Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 364467 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #600 -: 29 Януари 2012, 11:52:40 »
Цитат на: vlado1 link=topic=237.msg72038#msg72038 date=1327827467

А този от каталога на Roco за новостите за 2012 г. - стр. 134, кат. No 36051/2 ?


Е, това вече е съвсем друго нещо- истинската 38-ца!
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Roco/1-3-003002-160951-0-0-0-2-3-2-0-gatt-de-t-0/ein_produkt.html
« Последна редакция: 29 Януари 2012, 12:05:19 от Сaprycorn »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #601 -: 29 Януари 2012, 12:03:06 »
Тя и саксонката не е фалшива.
Това е пруски Р8, най масово прзвежданият локомотив в Европа,
mädchen für alles на Гарбе.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #602 -: 29 Януари 2012, 12:06:04 »
Цитат на: anubis link=topic=237.msg72035#msg72035 date=1327820218
Саше, помагаме значи в сайта на Фриц Остертхун:
http://www.osterthun.com/2b.models20-39/Baureihe~34.74b.htm
        ...

09 Юли 2009:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1717.msg26435.html#msg26435

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Парни локомотиви
« Отговор #603 -: 29 Януари 2012, 17:52:22 »
    По отношение на мазането на плъзгащите лагери под налягяне,предложено по горе.
    Има нещо подобно и се използва в много локомотиви в САЩ и Съветския съюз.  Имало го е на нашата серия 03.
   Буксовите лагери са включени към  изводите на мазилната помпа.Между медните тръбички от помпата и щуцерите на буксите има гумени тръбички, необходими поради преместването на буксовите лагери в буксовите плъзгалки. Много умно решение,но незнайно защо не е намерило достатъчно широко приложение. Разбира се в помпата трябва да се сипва два вида масло,но тя е разделена на секции,така,че няма проблем.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #604 -: 29 Януари 2012, 18:54:03 »
Става сложна системата, това предполагам е било проблем.
А и частите не са като при ДВГ в картер, че да може да се изпомпва протеклото от лагерите масло (говоря за двигателите със сух картер).

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Парни локомотиви
« Отговор #605 -: 29 Януари 2012, 21:13:28 »
   Системата не е много сложна и наистина много облегчава работата.

   Австрийците са използвали нещо още по умно,самомажещи се плъзгащи буксови лагери. Те вече са и херметични и се получава  и голяма икономия на масло. такива лагери създават много малко проблеми.

 Такива са тендерните буксови лагери на много от нашите по модерни парни локомотиви и наистина сапоказали отлична работа.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Парни локомотиви
« Отговор #606 -: 30 Януари 2012, 11:35:20 »
  По принцип  не трябва винаги да търсим някаква здрава  логика в конструкцията на парните локомотиви.

 например едно от най глупавите и непрактични неща е да се постави пароразпределителния механизъм и шибърите между рамните платна. Както е например на нашата серия 26 ,на германските G7.1,G7.2 и други.
Кошмарно е за ремонт и експлоатация,без да има никакво предимство.Най странното е,че примерно пруската Р2 от 70-години на 19 век е с външен механизъм и шибъри,което е страшно разумно. След това продължават масово да се използват вътрешни механизми,което няма никаква логика.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #607 -: 30 Януари 2012, 13:20:25 »
Цитат на: misan link=topic=237.msg72115#msg72115 date=1327916120
 По принцип  не трябва винаги да търсим някаква здрава  логика в конструкцията на парните локомотиви.

 например едно от най глупавите и непрактични неща е да се постави пароразпределителния механизъм и шибърите между рамните платна. Както е например на нашата серия 26 ,на германските G7.1,G7.2 и други.
Кошмарно е за ремонт и експлоатация,без да има никакво предимство.Най странното е,че примерно пруската Р2 от 70-години на 19 век е с външен механизъм и шибъри,което е страшно разумно. След това продължават масово да се използват вътрешни механизми,което няма никаква логика.
Противно на твоето мнение, мисля че в техниката няма нищо случайно. Логиката е била нейде из дебрите на главата на някой конструктор. Друг въпрос е дали това е било съвсем удачно като техническо решение. Обикновенно практиката е тази, която потвърждава или отхвърля това или онова.
« Последна редакция: 30 Януари 2012, 14:25:36 от lubomir »

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Парни локомотиви
« Отговор #608 -: 30 Януари 2012, 14:01:36 »
  Има много неща в парните локомотиви,които не са логични, но са правени много десетилетия. Например едно много просто и ефективно приспособление е пневматичното отваряне на пещната врата. То се е появило в САЩ още през 1910 година. Въпреки това,дори последните парни локомотиви и в Западна и в Източна Германия го нямат. Там или пещната врата стои постоянно отворена по време на подхвърлянето ,или машиниста я отваря и затваря преди подхвърлянето на всяка лопата. Но така естествено си отвлича вниманието от карането на влака. Може би тук голяма роля играе традиционализма  и някои неща са си останали непроменени просто по инерция.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Парни локомотиви
« Отговор #609 -: 30 Януари 2012, 14:21:11 »
  Сега се сетих,че съм чел ,че конструкторите на английската фирма Байер Пикок ,чак до 10-години на 20 век
  не са правели локомотивите с външни пароразпределителни механизми ,защото са смятали,че това загрозява локомотива. Меко казано е странно подобно разсъждение. Да направиш ад,както производството на локомотива,а впоследствие и ремонта и експлоатацията,заради личното си мнение за промишлена естетика.
Друго много неприятно нещо при английските парни локомотиви е,че локомотивната кабина представлява нещо като навес и почти не предпазва локомотивната бригада.
« Последна редакция: 30 Януари 2012, 14:22:58 от misan »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #610 -: 30 Януари 2012, 15:55:09 »
Ами то повечето парни локомотиви на острова са така направени...

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Парни локомотиви
« Отговор #611 -: 30 Януари 2012, 20:31:41 »
  Найстина повечето английски локомотиви са направени така и винати съм се чудел защо.
  Те имат и някои много положителни неща в конструкцията. Например техните пещи са със силно наклонени напред скари. Там работата на огняра е много улеснена. Той просто изсипва въглищата в началото на пеща и те сами се свличат напред под въздействието на наклона на скарата ,тягата в пеща и сътресенията на локомотива. При това въглищата се разбъркват отлично и изгарят много пълноценно. Винаги ми е било много интересно,че дори и най модерните английски парни локомотиви нямат електрическо осветление.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #612 -: 30 Януари 2012, 20:57:41 »
пещ-пещТа, нощ-нощТа
наИстина - няма никакво и-кратко тук, както и няма думи в множествено число с й накрая - някой-някои; завой, завои

Извинявай за забележката, ама просто не ти отиват тия пропуски в граматиката :)

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Парни локомотиви
« Отговор #613 -: 30 Януари 2012, 21:24:27 »
    Няма проблеми. Винаги бързам като пиша,а и действително често правя граматически грешки. 
« Последна редакция: 30 Януари 2012, 21:34:08 от misan »

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Парни локомотиви
« Отговор #614 -: 31 Януари 2012, 17:38:07 »
  Ако ви е интересно,може да напишете Ultimate steam page.Това е сайт,където има много интересни проекти за парни локомотиви от ново поколение. Би било интересно да ги коментираме. Лично мен тези неща много ме вълнуват и аз все още не съм загубил надежда за един ренесанс на парната тяга,макар и в ограничени мащаби.
Затова са ми толкова интересни и всякакви опити за подобряване на КПД на парните локомотиви ,като използването на въглищен прах ,димоизсмукваща система Гизл и други.