Зазе, според професор Тасев, спални вагони от ГДР, сме
внесли още и през 1977г. Червено/бели, които в по-късни
години (2009) са преработени в безкупейни.
Правителственият влак на Тоше е доставен през 1974г.
Струва ми се 9 вагона, но не знам от къде е тази бройка...
Може би по-късно, са преброени заедно с тези на цар Борис III.
В тази връзка, до към 1994г. когато е бракуван и последния с
дървени седалки четириосен пътнически вагон (с N; 20 20 96),
са пътували доста вагони доставки между двете войни,
Но не само от Германия. Иранките, чешките, италианските може
да се виждат също като "немски"!!!
Карам Лада 7-ца, но не съм и сложил "Перкинс" дизел,
щото руският двигател си работи, при условие, че има всякакви
оригинални части за нея, нещА да и викам, че е англичанка...
Официално спряха производството на 7-ците през 2014г!!!
За мен ладата си е руски, а не италиански автомобил - тоест различавам това/ онова ...Тук/ там...Коли/ вагони.. но има още какво да искам от себе си!
Първите дряновки (20 20 200) са се търкаляли до към 1986г.
Те също на външен вид напомнят немски (за хората от вън гледащи ги). Произведени са от 1952 до 1957г.
"Вкаж" работят до към 1993г. А са произведени 1958-1964!!!
Номерато в серията им са 20 17 200 - 20 17 400.
Впрочем тези са ги правили освен в Дряново, също и в Русе.
Следващите дряновки са произведени от 1971 до 1978г.
общо това ни е най-голямата серия - от 20 47 200 до 20 47 900!!!
Малко номера на вагони и серии доставяни ни от ГДР:
1963г. - 15 броя, А/В typ B, с номера 19 45 001 - 19 45 015
1972г. - 50 (51?) бр., Аm typ Y/B-70, с номера 19 50 050 - 19 50 100
(всички от тази серия след 1999 г. са
преустроени в безкупейни или бюфети ((бар))
1982г. - 50 броя, Аm typ Y/B-70, с номера 19 40 101 - 19 40 150
(от тази серия са не само на влак "Пловдив", но и в Русе)
И те така ...
Сега се сещам да сме имали и кушет вагони от Франция.
Но нямам понятие кога са внесени!?
