Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 937969 пъти)

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2145 -: 25 Март 2016, 14:25:56 »
Искам да обърна посоката на цифрованият Лок от Тишо. Струва ми се че съм го запоил наобратно, но може и греша. Принципно ако съм обърнал някое от кабелчетата на токоизвличането или към моторчето, не знам дали има значение за посоката на движението му.
Принципно според схемата няма значение майче това.

Сравнявам го с Роковският Дизел-ВР213- пускам го като гумените бандажи са отзад на колосите, както и вентилаторите му. Върви точно надясно.
 А цифрованият е наобратното. И при превключване на локовете, въртя врътката в двете крайности.
Абе разминават ми се посоките спрямо врътката на двата лока.





Принципно в упътването се казва че настройката е необходима само когато се е разстроил декодера от влага или други транспортни обстоятелства.

Това с стиропора или дюнапрена е най хубавото и евтино решение за ремонт на подобни Локове. :good:

Как разпознавате коя е кабина 1 ? :)
« Последна редакция: 25 Март 2016, 15:19:00 от kossis »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2146 -: 25 Март 2016, 16:05:03 »
Обикновенно на кошовете в района на вратите към кабините има табелки или надписи с "1" или"2",
с което се означават и самите кабини. Лока ти гарантирано (щом е пипан) е с обърнати проводници
към моторчето
. Размени ги и всичко ще си дойде на мястото, без да "обучаваш" дешифратора.
Щом се движи на обратно сравнение с фабрично недокоснатия, това е дефекта му.
За това ти качих в предишния пост тук, скицата по NEM-631. Ми разгледай я все пак...
Тя се отнася за аналогови локомотиви каквито са всички моделни (от DC)
преди да бъдат цифровизирани - фабрично или от притежателите им.

ПП. А  конкретно "принципно според схемата" захранването на двигателя има значение.
Когато ползваш "+" и "-" , защото точно те ти определят в коя посока ще се развърти двигателчето.
« Последна редакция: 25 Март 2016, 16:09:59 от pach »

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2147 -: 25 Март 2016, 17:00:12 »
Разгледах я схемата с + и движението на дясно. Не си пренебрегнат ! :drinks:

Ако отворя пак Оранжевата двуоска, ще се самоубия ! Шанса да скъсам нещо е огромен. Едвам я затворих и половината диоди ги изгорих при поенето и после прецаках и задните стопове при затварянето му. Поради натиска на кабелите и крачетата на диодите се разместиха и прекъснаха. Та оправих ги и сега работи на 100%-и отзад и отпред има стоп/фар.

Ако обърна наопаке ВР 213 -посоките им спрямо врътката се оправят и на двата лока. Та незнам кое е правилното за ВР213 ? Дали да е с бандажа отзад или да е с бандажа отпред ?

В схемата не са споменали кое е + , оранжа или сивият към мотора. А и не са казали как да се вържат към него- от ляво или отдясно гледан едикакси.

Та ще прекодирам този лок да е наопаки ако се окаже че 213 е правилно да е с бандажните назад и вентилаторите. Отпред има повече куки по предницата. Което е видно от снимката му.
Кажи ти коя му е вярната позиция.
На Електровоза ще го погледна дали са написали 1 и 2 на кабините.
« Последна редакция: 25 Март 2016, 17:03:11 от kossis »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2148 -: 25 Март 2016, 20:58:07 »
Кутия от батерия на лаптоп /нова батерия/ върши същата работа... И е без пари... Вътре има проводящ дунапрен, който отгоре на всичкото не се наелектизира. Има и проводящ целофан, който може да се ползва за съхранение на декодери и други електроники, които могат да бъдат избушени от статично електричество... Трябва само да си подберете подходяща кутия, тъй като са с много и различни размери...  :hi:

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2149 -: 25 Март 2016, 23:51:23 »
Здравейте!

Скоро погледнах една тема, където бяха пуснати чертежи на спирачните дискове за локомотиви BR 185 и Турус за мащаб HO.
Ето това е темата.
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,45.0.html


Въпросът ми е следният:
Някой има ли подобни чертежи за ICE 3?
Понеже в интернет нищо не намерих, и си помислих, че някой от вас може да е срещал такива.

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2150 -: 27 Март 2016, 16:40:25 »
Два въпроса ???

На какво напрежение трансформира трафа в средата между талигите на ВЕ189 - електричката ??? Знам че Средното напрежение по ел провода е 5 киловолта постоянно. Вероятно напрежението пада, а тока е качва след трансформацията към ел моторите ???

Какво вози този вагон с нисък център на тежестта- траф или радиоактивен контейнер/реактор ??? Има символите и за двете неща ?




bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2151 -: 27 Март 2016, 16:55:30 »
Цитат на: kossis link=topic=268.msg104062#msg104062 date=1459086025
На какво напрежение трансформира трафа в средата между талигите на ВЕ189 - електричката ??? Знам че Средното напрежение по ел провода е 5 киловолта постоянно. Вероятно напрежението пада, а тока е качва след трансформацията към ел моторите ???
5 kV постоянен ток няма като стандарт в железницата, а и постоянният ток не минава през трансформатори.
За този локомотив трансформатора работи с 15 kV / 16.7Hz или 25 kV / 50 Hz според мрежата, където се движи. Двигателите работят на 3 kV, така че и вторичното напрежение е от този порядък. При захранване с постоянен ток 3 kV или 1,5 kV трансформатора не се ползва.
« Последна редакция: 27 Март 2016, 16:57:15 от bdz43r »

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2152 -: 27 Март 2016, 22:23:53 »
Вярно че през намотка постоянен ток не се трансформира- минава на късо, не се създава магнитното поле което да способства за трансформацията на напрежението. Ама като не мисля и пиша глупости.  :lol:
То вярно че ако е постоянно от мрежата и има траф, ще трябва и инвертиране и става безмислено. Явно съм чул, недочул за тези 3 КВ и за това си мисля че е така.

