Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 335458 пъти)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4800
  • Рейтинг: 644
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Парни локомотиви
« Отговор #30 -: 23 Февруари 2008, 20:08:59 »
Цитат на: Жоро link=topic=237.msg2159#msg2159 date=1203518143
Бе Адри, нали го знаеш Яско. Оставя най-хубавото за накрая! Мушмурок такъв!
Ето ви китайска пара.

http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=4300&ids=141026
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=5600&ids=141063
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=4300&ids=141008
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=5600&ids=139419
Малко немска пара
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=3400&ids=140257
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=3400&ids=140266
« Последна редакция: 23 Февруари 2008, 20:18:58 от toniemi »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #31 -: 24 Февруари 2008, 03:11:48 »
Браво бе Тони, много хубави филм4ета, особено 41цата с eilzugwagenite.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #32 -: 27 Февруари 2008, 00:47:44 »
Ето един модел, който ще предизвика спонтанна въздишка у по-старите хобисти, и надявам се интерес у по-младите

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #33 -: 27 Февруари 2008, 02:20:51 »
BR 84 е построен специално за линията Дрезден Алтенберг през 1934 година. 84ката представлява олекотен вариант на BR 85 (с около 10т) и малко по събрана ходова 4аст (междуосията са с 50мм по малки от тези на 85). МаШината е трицилиндрова Driling, с изклю4ение на локомотиви 84 003 и 84 004. Те са с двуцилиндрова Zwiling парна маШина и много специфи4но сцепно движение-1ва и 5та колоос нямат сцепни Штанги, а се задвижват със зъбни колела съответно от 2ра и4та колооси. По този на4ин 1ва и 5та имат по голям страни4ен разбег, което благоприятсвува вписването в криви с малък радиус ( а линията "Алтенберг" изобилства на такива радиуси). Подобно задвижване със зъбни колела на 1ва и 5та колоос се среШта само при серия 87 от парните локомотиви за нормално междурелсие.
 Останалите 10 локомотива (84ките са обШто 12) са изпълнени с нормалното зацепване с Штанги на вси4ките 5 двигателни колооси.
 Серията е в експлоатация до 1968 година, когато е заменена от дизели.
  За мен по интересна е историята на модела в НО и неговият производител.
  И така, през 1962 година, в железопътния моделизъм на ГДР, появата на BR 84 предизвиква истинска "революция".
 За пръв път се използва новият (тогава) материал ПОЛИСТИРОЛ. Дотогава Пико и Гютзолд работят с бакелит, и моделите им напомнят детски игра4ки, груби, без никакви подробни детайли. Но 84 е направен с вси4ки тръби, кран4ета, дръжки, и т.н. За пръв път се използва 5 полюсен двигател, за пръв път фаровете светят 4рез СВЕТОВОДИ. 4упеШта рама, безребордни колела (на 3та колоос),пружинираШти буфери и оШте много екстри, много "най" и "за пръв път".
 Цената му съШто е била много висока-90M(изто4но германската марка тогава е равна на 0,36лв). Вси4ки други локомотиви са били между 20 и 30М.
 Производител е Герхард Хруска-4астна фирма с около 25 работника. Това е първият артикул на Хруска в областта на ж.п.моделите. Само година по късно запо4ва производството и на вагоните "Алтенберг", а от 1967 вторият локомотив-BR 91!
 Той, оба4е е и последният. 4астна фирма в социалисти4еска държава-трън в о4ите на властта. И така проблемите на Хруска запо4ват с трудности по доставката на материали, трудности с пласмента( не заради високите цени, а заради монопола на държавата в търговията), трудности с полу4аването на кредити, непрекъснато увели4аваШти се данъци (90 процента). Налага се да допусне държавно у4астие във фирмата-най напред 40 процента, после 60 процента, после...... И се стига до 1974 година, когато Герхард Хруска е УВОЛНЕН от собствената си фирма за "...несправяне с работата..." Две години по късно фирмата е изцяло държавна, произвидството на BR 84, BR 91, Altenberg-wagen е спряно!!!
  Дълги години, на страниците на списание MODELLEISENBAHNER, най 4есто среШтаната обява гласеШе: "Купувам BR 84/ BR91" или " Търся BR 84 Hruska(Permot).
 Тъй като, в4ера стана дебат за "Антикварната" стойност на един дизел, мисля 4е BR 84 е наистина един модел с много голяма АНТИКВАРНА стойност
« Последна редакция: 27 Февруари 2008, 02:26:00 от caprycorn »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #34 -: 07 Март 2008, 19:34:24 »
Жоро, чета аз и дебна много внимателно  ;D

Яско, не съм предполагал никога, че хобист няма да харесва парни машини !?!
За мен хобито е преди всичко парни локомотиви, останалото е ландшафт.

