Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 936835 пъти)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1920 -: 18 Юли 2015, 23:48:31 »
Жълтите търкалца са за това,но не всички вагони ги имат,отделно ръчната спирачка осигурява много по-малко спирачен товар от автоматичната(около 1/3та от него грубо).Скъсали са се да кажем последните 8 вагона от влака,На първия от групата останали 8 се е измъкнал теглителния апарат,ако са празни горе долу добре,но ако са пълни :fie: Натягат се наличните ръчни.Локомотива е заминал с първата част и в междугарието в наклон седят тези 8 вагона.Постепенно налягането в цилиндрите идващо от резервоара на вагона намаля и спирачките почват да разхлабват.
Голяма скоба да поясня.Ще използвам снимка на Мите

Виждате резервоар,една кутийка и спирачен цилиндър,който посредством лостова система упражнява натиск калодка-колело.Тази кутийка се нарича функционен вентил.Тя прави „магията“ когато локомотива е прикачен да пълни резервоара на вагона.Когато локомотива не зарежда,респективно, да кажем влака се скъса,резервоара на вагона посредством кутийката пълни спирачният цилиндър.Затваряме скобата!
Спирачките от да се върнем по-горе разхлабват понеже този резервоар и спирачен цилиндър не са идеално плътни и няма кой да ги зарежда,локомотива в момента казахме е заминал с първата част от влака.
Въпросното въже по принцип се закача за куката на челният вагон от групата и чрез окопаване(ръчно)на траверса в близост се прекарва през нея и се вързва.В нашият случай куката е изтръгната,няма такава.Тогава вече се изкопава(ръчно) под релсата и въжето се закача за жълтите куки.

Стана сложно май,но ако е неясно ще се опитам пак да го обесня,и ако пак е неясно ще се радвам на въпросите ви.
Локомотива зарежда по провод,който е по цялата дължина на влака вагоните.Когато се понижи налягането под установеното те задържат.При скъсването на влак става точно това.И двете или на повече части ,ако е станал задържат.

Историята,а и практиката ми помнят много такива случай.Повярвайте ми не е никак приятен звука на разхлабващи вагони,и да си сам,и да е тъмно,и на въоръжение да имаш само едно фенерче с батерийка от4,5волта или пък дори и да е денем,но да си в тунел.В такива моменти се молиш мечките да те изядат,но да не тръгнат вагоните,че тогава става страшното.

Дано не съм ви отегчил с дългото писане.
« Последна редакция: 19 Юли 2015, 01:14:18 от liro »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1921 -: 19 Юли 2015, 13:24:16 »
Я светни нещо по въпроса за влаковите спирачки, ку убичъш, майна... нещо няква сложнотия усещам...
Първо, доколкото знам, трябва въздух, за да освободи спирачките, иначе тц!
Обаче, второ, тук говориш за необходим въздух за задържане на вагоните....  :blink:
Кви са тия спирачни системи? Два вида ли? Светни малко с фенерчето...  :drinks:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Видове спирачни системи на влаковете
« Отговор #1922 -: 19 Юли 2015, 15:05:35 »
    Като начало,ще упомена видовете на локомотивните спирачки:
1.директна спирачка
2.индиректна спирачка
3.ръчна спирачка (акумулаторно пружинна,деистваща чрез опън от натягане на въже или чрез други приводи,деистваща чрез тещест)
4.магнитно релсова спирачка
5.електродинамична реостатна спирачка
6.електродинамична рекуперативна спирачка
    Видове вагонни:
1.директна спирачка-само за определен вид вагони(по принцип специализирани най-вече)
2.индиректна спирачка
3.ръчна спирачка
4,магнитно релсова спирачка
5 и 6 точка могат да се смятат,че имат вагони от мотрисни влакове
   Принцип на действие:
1.Директната спирачка действа на прост принцип.Необходими са ни спирачен цилиндър,кран машинист и източник на налягане.Чрез шибър или клапанна система кранмашиниста(ръчката за спиране) подава налягане от резервоарите на локомотива(дрезината,вагона и тнт) към спирачния цилиндър.Задеиства се лостова система и съоръжението спипа.Обратно пък изпуска въздуха от цилиндъра към атмосферата и разхлабва спирачките.
 Има случай както е при някой наши серии локомотиви директната спирачка да е също индиректна.
2,Индиректна спирачка(влакова спирачка)
Необходими са ни източник на налягане,въздушен провод,запасни резервоар,функционен вентил и спирачен цилиндър.Само да вмъкна,че това са най-елементарнитр  системи без усложнения.


