Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 396256 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #150 -: 22 Юли 2013, 09:09:27 »
За съжаление строежът на нови линии (виж предишния пост!) е пренебрежимо малък в сравнение с продължаващото вече десетилетия целенасочено унищожение на железопътния транспорт в страната ни.

Една предизвестена смърт:

Ще демонтират жп линията Ямбол – Елхово



Жп линията Ямбол – Елхово ще бъде демонтирана. Това съобщи Десислава Симеонова от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) за ElhovoNews.info. Припомняме Ви, че железопътната линия Ямбол-Елхово не се използва за пътнически превози от 2002 година, когато бе спряна популярната композиция за областния град. От тогава железопътната линия се експлоатира само за товарни превози, но те не са достатъчни да покриват сумите за поддръжка на инфраструктурното съоръжение.

Железопътна линия район Ямбол юг (бивша 84-та жп линия Ямбол – Елхово) е трета категория и е със статут на маневрен район. Решението на УС на НКЖИ за спиране от експлоатация и закриване на Маневрен район Ямбол юг е утвърдено от Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията през месец юли 2011 г.

Предвид обстоятелството, че участъкът до 5-ти километър от Ямбол, до индустриалната зона на областния град е все още необходима за функционирането на фирма „КонтинВеСт” ООД (дейност за производство за хлорни коагуланти и алуминиев сулфат), демонтажът на линията ще започне след пети километър от трасето, за което е внесен доклад в УС за вземане на решение демонтажът на железопътната линия да е с обща дължина 33 километра, а не 38 километра, колкото е разстоянието от гара Елхово до гара Ямбол.

Към момента от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ извършват проучвания и разработва анализи, относно експлоатацията на жп линията. Годишните разходи за поддържане и охрана на жп линията Елхово-Ямол, значително надвишават приходите за същия период. В момента експерти на Компанията са в процес на уточняване и обезпечаване на необходимите финансови средства за демонтаж на железопътната линия, както и провеждане на процедура по избор на изпълнител в съответствие със Закон за обществените поръчки (ЗОП).

Железопътното отклонение Ямбол – Елхово е проучено като линия с нормално междурелсие още през 1912г. По време на Балканската война се чувства остра нужда от масови превози към турската граница, което заставя военното управление да започне строителството. Извънредно бързият обрат на събитията по това време налага изоставянето на започнатото строителство.

По време на Първата световна война отново възниква необходимост от военни превози и строежът на железопътната линия е възобновен. С ускорени темпове от 14-ти декември 1916 г. до 31-ви март 1917 г. върху банкета на шосето Ямбол – Елхово е построена теснопътна линия с междурелсие 600 мм и обща дължина 39,5 км експлоатирана с конска тяга.

Проучвания на трасето за нормална линия, каквото е към този момент, са извършени още през 1922г., а строителните работи започват през 1930г. Липсата на средства забавят за кратко строителството и линията се открива в експлоатация на 19-ти април 1931г. Строителството и е извършено с временна и редовна трудова повинност, а отделни обекти с възлагане чрез търг. Гарата в град Елхово е завършена в края на 1930 г. по времето на мандата на Димитър Коларов – Кмет на Елхово от 2 януари 1929г. до 5 септември 1931г.

Източник: http://www.elhovonews.info/?p=33704

(Статията за първи път е оповестена в този си вид в Български локомотивен форум на 17 юли от потребител: turboto - http://www.lokforum.com/viewtopic.php?p=97098#97098)


Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #151 -: 22 Юли 2013, 09:52:22 »
Имало светлина в тунела все пак:

Строителството на новата железница върви с голяма скорост

Изграждането на новата жп линия между Симеоновград и Харманли върви с пълна сила. От един месец всеки ден на дългия строителен обект излизат десетки тежки строителни машини.

На 7- километровата отсечка между двата града ще има 8 моста. Най-късият ще е 30 метра, а най-дългия - 120, близо до Града на Белоногата. Там ще има спирка и до бившият магазин Квеле. По трасето ще бъдат изградени над 15 водостока, подлези за достъп до земеделските земи.

Изпълнител на обекта е гръцката фирма „Терна”, а в момента строителните работи там се  извършват от пловдивската фирма „Сиенит”.

Очаква линията да бъде завършена през 2015 година и по нея да се движат влакове със 160 – 200 км. в час.

Старата жп линия ще бъде демонтирана.

В материала има публикувани и няколко снимки и 4-ри минутно видео:

http://sakarnews.info/news.2204.Stroitelstvoto_na_novata_jeleznica_varvi_s_goliama_skorost.html

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #152 -: 25 Юли 2013, 22:21:50 »
Цитат на: Vlado link=topic=3806.msg90165#msg90165 date=1374473367
Ще демонтират жп линията Ямбол – Елхово

По стечение на различни обстоятелства,днес за първи път бях гр.Елхово. Влизайки в него,


видях успоредно на пътя и ж.п. трасето,за което по-горе дава инфо Владо,че ще бъде демонтирано.  :(
Спрях и го разгледах.Определено не се използва интензивно,ако въобще се използва.В много окаян вид е!На снимките се вижда за липсата на множество болтове (не се наричаха така,но не им знам точните имена :scratch_ones_head:),които захващат релсата към траверсите.Самите траверси са изгнили и в много лошо състояние.Според мен,ако трябва да се използва линията,трябва кардинален ремонт!А пари ...? :scratch_ones_head:
Ето:



Потенциален клиент на БДЖ за товарни превози са силозите на Папас-олио:


снимките са от GSM,при 37 градусов пек. :)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #153 -: 03 Август 2013, 20:35:39 »
http://news.ibox.bg/news/id_66861289

Пак ще проспим юбилея...  :drinks:

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #154 -: 03 Август 2013, 20:52:30 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=3806.msg90379#msg90379 date=1375551339
http://news.ibox.bg/news/id_66861289

Пак ще проспим юбилея...  :drinks:
Нещо от статията не разбрах,къде е проведено честването?

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #155 -: 03 Август 2013, 22:06:26 »
Рожден ден предварително не се празнува! До октомври/ноември има още време,всичко друго са глупости на определени кръгове и един дето обикаля жптранспорта,трамвайте и парковете на софиа-явно ще става партиен функциеонер

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #156 -: 06 Август 2013, 20:09:58 »
Цитат на: toniemi link=topic=3806.msg90380#msg90380 date=1375552350
Нещо от статията не разбрах,къде е проведено честването?

Аз също?!?!?

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #159 -: 19 Август 2013, 11:26:18 »
Малко снимки от едно пътуване провело се в отминалия горещ съботен ден по трасето на бъдещата високоскоростна жп линия Пловдив - Свиленград в участъка Поповица - Симеоновград:















Всички и по-големи снимките може да видите тук: http://media.snimka.bg/s1/2524/031291777-big.jpg?r=0

Приятно гледане!

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #161 -: 01 Септември 2013, 15:12:10 »
Синдел, центърът на жп вселената

Какво се случва в железопътната част от новата ОП "Транспорт"



От в-к Капитал

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #162 -: 05 Септември 2013, 08:37:19 »
"Пускат отново 125 от спрените влакове на БДЖ
Предвижда се и 5% увеличение на цените на билетите"


