисленици”, началото на ХХ век



Ученички от Втора девическа гимназия на въртележката в Борисовата градина, София 1936 г.


София, панорамна фотография към площад “Народно събрание”, началото на 30-те години на ХХ век

Трамвайните релси вече ги няма тук.

А това е доста интересно...каква е марката на колата?

хижа "Септември", архив ДПП Витоша"
« Последна редакция: 12 Август 2013, 16:45:03 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #942 -: 14 Август 2013, 13:43:05 »
За съжаление нищо не се е променило в България от доооооста години....
Едно време разни бакали управляваха страната ни, сега музиканти се изживяват...
не като музиканти, а като ...литературни критици.

Дано снимките в този им вид се виждат и на дисплейте на касовите апарати!
Но не очаквайте всички снимки които съм качил до тук да ги преработя - по-лесно е да ги изтрия и да
кажа ...майната му....нито пък очаквайте да ги преработвам, ако някой тепърва си купи някакъв китайски таблет,
и той му отваря трудно социалните мрежи от типа "Пич, къде ми е колата?".
Тук поне за мен от крой време е било -"свирено положение".
Явно за мен, но не и за някой други - щом като умеят "со кротце, со благо" да си налагат своята тояга!!!!!

Специално за Адриан - наздраве няколко пъти!!!

 :drinks: :drinks: :drinks:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: България!
« Отговор #943 -: 14 Август 2013, 14:37:53 »

Много благодаря ,  :drinks:  човек се учи докато е жиФ!@

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #944 -: 17 Август 2013, 12:03:39 »
Някъде из центъра, не мога да преценя точно къде - опа, грешка - Орлов мост:


И най-вероятно на Руски паметник.


« Последна редакция: 17 Август 2013, 21:14:25 от IKAR »