Ще продължа малко по-късно.

Дали да не го отделим това в нова тема оставям админите да решат.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Видове спирачни системи на влаковете
« Отговор #1923 -: 19 Юли 2015, 15:36:20 »
Ако можеш пусни и чертеж на лостовата система и на талигата и връзката на спирачните лостове към вагона!При въртене на талигата ,как лостовете компенсират движението?

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1924 -: 20 Юли 2015, 21:45:00 »
Някой може ли да даде малко повече инфо за вагоните тип Post-aa?



Интересува ме, кога са се ползвали (в коя епоха) и дали са нещо по-така отвътре или са просто пребоядисани стари Gbs?

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1925 -: 20 Юли 2015, 22:09:12 »
Вагонът е използван от Deutsche Reichsbahn в периода 1983-1990г., чиста IV-та епоха. На базата на новия тогава Gbs германските железници вкарват в експлоатация 160 броя от този вагон на смяна на остарели вече пощенски вагони. Дообурудван е с няколко допълнителни инсталации, които позволяват включването му в пътнически влакове, като например отопление. Разчетен е за скорост от 120км/ч. Служил е за превоз на пощенски пратки без обслужване по време на път.
Идеално се връзва с дву/триосни рековагени, както и с четириосни такива. :buba:
« Последна редакция: 20 Юли 2015, 22:13:58 от Жоро »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1926 -: 21 Юли 2015, 14:21:46 »
Още нещо - според Google, типовете Gbs и Grs са съвсем различни вагони.

Та се чудя, защо това долу (старо производство на BTTB) е означено като Grs при положение, че другите им вагони от същата матрица са Gbs?



И кои вагони всъщност са Grs?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1927 -: 21 Юли 2015, 15:26:36 »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 537
  • Рейтинг: 165
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1928 -: 21 Юли 2015, 17:40:50 »
Микси, Микси...

Gbs вагони много...

Този на снимката е построен повече от 13 500 пъти в RAW Leipzig. Втори по численост вагон на ДР през 70-80 години - т.е. Епоха ІV, както казва по-горе Жорко.
1966-1968 Glmms,
1968-1980 Gbs
1980-        Gbs
Първа година на производство 1966.
води се      Gbs 1500, водещо число 14.05  - ей тези наимeнования да бяха написани и готово - веднага може да се провери в различни източници...и от не специалист...


G след 1910 година значи покрит вагон...

G значи между другото след 1951 покрит товарен вагон ,двуосен или триосен, с товароносимост над 15 тона, с плосък или полуобъл покрив - това и при DB и DR.
малкото b до 66/68 година значи, че става за пренасяне с ферибоот.
След 66/68 b в интернационалните обозначения след главното G значи -  голям вагон с над 70 кубични метра товарна площ и във връзка с обозначението  l - площа е минимум 22 квадратни метра...
обаче, ако  b e примерно след знака К - вече значи съвсем друго - дълги климии...

s - допустима скорост 100 км/час

Та  така де, затова са изискванията и очакванията за точно и цялостно наименование...


Всеки си чете форума, както му уйдисва...
Ако някой възприема това като тотална критика, си е негов проблем...(Биричка за Павелчо... :drinks:)
Та искам да повторя, дето съм го казвал и преди и други са го казвали, а търсачката може да се използва и по-разумно...

Та сега да го напиша за енти път...
КОГАТО СЕ ДАВА НАЗВАНИЕ НА ВАГОН, ИЛИ СЕ ТЪРСИ ТАКОВА, ДА СЕ ПИШЕ, ПОНЕ ОРИНТИРОВЪЧНО ЗА КАКВА ЕПОХА ИЛИ ПО-ТОЧНО ЗА КАКЪВ ПЕРИОД ОТ ЕПОХАТА СТАВА ВЪПРОС И ДА СЕ ИЗПИСВА ЦЯЛОТО НАИМЕНОВАНИЕ/ОБОЗНАЧЕНИЕ  НА ВАГОНА...

щото един вагон ,които има живот над 40 години може да си е сменил обозначението 5-7 пъти,  а има и разлика между DR - DB...

