Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Гара Сердика

<< < (29/33) > >>

BaHkaTa:
Любимата ми гара където съм изкарвал много извънкласни часове :dance1: :dance1: :dance1: след което заслужено съм получавал  :punish: :punish: :punish:

Емчоо имаш грешка в коловозното развитие на гарата. По специално двата коловоза които си начертал зад гарата. Тях би следвало да ги махнеш.

Ще кача снимка (план) от архивите на строителното министерство, само да я изровя.

EDIT:

Ето и снимчиците



pach:
Няма грешка.
Показваш едни от първоначалните коловози на гарата.
Тя търпи общо три реконструкции преди да я разглобят.
Мога да гарантирам, че зад магазиите също имаше още един
коловоз. Там ходихме да късаме пломбите заради оловото, защото беше най-скрит. Зад него пък имаше огромни купчини
с дърва за огрев, тоест тъй наречените " метровки'" . Техните камари запълваха цялото пространство между магазиите и стадиона. Там си имаше също коловоз, сред дървата.
Колкото до твойте извадки от строителното министерство,
Със сигурност са от III-та епоха на гарата, защото игрищата очертани между гарата и стадиона, на по-късин етап бяха гаражи на пожарната команда, в последствие превърнати в сервизни работилници на някакъв ДАП.
Има и две липсващи разклонения ( или там скиците са неясни)!
Доколкото разбрах, ще се моделира гарата в пълния и блясък от последните години на експлоатация.
Има и други липси по горните скици, както се вижда и по представения по-рано план, върху който сме чертали коловозите, но смятам, че и това си е достатъчно убедително.
 :hi: ;D

Eliyan:
Коя е последната година, в разписанията за която до гара Сердика има редовен товарен влак или маневра?

j.k.kolev:
Според мен поне до 2000-та година имаше товарни влакове на гара Сердика, като окончателното им спиране го свързвам с ремонта на ул Опълченска през същата година. През 90-те години имаше и товарни вагони към Възраждане, от които директно продаваха строителни материали. Нека обаче някой живеещ в района или по-запознат да се изкаже.
В края на 40-те и началото на 50-те години за кратко е имало и т.нар. работнически влакове с дизелови мотриси, даже и разписание беше публикувал някъде Деянов

Eliyan:
Благодаря! Аз имам много смътни спомени от средата на 90-те, когато от моста на Опълченска виждах пълните с вагони коловози, които изглеждаха като да не са мърдали от страшно много време. Тоест, тези коловози се ползваха като гаражни, и да е имало на тях рампи/разтоварища/складове, почти сигурно не са се ползвали. Ако правилно предполагам - до последно са се ползвали за приемане и изпращане на състави, и за товаро-разтоварна дейност, най-южните два коловоза - тези, преминаващи под моста?
Ще съм благодарен и ако някой осветли въпроса дали предприятията в района - "Сердика", Метални конструкции, Обувният завод, са имали свои отделни клонове и дали клоновете са се отделяли от Стан, от Сердика, или със СОП?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия