Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 939137 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1875 -: 03 Април 2015, 21:45:49 »
Май зависи къде го гледаш написано това Vmax.

Ако е в проспект или някакво друго описание на един локомотив - това е скоростта, до която е предвидено локомотивът редовно да се експлоатира. При тази скорост локомотивът развива някаква тяга, която му стига за да движи и определен товар при определен наклон (т.е. тя не се достига само по равно и без товар). Това може да се види от теглителните му характеристики.

Максимално допустимата конструктивна скорост е по-висока - с повече от 10% отгоре.

Ако това Vmax го видиш написано някъде у нас, смятай че по някаква причина скоростта на локомотива може и да е била ограничена до тази скорост - износени бандажи или нещо друго. Т.е. това ще е макс. позволена безопасна скорост на движение.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1876 -: 03 Април 2015, 22:16:03 »
Vmax, шаблонирано в кабината е максималната скорост, с която е позволено да се движи локомотива в редовна експлоатация при липса на други ограничения. Тя може да се различава от конструктивната.
На серия 44 например, констуктивната скорост е 180 км/ч, но максималната е само 130, ограничена единствено от предавателното число на зъбната предавка и максималните обороти на двигателите.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1877 -: 04 Април 2015, 15:34:13 »

Казаха ти за електровозите, ето нагледно още за тях и за парните в
Германия, като скоростите не са съобразени с местни ограничения:

http://lokschilder.info/Lokschild_Galerie_Geschwind.htm

Има такива с 2 скорости - за напред и за назад.
На дъното имаш "max" - максимална (за DR), имаш и "zulässige" - допустима (за DB).

На наши табелки надписите са подобни, примерно:



             

НАЙ ГОЛѢМА БЪРЗИНА
        Grösste Geschw.       
80 КМ.
ВЪ ЧАСЪ – IN D. ST.


Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1878 -: 09 Април 2015, 21:45:16 »
Едно питане: релсите в НОм и ТТ съвместими ли са? В смисъл дали може да се кара людмила на Роко в ТТ по релси на Вемо в НОм?
Благодаря предварително

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1879 -: 09 Април 2015, 22:15:42 »
Може да се кара  - съвместими са!
И ТТ и НОм са с междурелсие 12 мм. Т.е. спокойно може да се движи еднакъв подвижен състав по тях. Има само визуална разлика, изразявайки се в разстоянието и големината на траверсите. :)
« Последна редакция: 09 Април 2015, 22:22:33 от gregary »

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1880 -: 09 Април 2015, 22:23:42 »
Благодаря! И аз така прочетох, но исках да съм сигурен.  :good:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1881 -: 09 Април 2015, 23:00:21 »
Цитат на: bdz43r link=topic=268.msg99337#msg99337 date=1428088563
На серия 44 например, констуктивната скорост е 180 км/ч

Това значи ли, че ако локомотив 44 серия е закачен (все едно е вагон) към някакъв друг по-бърз локомотив X, то композицията от двата може да се движи с до 180 km/h?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1882 -: 09 Април 2015, 23:37:55 »
Не! Двигателите се въртят и при движение като вагон, а ограничението е от максималните им обороти. Но ако предавката е прекъсната не е проблем да се движи със 180 км/ч.
Може и да се смени зъбната предавка и локомотивът автоматично става за съответната различна скорост.

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1883 -: 10 Април 2015, 12:34:30 »
Винаги съм се чудил може ли да се прекъсне предавката, един вид дали имат "съединител"?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1884 -: 10 Април 2015, 15:04:02 »
Няма съединител. Или по-точно има, но не е прекъсваем в експлоатационни условия.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1885 -: 17 Април 2015, 12:42:17 »
По молба на железопътния любител Георги Статков,ще попитам за информация за все още наличните ДМВ серия 18 и вагони от тях(освен музейните) Например преди години е имало запазена серия 18 на гара Маноле.

Предварително благодаря за информацията.

divo_ivo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1886 -: 17 Април 2015, 16:26:05 »
В локомотивно депо  Пловдив има запазена 18 серия мисля че беше с №22 боядисана в мръсно жълто на бившето ЖПУ Пловдив. На гара Дружба във ВРЦ- ха до скоро се намираше средната секция на 18 серия в оригиналния червен цвят

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1887 -: 17 Април 2015, 16:56:48 »
В депо Добрич има една средна секция преправена на вагон отоплител боядисана в зелен цвят.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1888 -: 24 Април 2015, 17:45:22 »
Кога излизат от редовна употреба последните двуосни и триосни пътнически вагони?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1889 -: 25 Април 2015, 13:25:59 »
Около 1970 година.