Автор Тема: Локомотивите по света  (Прочетена 48887 пъти)

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #60 -: 31 Май 2012, 22:32:15 »
Цитат
В тях се озрови влакчето от детството на таткото, купи се Лего с локомотива Томас и сега....Не можете да си представите в каква еуфория са в момента с тази поредица...
За това си много прав. Аз нищо не казвам, че е лоша... Но има какво да се желае, за 10 лв, поне повечко информация, не мислиш ли?  :)

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #61 -: 31 Май 2012, 22:34:53 »
Никога не съм казвал нищо относно реакцията на хората относно тези модели. :) Нека им се радват, просто изобщо не се изненадвам на хитростта на Издателите. Стремежът въпросното нещо да ви се види интересно, само и само да го купите не е нищо ново и тук случая  с тази поредица е точно такъв...   :boredom:Дори днес им видях рекламата- поредното пресилено нещо. Веднага мога да дам пример  но относно друга реклама

Дете се вози по лодка , плуваща в тоалетна хартия
-Всичко е тооолкова бяло и нежно
- и е меко!
Новата тоалетна хартия Емека, сега вече и с трети допълнителен пласт


Тука народа си казва - лелеее, това вече е нещо ново, което другите тоалетни хартии го нямат. Звучи много интересно.. ;D
(  А ВСЪЩНОСТ ВЕЧЕ ПОЧТИ ВСИЧКИ ТОАЛЕТНИ ХАРТИИ СА С 3 ПЛАСТА. САМО ЧЕ НЕ, ГЛУПАВИЯ НАРОД СЕ ХВАЩА И ЗАПОЧВА ДА КУПУВА. ТОЙ Е ДОВОЛЕН, НО ПЪЛНИ ДЖОБОВЕТЕ НА ХИТРЕЦИТЕ)

Съжалявам за нелепия пример, ама не се сдържах  :lol:

Един заблуден човек може да се е зарадвал че си е купил часовник Ролекс за 20лв, ама в крайна сметка да е купил някоя реплика.
Ако тази реплика е била рекламирана по телевизията и не е казано, че е такава, неразбиращия човек отива и напълва торбите  ;D
« Последна редакция: 01 Юни 2012, 22:47:31 от JesusBlack14 »

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Локомотивите по света
« Отговор #62 -: 12 Юни 2012, 13:31:00 »
Някой видял ли е дали е пуснат новия брой?

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #63 -: 12 Юни 2012, 14:09:57 »
преди малко ходих за димящи пръчки, но още не бяха го докарали в репа :drinks:

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #64 -: 12 Юни 2012, 14:14:55 »
Вярно е , че не са върха на сладоледа, но  е по добре да ги има, аз лично мисля, че е добре за хобито, - до момента имаше самолети, коли, кораби , камъни и тн и тн,Сега поне има и влакове, с не лоши материали,снимки и оформление, така чеее, дори като се погледне под разбиращото и критично око на хобиста, плюсовете са повече от минусите. :drinks:

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re:Локомотивите по света
« Отговор #65 -: 14 Юни 2012, 20:19:12 »
В събота и неделя имах удоволствието да посетя Одрин. Старата гара на града в квартала Караагач е запазена и пред нея е позициониран като музеен експонат един от най-известните и успешни локомотиви на Роберт Гарбе - G10, заедно с един пътнически вагон. Гарата няма коловозно развитие, а сградата е към Тракийския университет.
Локомотивът е запазен в чудесно състояние и е много приятен за гледане. Снимки може да видите на линка:
http://pivanov68.snimka.bg/hobby/lokomotiv-g10-odrin.683852.27543716

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Локомотивите по света
« Отговор #66 -: 14 Юни 2012, 21:14:34 »
страхотно !! :good:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Локомотивите по света
« Отговор #67 -: 14 Юни 2012, 21:28:40 »

Благодаря за хубавите снимки и инфо ... както винаги досега!



Леко в страни от темата, малко инфо от мен за Одрин, което научих скоро.

Битката на Фердинанд за Одрин по фаталистични причини е планирана точно на 13.1.1913 г. и е завършила с успех. Старият български град е освободен, но не за дълго ... на по-късна дата цялото българско население е изселено по различни краища на страната и една много малка част само е останала и е приела турско гражданство. Един пример - изселници от Одрин са заселени в бургаско, на обработваеми земи малко преди Поморие и така се е появило днешното Сарафово и т.н. и т.н.

Думата ми обаче беше за града Одрин - къщите на изселниците там в момента са така, както са оставени преди 100 години, никой не ги пипа и нищо не ги прави ... местни жители казват - "Очакваме собствениците им някой ден ... просто да се върнат .... " . .................

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Локомотивите по света
« Отговор #68 -: 15 Юни 2012, 01:23:51 »
Най-интересното на този G10 е необичайното разположение на пясъчниците и парния дом! Обикновено, когато парният дом е в предната част на котела (както е тук), тогава пясъчникът е само един, а когато пясъчниците са два, парният дом е разположен по средата между тях. Такава конфигурация виждам за първи път!
Благодарност на Петко за интересните снимки!

