Микси, Микси...
Gbs вагони много...
Този на снимката е построен повече от 13 500 пъти в RAW Leipzig. Втори по численост вагон на ДР през 70-80 години - т.е. Епоха ІV, както казва по-горе Жорко.
1966-1968 Glmms,
1968-1980 Gbs
1980- Gbs
Първа година на производство 1966.
води се Gbs 1500, водещо число 14.05 - ей тези наимeнования да бяха написани и готово - веднага може да се провери в различни източници...и от не специалист...
G след 1910 година значи покрит вагон...
G значи между другото след 1951 покрит товарен вагон ,двуосен или триосен, с товароносимост над 15 тона, с плосък или полуобъл покрив - това и при DB и DR.
малкото b до 66/68 година значи, че става за пренасяне с ферибоот.
След 66/68 b в интернационалните обозначения след главното G значи - голям вагон с над 70 кубични метра товарна площ и във връзка с обозначението l - площа е минимум 22 квадратни метра...
обаче, ако b e примерно след знака К - вече значи съвсем друго - дълги климии...
s - допустима скорост 100 км/час
Та така де, затова са изискванията и очакванията за точно и цялостно наименование...
Всеки си чете форума, както му уйдисва...
Ако някой възприема това като тотална критика, си е негов проблем...(Биричка за Павелчо...

)
Та искам да повторя, дето съм го казвал и преди и други са го казвали, а търсачката може да се използва и по-разумно...
Та сега да го напиша за енти път...
КОГАТО СЕ ДАВА НАЗВАНИЕ НА ВАГОН, ИЛИ СЕ ТЪРСИ ТАКОВА, ДА СЕ ПИШЕ, ПОНЕ ОРИНТИРОВЪЧНО ЗА КАКВА ЕПОХА ИЛИ ПО-ТОЧНО ЗА КАКЪВ ПЕРИОД ОТ ЕПОХАТА СТАВА ВЪПРОС И ДА СЕ ИЗПИСВА ЦЯЛОТО НАИМЕНОВАНИЕ/ОБОЗНАЧЕНИЕ НА ВАГОНА...
щото един вагон ,които има живот над 40 години може да си е сменил обозначението 5-7 пъти, а има и разлика между DR - DB...
В ТТ каталога било казано, в еди кой си каталог пишело -По правилно би било - от коя година е каталогът, какъв Gbs , щото ги има много - какви са буквичките и цифрите след Gbs...Та като съм представял вагон, съм го писал през годините как си мени обозначението и с какъв RAL е вапцван...ама това за широката публика не е важно...и после що не пишели дето малко по назнайват, че за кого, кат нема интерес...(Междувременно чорбаджи Михалаки

, ще е преставил 189 си композиция в N и ще има припаднали в несвяс,- и аз може да съм, щото си падам по първа епоха -, а че сме ги имали същите вагони и ние, и им се знаят и номерата и обозначенията и цветовете - това нема значение и не е интересно...).
Grs - r - зависи от периода на обозначение... По-старото е ,че става за преоборудване на широко междурелсие, по-ново - след 1966/68 - има проводи за парно отопление...Има и други значения, за други периоди...