Поздрави за великолепната тема!!

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #35 -: 07 Март 2008, 22:04:36 »
:) .... "За мен хобито е преди всичко парни локомотиви, останалото е ландшафт." много добре казано

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4800
  • Рейтинг: 644
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Парни локомотиви
« Отговор #36 -: 09 Март 2008, 09:35:07 »
Цитат на: toniemi link=topic=237.msg2257#msg2257 date=1203790139
Цитат на: Жоро link=topic=237.msg2159#msg2159 date=1203518143
Бе Адри, нали го знаеш Яско. Оставя най-хубавото за накрая! Мушмурок такъв!
Ето ви китайска пара.

http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=4300&ids=141026
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=5600&ids=141063
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=4300&ids=141008
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=5600&ids=139419
Малко немска пара
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=3400&ids=140257
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=3400&ids=140266

Малко Швейцарска пара
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=3400&ids=141789

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4800
  • Рейтинг: 644
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Парни локомотиви
« Отговор #37 -: 09 Март 2008, 17:36:00 »
Цитат на: toniemi link=topic=237.msg2655#msg2655 date=1205048107
Цитат на: toniemi link=topic=237.msg2257#msg2257 date=1203790139
Цитат на: Жоро link=topic=237.msg2159#msg2159 date=1203518143
Бе Адри, нали го знаеш Яско. Оставя най-хубавото за накрая! Мушмурок такъв!
Ето ви китайска пара.

http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=4300&ids=141026
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=5600&ids=141063
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=4300&ids=141008
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=5600&ids=139419
Малко немска пара
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=3400&ids=140257
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=3400&ids=140266

Малко Швейцарска пара
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=3400&ids=141789
Още едно филмче с пара
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=4300&ids=141692

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #38 -: 14 Март 2008, 18:57:21 »
И така, кои БДЖ локомотиви отговарят на немските?
На първо място това е БДЖ серия 08. Първите 8 маШини от 08.01 до 08.08 прили4ат на немска серия 17.3, а следваШтите 08.09 до 08.20 отговарят то4но на немските 38.0
 БДЖ серия 13 е немска BR 58
 БДЖ серия 14 е немска BR 50
 БДЖ серия 15 е немска BR 52
 БДЖ серия 16 е немска BR 42
 БДЖ серия 25(последните две маШини 25.03 и 25.04) отговарят на немска 55.7_14(компаунд)
 БДЖ серия 47(само тези от MAFEY) отговарят на немска 89.6
 БДЖ серия 50 отговаря ня немска серия 94.2_4

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Парни локомотиви
« Отговор #39 -: 15 Март 2008, 11:48:57 »
Цитат на: caprycorn link=topic=237.msg2825#msg2825 date=1205513841
И така, кои БДЖ локомотиви отговарят на немските?...

Благодаря много. Това питах в другата тема. Инчаче вече издирвам статии от стари броеве на ЖП Транспорт.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #40 -: 15 Март 2008, 18:54:30 »
Не знам дали в Железопътен транспорт има подробни статии. Много подробна информация има в книгите на Димитър Деянов: "Тракционният подвижен състав на БДЖ том 1 и том 2" "Тракцията в БДЖ 1888 1946" "Локомотивното стопанство на БДЖ 1946 1990" "Когато парата движеШе влаковете", както и луксозният албум с 4ертежи и снимки на вси4ки локомотиви и мотриси в БДЖ.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #41 -: 15 Март 2008, 18:58:11 »
От немските книги много ценна информация съдържа поредицата "Dampflokarhiv 1, 2 ,3, 4"

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #42 -: 15 Март 2008, 19:02:51 »
Към списъка да добавим и "туркините":

БДЖ серия 12 е немска BR 58.28


Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #43 -: 15 Март 2008, 19:28:51 »
Да, забравих "туркините", за германците серията 58.28 е по4ти неизвестна, тъй като това е била "експортна серия"

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #44 -: 15 Март 2008, 19:45:14 »
Да, не съвсем германска, не съвсем българска, а поръчана от турското бдж, но иначе много красив, тежък и мощен локомотив, с малко смешен тендер за епохата си, бе направо тендер от 1-ва епоха, но такава е била поръчката. Българските светила от онова време едва ли биха поръчали точно такова нещо, или точно такава комбинация ;D Така или иначе той си остава българска серия и за щастие някак оттърваха една бройка за историята - 12.03.