Пацо, малко извън обсъждането на схемата, но и във връзка с нея, ще ти споделя, че в тоя му вид макетът ще бъде изключително труден за изработка. Най-вероятно си даваш сметка за това? Сложна релсова схема, много наклони, значителни средства за релси, треви, дървета, сгради и т.н., изключително сложна рама, труден за изработване ландшафт и пр. Лично за себе си, като човек, смея да твърдя, с много опит в макетирането, ще споделя с теб, че не бих се захванал пак с направата на макет, ако сега хипотетично трябва да започна от начало. Затова, а и на база наблюденията ми върху хобисти, дръзнали да започнат такъв сложен проект, те съветвам да премислиш десет път, дали ти е по силите и възможностите това, за да не се разочароваш после. Тенденцията напоследък е към развитие на Фремо моделизма, нещо много по-достижимо като изработка и финансови възможности и може би е по-добре да помислиш в тази посока.
Разбира се, изборът е изцяло твой!
Брех , това не съм го видял ...а предният ми пост е в отгонор на Шатси.
Така,такааа Влади - прав си ...донякъде и не съвсем.
Тоест прав си - сложен е, безспорно!
Обаче не съвсем (макар и единствената истинска причина) - защото това смятам да ми е последния макет (поне за следващите 20/30 години - "колкото повече,толкова повече"

) щото ми омръзна (пак си прав) пък и не съм вече достатъчно млад...а и живота не е само влакове...

По същество - рама няма да има.

Това е втората причина да премина на WINTRACK-а.

Първата причина е, че схванах как се пишат (е още копирам в 90% от същността им чужди) макроси с които стават хълмовете. Щото във WINRAIL-а така и не го схванах как се правят планини.напишеш ли си един път макросните файлове - после пееш и работиш.

Втората причина е възможността да се проектират ...бе направо автоматично си стават ---> ребра като част от конструкция тип "пчелна пита". Разликата от пчеличките е, че там са шестоъгълни клетките, докато тук са си квадратни.
Идеята е по този начин да се реализира с минимум разход на време за проектиране и чрез лазерно изрязване на клетъчна САМОНОСЕЩА конструкция (която на всичкото отгоре ако се монтира на досега предвижданото място в София - ще е и "сгъваема" в изправено състояния към стената зад нея)

даваща достатъчна якост, прозрачност - тоест достъп до вътрешността и , както не на последно място - лекота в кг.
Трудностите не ме плашат, и не щото се надувам (все пак 50 % от мебелите съм си ги направил сам) ами защото имам достъп до доста съвременни ...мммм ...дърводелски технологии, ако щеш. Така де...все пак сме 10-та година от 21-ви век.
Релсовата схема наистина е сложна, ама това ми е съдбата - вече не се задоволявам с по-просто, но все пак си запомни този аргумент, щото при следващите "мутации" на релсовия план съм се постарал да я опростя (може би

).
Релсовите профили са налични от две години ( 150 метра релсов път) а в момента , покрай допълването и разширяването на сбирката ми от подвижен състав , работя по въпроса и за разклоненията (изцяло в Т-профил и ъгли м/у 12 и 15 градуса) както и на практика най- малкият ми радиус да е
вече 396 мм а за по-нагоре - флексовите.

Ето тук се появява и нишата на модулите (в ТТ

) където има вероятност да се започне от 600/800 мм радиуси....а в ТТ изобщо не е ясно как ще изглеждат влаковите композиции при тези ...почти НО-вски радиуси!!!

И за последното си прав - във връзка със СИК , както и курса на долара спрямо еврото...финансовите възможности не се развиват с темповете с които бих искал.
Дори в момента е цяло чудо че удържам нивото ...но това е преходно...
както и парите...

пък и както казах този макет ще ми е последният и съответно построен с най-голям мерак и охота!!!

Може да метна и една снимка на ребро от този горния проект...