Изпълнителният директор на БДЖ Християн Кръстев   Източник: БГНЕС

Цитат
От 15 декември ще бъдат възстановени 125 от спрените при предишното ръководство на БДЖ 250 влака.
Това обяви на пресконференция днес Християн Кръстев, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ".
Това е първата ни краткосрочна цел, обясни Кръстев. Той каза, че ще бъдат пуснати и три изцяло нови бързи влака и седем пътнически влака.
Не се предвижда увеличение на персонала, посочи ръководството на БДЖ.На пресконференцията, на която бяха представени новите членове на Съвета на директорите на БДЖ.
Заместник-министърът на транспорта Антон Гинев заяви, че смяната на кадри е обусловена от търсене на възможност за подобряване на финансовите резултати на дружеството, както и подобряване на разговорите с кредиторите на БДЖ, които в последните месеци са били занемарени.
Ще подобрим услугата, която БДЖ предлага, каза Гинев.
Той отчете, че относителният дял на товарните превози на БДЖ е намалял наполовина спрямо периода преди четири години.
Приватизацията на товарните превози е спряна от Агенцията за приватизация. Ние сме против приватизация на всяка цена, каза още заместник-министърът.
Той посочи, че целта на новото ръководство ще е да се опита да оздрави дружеството. Залагат се и
5% увеличение на несубсидираните цени на билетите - билетите по така наречените търговски превози,
заяви заместник-министърът. Християн Кръстев каза, че се изработва оздравителен план за БДЖ с краткосрочни цели, както и програма за развитие до 2023 г.
Основна цел на новото ръководство ще е подобряване на финансовите резултати на БДЖ. Това по думите му може да стане с продажба на неоперативни активи - например почивни станции, които не се използват от служителите на БДЖ и са затворени.
Задълженията към НКЖИ в размер на над 100 млн. лв. ще бъдат изчистени чрез предоставянето на бази, сгради и друга техника. Ще бъдат продадени и вагони и локомотиви за 40 млн. лв., посочи ръководството на холдинга. Съществува като възможност и продажбата на сградата на холдинга на ул. "Иван Вазов" 3 в София.
При пътнически превози трябва да се подобри качеството на услугата, заяви изпълнителният директор. Той включи в тази цел подобряване на почистването на вагоните, увеличаване на техния брой, осигуряване на резервни части и ремонт на подвижния състав.
В бюджета на БДЖ са предвидени между 50 и 60 млн. лв. за ремонт и поддръжка на подвижния състав на БДЖ. До края на 2014 г. трябва да бъде изцяло въведена нова модулна система за продажба на билети, обяви Николай Найденов, член на Съвета на директорите на БДЖ.
Системата ще бъде въвеждана поетапно - първият й модул би трябвало да е внедрен до края на тази година и той ще замени сега действащата остаряла операционна система на бюрата по продажба на билети на БДЖ.
Новата система ще позволява продажба на билети не само в бюрата на БДЖ, но и в туристически агенции и по интернет, както и както и чрез билетоиздаващи автомати и чрез есемес.
В бъдеще ще можем да си купуваме и комбинирани билети - за железопътен и автомобилен транспорт, обявиха от БДЖ.
В рамките на около месец ще бъде обявена обществена поръчка за изработване на системата. Причината за ниската скорост на влаковете е остарялата инфраструктура, но НКЖИ работи активно за подмяна на релсите, коментира заместник-министър Гинев.
През следващия програмен период по оперативните програми ще бъдат защитавани проекти за подмяна както на релсовите линии, така и за закупуване на нови вагони.
Ще се завърши трасето от София до Пловдив, а от Пловдив до Бургас ще е завършено още в рамките на този програмен период. Ще се завършат и трасетата Пловдив - Свиленград, София - Драгоман, Русе - Варна, работи се и по линията към Видин, както и от София до Елин Пелин, обяви заместник-министърът.
Той каза още, че се обмисля някои третокласни линии да бъдат отдадени на концесия на частни превозвачи, в това число и теснолинейката по линията Септември - Добринище.
Източник: БТА

http://www.vesti.bg/pari/biznes/puskat-otnovo-125-ot-sprenite-vlakove-na-bdzh-5993019

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #163 -: 01 Октомври 2013, 10:42:37 »
"Стандарт" съобщава, че е възможно да бъде построена почти изцяло нова жп линия между София и Пловдив на стойност близо 1 млрд. евро. Необходима е пълна модернизация на жп трасето от столицата до гара Септември. От него приоритетно ще се изгражда отсечката Елин Пелин-Белово, по която сега влаковете губят най-много време, обяснява Христо Алексиев, зам.- генерален директор на НК "Железопътна инфраструктура". Между Немирово и Белово линията ще мине по ново трасе по билото на планината - ще се изградят много тунели и виадукти.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #164 -: 01 Октомври 2013, 10:59:57 »
Цитат на: Adrian link=topic=3806.msg91503#msg91503 date=1380613357
"Стандарт" съобщава, че е възможно да бъде построена почти изцяло нова жп линия между София и Пловдив на стойност близо 1 млрд. евро. Необходима е пълна модернизация на жп трасето от столицата до гара Септември. От него приоритетно ще се изгражда отсечката Елин Пелин-Белово, по която сега влаковете губят най-много време, обяснява Христо Алексиев, зам.- генерален директор на НК "Железопътна инфраструктура". Между Немирово и Белово линията ще мине по ново трасе по билото на планината - ще се изградят много тунели и виадукти.

Много думи се изговориха! Да видим какво от тях ще се случи обаче - ето я и самата статия, която, уви, не казва нищо ново:

http://www.standartnews.com/balgariya-politika/nova_zhp_liniya_mezhdu_sofiya_i_plovdiv-207106.html