Автор Тема: Източници на напрежение-проблем!  (Прочетена 35176 пъти)

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 582
  • Рейтинг: 51
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #45 -: 07 Февруари 2010, 22:59:25 »
Цитат
А и нещо не мога да разбера идеята с комп. захранване

Идеята е със съатветния прекъсвач да се включи автоматичен режим...т.е. няколко влака да се движат (тръгват, спират и се разминават ) без човешка намеса  , а в това време аз ще си маневрирам на някой от изолираните за целта коловози.. :blind:

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 582
  • Рейтинг: 51
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #46 -: 07 Февруари 2010, 23:06:49 »
този левият проводник е общ за цифровото и аналоговото...доколкото сващам  ...сигурно е " - " -са...???

vlado1

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (6)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 219
  • Рейтинг: 6
  • TT - III,IV еп. DR - АЕЦ/БСлатина/София
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #47 -: 07 Февруари 2010, 23:39:06 »
Общ - да. За цифровото и за трите аналогови участъка.
Това с "+" и "-" е нещо относително. Ако в някой от участъците искаш влака да се движи в обратна посока, то за този участък на общия проводник трябва да е "+"-са (примерно). Искам да кажа, че U1,U2,U3 трябва да могат да се регулират от +12V до -12V спрямо общия. Поотделно.

Цитат на: schatsi link=topic=227.msg35403#msg35403 date=1265576365
Идеята е със съатветния прекъсвач да се включи автоматичен режим...т.е. няколко влака да се движат (тръгват, спират и се разминават ) без човешка намеса  , а в това време аз ще си маневрирам на някой от изолираните за целта коловози.. :blind:
Със сложна работа си се захванал...



pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11514
  • Рейтинг: 1073
  • ТТ & Н0; DR & BDZ; selfmade ep.I-III(~VI)
    • За моделизма
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #48 -: 08 Февруари 2010, 09:19:41 »
И Жоро и Владо-1 са ти отговорили.
Идеята ти е готина, прави си я за аналогово, а там където ти се събират всички 5, 9 и 12 волта от компютърният блок и се концентрира всичко, слагаш един доста голям (с доста превключващи групи) ключ ...най подходящ е тъй нареченият "галетен превключвател" и с едно завъртане , изключваш всички аналогови напрежения, обединяваш връзките им и си готов за DCC.Ако не е ясно, щом остана свободен ще ти начернтая схема с такъв ключ.
Обаче има недостатък - кабелите и дължините им нарастват главоломно...
 :hi: ;D

Dare_Devil

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #49 -: 01 Март 2010, 15:07:47 »
И един въпрос доста настрани от темата, но не си струваше за него да пускам нова тема. Тази схема: http://www.electronickits.com/kit/complete/motor/k166.pdf става ли за захранване на модели? Колко вата консумира един локомотив (респ. колко трябва да е в състояние да осиогури захранването)?

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 346
  • Рейтинг: 5
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #50 -: 02 Март 2010, 21:31:15 »
Ако не се лъжа, цифровите централи дават до към 2 ампера (някои и по-малко), което според инструкциите им е достатъчно за десетина локомотива. По груби сметки, при петте ампера, които тази схема е способна да даде, трябва да можеш да захраниш около 25 локомотива. Имай предвид, че тя няма защита от претоварване и късо съединение, така че работи внимателно.

vlado1

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (6)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 219
  • Рейтинг: 6
  • TT - III,IV еп. DR - АЕЦ/БСлатина/София
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #51 -: 02 Март 2010, 22:58:27 »
Цитат на: Dare_Devil link=topic=227.msg37217#msg37217 date=1267448867
И един въпрос доста настрани от темата, но не си струваше за него да пускам нова тема. Тази схема: http://www.electronickits.com/kit/complete/motor/k166.pdf става ли за захранване на модели? Колко вата консумира един локомотив (респ. колко трябва да е в състояние да осиогури захранването)?
Относно консумацията - ето тук http://www.railwaypassion.com/?cid=93&NewsId=4. В pdf-а дават, че може да осигури ток до 10A, така че при всички случаи ще стане. Не знам само при продължително късо на изхода какъв ще е резултата.

Dare_Devil

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #52 -: 03 Март 2010, 11:59:33 »
Един 10А предпазител на изхода няма ли да е достатъчен за да се справи с евентуално късо?

vlado1

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (6)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 219
  • Рейтинг: 6
  • TT - III,IV еп. DR - АЕЦ/БСлатина/София
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #53 -: 03 Март 2010, 12:17:25 »
Доста пъти ще се случи да окъсиш захранването. вЕрвай ми. И всеки път ще сменяш предпазител ?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 979
  • Рейтинг: 228
    • bgrail.info
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #54 -: 03 Март 2010, 12:34:21 »
При 10 А ако ще е предпазител, по-добре автоматичен.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 550
  • Освободил се от форуми...
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #55 -: 03 Март 2010, 21:10:27 »
Много внимавайте със захранванията тип "куча марка" и "нема значение, че е евтино"... Хич не са редки случаите на пробив в тях и появата на изхода на твърде нежелателни напрежения от няколко пъти над предвиденото, та чак до нивото на входното... И познайте какво става с цялата нисковолтова електротехника и електроника след него...  :spiteful:

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 346
  • Рейтинг: 5
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #56 -: 04 Март 2010, 22:47:13 »
Това така или иначе работи с импулси с амплитуда колкото е входното. Така че и да пробие, просто локомотивите ще се разхвърчат във всички посоки. Нищо няма да изгори, най-много да има нещо счупено.
Електронна защита от късо лесно може да се направи с нискоомен резистор и транзистор. Само трябва да огледам къде трябва да се добави транзисторът.

Dare_Devil

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #57 -: 05 Март 2010, 20:17:27 »
Много ще съм ти благодарен ако ми посочиш къде да се сложи тази защита. Ако има и начин да се върже един светодиод, който да показва, че има късо - цена няма да има.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2666
  • Рейтинг: 203
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #58 -: 01 Декември 2010, 10:17:28 »
Може би не тук е мястото, но реших да не отварям нова тема, а да попитам. За системата Мерклин - може ли да се използва за захранване друг трансформатор - примерно Пико, Роко или нещо подобно ? Ако не е възможно - защо ?

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 550
  • Освободил се от форуми...
Re:Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #59 -: 01 Декември 2010, 10:33:43 »
Мерклинското работи с крив /променлив/ ток.  ;) За целта можеш да използваш пиковски траф.. Вариант 1 - взимаш тока от изводите за стрелки и т.н., като регулирането става с външен реостат /ама грее/ или стъпаловидно чрез използването на галетен превключвател, осигуряващ връзването на различни кондензатори последователно на товара. Втори вариант - отваряш пиковски траф и взимаш входното напрежение, което влиза в селеновия изправител /4-те зелени пластини отпред пред трафа/ - тогава получаваш регулируемо захранване както за правотоков локомотив, обаче шунтираш защитата от претоварване /червената лампа с биметална пластина/ и с всичките опасности, произтичащи от евентуални претоварвания и къси съединения на изхода.