Автор Тема: Теснолинейката - HOe  (Прочетена 15464 пъти)

stefanoff

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
  • Рейтинг: 159
  • Варна, морето, сините вълни........
    • laser-cut cardmodels
Теснолинейката - HOe
« -: 23 Декември 2013, 18:18:02 »
Втори почивен ден и сътворихме нещо ново. Със Слав отдавна си говорихме за теснолинейката, и че няма модели за нея, абе то май няма нищо на тема БГ в НОе освен един маджарски кит за маневрен дизел. Другото което е че винаги съм и бил фен , дори тази година почивах  в хотел точно до гара "Велинград Юг" и постоянно висях там. Возейки се с приятеля фотограф запалих и него по влаковете. Посъбрали опит и самочуствие метнахме новия проект.

На третата проба стигнах до това, не е китвано или шкурено, само е оформено и напаснато стартово.


В коледния колет от Слав се търкаляха няколко колооси, които бях си заплюл за новите талиги за следващото 04, но изглежда ще се търкалят по релси от друг мащаб.

С наличните части из чекмеджетата успях да си спретна и задвижваща талига, само трябва да разглобя и другото CD за да си взема ремъчната шайба за двигателя. Материала е плексиглас 1,5 мм и затова е помътнял при лепенето.


Междуосовото разстояние го спазих на 100% както и диаметъра на колоосите. Тези дни ще проектирам и метна шасито.
Само имам една молба към всички колеги, ако някой има снимки на покривите на локоветe , моля да ги сподели , за да продължим с модела правейки го  максимално близко до истината, пък ако ви се намират чертежи и на вагони, просто нямате равни.
« Последна редакция: 24 Декември 2013, 09:17:48 от stefanoff »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Теснолинейката - HOe
« Отговор #1 -: 23 Декември 2013, 18:55:05 »
Моята не ти ли Аресва ;D

stefanoff

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
  • Рейтинг: 159
  • Варна, морето, сините вълни........
    • laser-cut cardmodels
Задвижена талига
« Отговор #2 -: 24 Декември 2013, 13:25:37 »
Разбира се че ми харесва корубата Тони, но все пак аз не съм колекционер а моделист, и за мен, предполагам и за тебе удоволствието да си я направиш е по-голямо от колкото да получиш на готово. Та:
Задвижената талига я мислех стартово с ремъчна предвка, но изхождайки от практиката и намирайки подходящи зъбни колела смених концепцията. За да работи ремъчната предавка коректно трябва да има известна "опънатост" на ремъка, което води до радиални натоварвания, и поради липса на лагеруване в инженерния смисъл на думата ( все пак това е модел) най вероятно много бързо щеше да се износи леглото на осите. При зъбната предвка това натоварване е в пъти по малко както и липства приплъзването присъщо за всички триещи предавки.
Луфта на зъбните колела регулирах с помоща не месингови пластини подложени под двигателя.

Остана само да измисля токоснемането и съответно да закупя малко релси за тестове.

За днес свършвам с влакчетата и се отдавам на приготовленията за вечерта.

stefanoff

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
  • Рейтинг: 159
  • Варна, морето, сините вълни........
    • laser-cut cardmodels
Малко по малко продължаваме.
« Отговор #3 -: 28 Декември 2013, 20:33:12 »
Наслаждавайки се на околоколедния мързел чопля това онова. Поработих върху прожекторите по покрива и направих начално китване на проблемите места.

Мислих, търсих идеи из нета , съответно съобразявайки се параметрите и размерите на модела стигнах до извода, че най-добре ще се получи с "горна рама". Не разполагам с много свободна вътрешна височина и направих рамата от месинг 0,3мм огънат на П.

Свободното разстояние между двете талиги смятам да запълня с олово, понеже всичко стана много леко и ме притеснява за ходовите качества на модела.

Отново  споделям молбата си за снимки специално на покрива и жалузите по него, понеже колкото и да търся в нета не мога да намеря достатъчно ясни.
Иначе продължавам с плуговете , блендите за талигите и всичко което ми е по-ясно като детайлировка.

stefanoff

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
  • Рейтинг: 159
  • Варна, морето, сините вълни........
    • laser-cut cardmodels
Малко по малко напредваме
« Отговор #4 -: 05 Януари 2014, 18:17:34 »
Първоначално избрания мотор се оказа тотално неподходящ за задачата, оказа се високооборотен и маломощен. Смених го с двигател от BR 118 мащаб ТТ. Скъсих го, промених захващането на четките (доста грубо, но ефикасно), поизпилих го тук-там и го наврях на мястото му.

Поради малките размери на модела използвам всяка пролука да слагам баласт - олово.
Трябва да се поизпили модела във височина, понеже новия двигател е с 2мм  по-висок и съответно се повдигна цялата коруба. Като направя решетките по покрива се надявам да успея да напъхам двигателя още по-нагоре.

Малко по малко дооформям и блендите със дреболиите по тях.

