locomotive is the DSB/DB class EG 3100
Wheel arrangement Co’Co’
Weight 132 t
Voltage systems 15 kV, 16 2/3 Hz / 25 kV, 50 Hz
Continuous rating 6 500 kW
Maximum speed 140 kph
https://w3.siemens.dk/home/dk/dk/mobility/rullende_materiel/lokomotiver/Documents/EG_3100_DSB_high_performance_eng.pdfИнфо и превод-интернет
„Електрификация на железопътни линии не започва в Дания, докато след
1980. Както не е имало пряка връзка с Швеция по това време, датската държава
Железници (ДСБ), въведена с мощност система сцепление на собствената си, а именно
25kV 50Hz. Оттогава завършване на връзката на тунела-и-мост над
Great Belt и Йоресунд е създал една непрекъсната линия между
Германия, Дания и Швеция. В Швеция, както и в Германия, електрически железопътни
начини да изглежда обратно на сто години стара традиция, но шведските железници
все още работят с по-ниска честота на 16.7Hz (= 1/3 от 50Hz). Locomo-
тиви за трансграничния трафик между Германия, Дания и Швеция, трябва да
да бъде оборудвана и за двете системи на напрежението. “
Когато се доставят тези локомотиви в DSB ,
те взимат решение за продажба на тез

Така се сдобиват някой наши частни превозвачи с една серия номерирана у нас 86,а ние с по два техни модела.