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re:Локомотивите по света
« Отговор #69 -: 15 Юни 2012, 08:50:19 »
Радвам се, че снимките са ви харесли. На мен също ми се стори необичайно разположението на пясъчниците спрямо парният дом, но явно е имало и с тази конфигурация.
Препоръчвам на всички да отидете до Одрин, но не с организирана екскурзия с автобус. Градът е само на 20 км от КПП "Капитан Андреево" и на 30 км от КПП "Лесово" до Елхово. Аз отидох след един семинар в Созопол през КПП "Малко Търново" за около 3 часа. Пътищата в Турция са великолепни, а хората много любезни и приятелски настроени. Превзетата от нашите войски  крепост е превърната в музей, също доста интересен. Най-известната забележителност е джамията "Султан Селим", която е истински архитектурен шедиовър.

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1175
  • Рейтинг: 180
  • HO, София
Re:Локомотивите по света
« Отговор #70 -: 05 Юли 2012, 12:27:49 »
Когато почна тази поредица ми стана интересно и ходих до реповете да разглеждам моделите.
Престраших се и си взех парния локомотив Ту5 или BR50:





Като изработка и детайност горе-долу бива.
Не ми допада че колелата не се движат.  :(
Затова ще го сложа във витринката на секцията.  :yes:
Други модели май няма да си взимам...

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Локомотивите по света
« Отговор #71 -: 06 Юли 2012, 18:59:22 »

Аз пък го намерих в БДЖ вариант :pleasantry:




Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1175
  • Рейтинг: 180
  • HO, София
Re:Локомотивите по света
« Отговор #72 -: 07 Юли 2012, 12:01:27 »
Брей, как с 2 боички Тони е сътворил чудеса!!!  :clapping:  :clapping:
А и като си имаш макет в N, можеш да го сложиш на някой глух коловоз!!!  :yes:

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #73 -: 07 Юли 2012, 13:47:56 »
 :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:
Евалата! Кога го взе, кога го направи нашенски!

novobranec

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #74 -: 09 Юли 2012, 01:23:47 »
Айде сега и аз да река нещо по въпроса. Нещо като поглед на новобранеца върху нещата, да ме прощавате.
До събота изобщо не знаех за тая серия, ама вече знам  :yes:
Абсолютно съм съгласен с повечето мнения тук, че за такива китайски боклуци 10 лева са повече от много. Ама тоя "полски" Ту5 не можах да го подмина. Не за друго, а защото както ви е известно, това си е немския BR50 и като се има предвид любовта ми към Райха и че Räder müssen rolen für den Zieg! изобщо не се колеб(ав)ах.
Първо по така нареченото "списание". Абсолютна отврат като текст. Специално изрових в нета полския оригинал - и там същото. Само че с нашенския вариант нещата са още по-зле. Според мене обяснението е в редакционното каре: "Превод Диана Попова-Котева". Нали съм си пусти филолог, а и с полския се справям все още, специално накрая погледнах и там. Защото това, че преводачът пикае клекнал, го подозирах още от момента, в който научих от текста на “списанието”, че локомотивите (а сигурно и вагоните) нямат бандажи на колелата, а обръчи. Научих и много други интересни неща, например за да спомена само още едно: че парните локомотиви имат ветропредпазители. Сигурно димната камера лесно настива, щом така я пазят от вятър (и защо само от страничен?), знам ли. Без повече коментар, който иска, да си го чете това "списание", голям майтап е. Препоръчително е обаче интелектуално ниво, не по-високо от това на второкласник.
А сега за така наречения модел. Некъф ужас, некъф ад. Като сглобка имам предвид. За съжаление не можах да хвана откъде е оригинала, въпреки че прерових всички каталози на Arnold, Minitrix, Fleischmann и т.н. производители на мащаб N. Обаче ясно е, че моторизирания оригинал ще е поне 50 пъти по-скъп от това китайско дърво, така че не ми се свидят тия 10 лева, дето ги дадох. Щото като се пипне тук-там моделчето, става си добър статист от него.
Сглобката конкретно на това, което на мене ми се падна е наистина ужасна - буферите криви и разногледи, един от предните стърчи нагоре като зенитно оръдие и е залепен с половин кило лепило, втвърдило се под него като топка борова смола. И въобще - лепилото не е жалено. Щангите са живописно синусоидални и очевидно трябва да се сменят изцяло, щото с такива щанги никой локомотив няма да тръгне ни напред, ни назад, ни даже настрани. Кабината е залепена накриво и повдигната в задната част, което придава на локомотива спортно-състезателен вид. Всички колела са боядисани ужасно, ама това не е болка за умирачка. Въпросните са отляти в монолитен метален блок, така че за въртене просто забравете. Същото се отнася и за двойките колооси на тендерните талиги. Които пък съответно са отляти (от пластмаса) като едно цяло заедно с дъното на тендера, така че забравете за поставяне на модела дори и в крива с почти незабележим радиус (изпробвано вече с flex-релса). Като цяло обаче тендерът е с по-добро качество. Предполагам, че е произведен в съседното село, където малките жълти работници са по-съвестни.
Тампонният печат е на добро ниво, обаче от това не ми става по-леко. Нещо не съм фен на “Полскйе колейе панствове”,  сигурно заради огромните изблещени фарове на локомотивите им. А при положение, че заготовката е сравнително добра за немска 50-ка или нашенска 14-ка, РКР просто няма никакъв шанс. При мене поне. Щото колелата трябва да се въртят за победата, нали се разбрахме още в началото.  :yes:
« Последна редакция: 09 Юли 2012, 01:28:11 от ilfil »