25 КВ си е стандартно средно напрежение за нашите мрежи на 50 херца. Тоест еднофазно променливо си е.

Добре а след като работи стандартно на 3 КВ постоянно двигателлят, тогава след трансформацията се изправя с мощни тиристори предполагам. Тоест двигателя се управлява с промяна на поларитета пак ?

Трмвайте майче ако не греша са на 500 волта право директно от ел провода. Ама може и да бъркам де.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2153 -: 27 Март 2016, 22:41:49 »
Двигателите са трифазни асинхронни и се захранват през честотни инвертори, които пък се захранват с постоянен ток през изправител. Когато локомотива работи на постоянен ток, той се подава направо на инверторите.
Трамваите и тролеите са на 600 V постоянен ток.

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2154 -: 27 Март 2016, 22:55:23 »
Е добре де- отгоре фазата е една - един проводник ? Една фаза се дели на три ли ? Имаше метод за това ? Абе сложна работа.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2155 -: 28 Март 2016, 08:11:01 »
Цитат на: stivi1504 link=topic=268.msg104029#msg104029 date=1458942683
Здравейте!

Скоро погледнах една тема, където бяха пуснати чертежи на спирачните дискове за локомотиви BR 185 и Турус за мащаб HO.
Ето това е темата.
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,45.0.html


Въпросът ми е следният:
Някой има ли подобни чертежи за ICE 3?
Понеже в интернет нищо не намерих, и си помислих, че някой от вас може да е срещал такива.

http://www.hochgeschwindigkeitszuege.com/deutschland/ice-3.php




https://german160.wordpress.com/2013/09/27/iceic-spot-the-differences/
http://www.designwissen.net/seiten/die-entwicklung-von-ice-zuegen

http://www.manager-magazin.de/fotostrecke/neuer-ice-3-der-fuenf-in-einem-zug-fotostrecke-111261-6.html


http://www.the-blueprints.com/blueprints/trains/trains-h-m/




http://www.bombardier.com/en/transportation/projects/project.ice-3-germany-netherlands.html?f-region=middle-east-and-africa
http://www.hochgeschwindigkeitszuege.com/news-und-infos/ice-gegen-tgv-und-shinkansen.php

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2156 -: 31 Март 2016, 16:11:47 »
Пиковското цифрово управление било по лошо, защото не управлявало всички марки декодери. Дали е така ? Направи ми впечатление по рекламните брошурки че то е като дистанционно-безжично. Това дали е предимство пред Роковското ?


------------

Също в една брошура на Пико ми направи впечатление едни кабелчета с присъединителни ушички за линии. Всяко кабелче имаше елемент в средата си. Нещо като диод завит с термо-шлаух. А на картинката ставаше въпрос за обращателно ухо, при което става късо и тези кабели се ползвали за да го предотвратят. Имаше естествено изолирани участъци на схемата и бяха обозначени с диоди вързани в двете посоки.
Тези кабели дали наистина са само с диоди в тях и може ли по елементарен начин да се направи обращателно ухо без сложни схеми и устройства ?
« Последна редакция: 31 Март 2016, 16:19:14 от kossis »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2157 -: 31 Март 2016, 16:36:51 »
Цитат на: kossis link=topic=268.msg104134#msg104134 date=1459429907
...и може ли по елементарен начин да се направи обращателно ухо без сложни схеми и устройства ?

Да и всички са го правили в "аналоговата ера"!!!Схеми бол, ама трябва четене...дори тук.
При цифровизирането се слага само едно допълнително електронно блокче и си готов!

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2158 -: 31 Март 2016, 16:45:03 »
То и баба знае с ел блок. Гледа има схема с релета.

Какво по точно са правили всички ?
 
То и цифровизирането на стрелката е много лесно с декодер и бобина на Роко за 100 лева, ама ако погледнеме темата за същото- всеки я прави с разни серво моторчета и тнт за да не даде 100 лева.

Нищо не казахте за дистанционното на Пико ?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2159 -: 31 Март 2016, 18:45:23 »
kossis, това че стрелката е без магнити и без декодер ти го писах на ЛС още преди Коледа, ама ти нещо като питаш, и после като ти отговорим, хич не щеш да провериш дали пък не е вярно ... ами си караш твоето и после ние сме виновни.

За ухото може да си поръчаш този Ленц - леко над 100 лв ще ти се върже, плюс доставката, или пък това Роко - ама е по-скъпичко - 117 евра. Или да разбереш как работи и за какво трябва да има такова нещо и да си го направиш сам.

А пък за "дистанционното" на Пико не си спомням някой да е казал нещо хубаво до сега, ама ти пак - дали ще ми хареса, дали няма да ми хареса ... Ами няма жици. И не може да прави почти нищо. Как да ти го  кажем ние?.