В ТТ каталога било казано, в еди кой си каталог пишело -По правилно би било - от коя година е каталогът, какъв Gbs , щото ги има много - какви са буквичките и цифрите след Gbs...Та като съм представял вагон, съм го писал през годините как си мени обозначението и с какъв RAL е вапцван...ама това за широката публика не е важно...и после що не пишели дето малко по назнайват, че за кого, кат нема интерес...(Междувременно чорбаджи Михалаки  :bb2:, ще е преставил 189 си композиция в N и ще има припаднали в несвяс,- и аз може да съм, щото си падам по първа епоха -, а че сме ги имали същите вагони и ние, и им се знаят и номерата и обозначенията и цветовете - това нема значение и не е интересно...).

Grs - r - зависи от периода на обозначение... По-старото е ,че става за преоборудване на широко междурелсие, по-ново - след 1966/68 - има проводи за парно отопление...Има и други значения, за други периоди...

 :) :give_rose:





« Последна редакция: 21 Юли 2015, 22:37:16 от Boris 2-12-4 »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 537
  • Рейтинг: 165
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1929 -: 21 Юли 2015, 18:46:58 »
Да допълня  по-горния си пост:

Ако в каталог или някъде другаде са посочени малко сведения за вагон или локомотив - моля чрез увеличаване на снимката или чрез ползване на лупа при наличието на модела у питащия - да се посочат освен цифрите и обозначенията, по възможност и датите на ревизия - така ще е ясен периодът на упореба на вагона. При по-дребните мащаби ревизията не може да се прочете, но другите обозначения могат - така че преди да питате - прочетете, за да е пълен въпросът...
 :drinks:
« Последна редакция: 21 Юли 2015, 19:17:28 от Boris 2-12-4 »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1930 -: 21 Юли 2015, 22:55:59 »

Доста често нещата са много по-простички отколкото изглеждат.

Микси, BTTB не са моделирали шведския вагон въобще, просто той много им е замязал (вероятно внезапно) на ГДР-ски Gbs и готово - надписали са и такъв вариант. Абе там пишело Grs - ами щом пише, ще напишем и ние, че колко хора ще хванат тънката разлика!?! А и колко ще излезе цяла нова матрица специално за Grs !?

Ето по-драстичен пример - как Пико моделира холандския електровоз NS 1631.


Оригинал:


Мерклин:


Пико:




http://www.ebay.de/itm/351454071354

Тук питането е не "открийте 10-те разлики",

а "открийте 2-те прилики".

Верно, жълтото чехско електровозче е от стартов сет. Стартов, стартов, че колко трябва да е стартов щом локомотивите нямат нищо общо.
« Последна редакция: 21 Юли 2015, 23:07:42 от CaLLlo »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1931 -: 28 Август 2015, 09:18:43 »
Здравейте!
Къде мога да купя медна тел с Ф 2 или 3 мм? В по-големите магазини не съм виждал (Практикер, Бриколаж...) Въобще, продава ли се такова нещо? Или да разфасовам мостов кабел 4 мм2, но ми трябва доста метраж. Идеята ми е да използвам телта за к.м. в тунелите.

Пардон:  Намерих - http://www.tashev-galving.com/087+SNM+103/Тел+медна
« Последна редакция: 28 Август 2015, 09:38:57 от gregary »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1932 -: 28 Август 2015, 09:55:10 »
Взимал съм и от верига Бонжур или магазинчетата,където се продават най-различни мъниста да си ги навървяш сам.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1933 -: 28 Август 2015, 10:28:15 »
Цитат на: gregary link=topic=268.msg100655#msg100655 date=1440742723
Здравейте!
Къде мога да купя медна тел с Ф 2 или 3 мм? В по-големите магазини не съм виждал (Практикер, Бриколаж...) Въобще, продава ли се такова нещо? Или да разфасовам мостов кабел 4 мм2, но ми трябва доста метраж. Идеята ми е да използвам телта за к.м. в тунелите.

Пардон:  Намерих - http://www.tashev-galving.com/087+SNM+103/Тел+медна

Тази тел от линка пише че е емайлирана. Не знам дали ще ти свърши работа.
Вземи си мостов кабел 2 х 1 кв. мм, достатъчно лесно се работи с него, ако трябва ще го окчваш малко по на често.

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1934 -: 28 Август 2015, 10:34:47 »
Гриша, Митко е прав.
И аз съм на мнение че мостовак за осветление е по подходящ.
Аз от личен опит за тунели съм използвал жилата от мрежов кабел и вършат идеална работа , а те мисля че са около 0,6-0,7мм дебели