Имам малко проблеми със токоснемането но общо взето модела върви. Пластините ги направих от малко по-твърд месинг и не са еластични колкото искам и това води до прекъсване от време на време.
Понеже това е прототипа и всичко се експериментира в момента, нещата са малко по-груби на снимка, но след боята всичко се оправя.

stefanoff

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
  • Рейтинг: 159
  • Варна, морето, сините вълни........
    • laser-cut cardmodels
Тестове на релси
« Отговор #5 -: 06 Януари 2014, 20:38:45 »
Успях да оправя "полевия" траф и направих малко тестове върху релси.
http://www.youtube.com/watch?v=VY-U7Afg7Hk&feature=youtu.be
Върви поносимо като за "скрач-билдинг". Скоро ще направя проби във какъв минимален радиус се вписва. Проблемите с токоснемането са си на лице, но като за първи работен ден за новата година сме доволно уморени.
Поздрави

stefanoff

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
  • Рейтинг: 159
  • Варна, морето, сините вълни........
    • laser-cut cardmodels
 &bgflag Няколко седмици бях изцяло отдаден на работата си и не пипах нищо извън нея. Но вчера сдадох последните визуализации и илюстрации и се метнах да се забавлявам. За 2 дни проектирах и направих вагонче. Лока е без шаси, чакам новите зъбчатки за редуктора , както и вагоните са без талиги. Утре ще ги мисля и тях.


KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Теснолинейката - HOe
« Отговор #7 -: 26 Януари 2014, 23:40:51 »
TOTAL!  &bgflag :clapping:

bouzanis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Теснолинейката - HOe
« Отговор #8 -: 31 Януари 2014, 15:50:26 »
 дали имаш чертеж и на вагон, както този на локомотива, който си качил?

stefanoff

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
  • Рейтинг: 159
  • Варна, морето, сините вълни........
    • laser-cut cardmodels
Re: Теснолинейката - HOe
« Отговор #9 -: 31 Януари 2014, 18:27:42 »
Чертеж на вагона във вида на този на локомотива нямам, работя по снимки, замери и скици от нета. Разработвам си ги в  3D и от него свалям необходимите ми чертежи за моделите.

stefanoff

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
  • Рейтинг: 159
  • Варна, морето, сините вълни........
    • laser-cut cardmodels
Ново шаси , нов късмет
« Отговор #10 -: 31 Януари 2014, 19:35:26 »
Преработих шасито и блендите на лока.

Принципно старото си работеше, но изглеждаше безумно грозно. Направих наново всичко и реших да тествам нещо ново. Новите бленди си ги ецнах сам в  домашни условия, и като за първи тест се получиха прилично. Ецнах си и талигите на вагона, но тях ще ги направя наново.

Имам да запоявам още елемети по блендите като цилиндри, разни капаци и пясъчници, но по-нататък.

bouzanis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Теснолинейката - HOe
« Отговор #11 -: 31 Януари 2014, 20:35:04 »
Дали тогава би могъл да напишеш само дължината , широчината и височината на вагона?

stefanoff

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
  • Рейтинг: 159
  • Варна, морето, сините вълни........
    • laser-cut cardmodels
Фургон.
« Отговор #12 -: 01 Февруари 2014, 21:06:15 »
Вече изчистил технологията за покривите на вагоните метнах и си направих и вагон-фургон. С леки корекции на "черната" конструкция и нови стени всичко стана перфектно.

Докато не дойдат новите колооси не мога да им правя талиги и вагоните ще си останат стационарни експонати.

Почвам якото китване и шкурене.

stefanoff

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
  • Рейтинг: 159
  • Варна, морето, сините вълни........
    • laser-cut cardmodels
Re: Теснолинейката - HOe
« Отговор #13 -: 09 Февруари 2014, 14:05:07 »
Оказа се наистина черната конструкция е ОК, но стените на вагона не са.....,след много тестове

реших да се върна към началната ми идея вратите и тамките около тях да са ецвани, става  доста по добре от това да някакви "Налепки"


Колегата Слави веднага ме метна, че има мърдане на пътническия вагон, на отворите за прозорците и вратите.  Това се дължи на изпускане на стъпка на машината и всичко рязано мръдна 0,5 мм в дясно. Не смятах че вагона ще стане в други отношения и затова продължих работата по него и с това разминаване.

Тука се виждат двата вида разработени от мене талиги.  Ецнати са от месинг 0,3 мм по много елемнтарна технология, но за нея нея някой друг път. Получих колосите от И-бей и мятам серията с талигите, тази която е на фургона е окончателния вариант. Имам колооси за 3 и 3/4 вагона, но при първа възможност (малка финансова инжекция) ще си поръчам още.
Улучих цвета, но не и технологията за боядисване, със спрей е много грубо, както и да се старая. При наличието под ръка на аерограф и камера за боядисване, това си е направо вандалско отношение, но улучването на цвета не е малко за мен.Тези смятам да си ги завърша в домашни условия без да ги нося в фабриката. Следващата серия смятам да са с гадната ПВЦ дограма, не знам кой малоумник я е измислил като размери , но човек като мен, с размери съвсем малко над средностатистчиенските като седне може да гледа само хоризонталната шпросна на черчеветата. Цялото удоволствие от пътуването се превръща в постоянно надзъртане под мъртвата зона или протягане на врата като гладен пуяк за да се достигне някаква видимост. Това е единствената ми забележка към обновените вагони, и пак споделям, че ергономията е измислена преди много години, и това "побългаряване" е тотално безумие, както на тема естетика, така и като удобства.

Моля забележете логото на тениската ми, смятам да правя група за мъже с това мото и лого"NO Mall"  -  "Обикалянето в мола води до импотентност."

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Теснолинейката - HOe
« Отговор #14 -: 09 Февруари 2014, 14:15:50 »
Прозорците ми се струват прекалено големи. Вратата на багажния вагон си сисгурност е по-огромна от действителната: