Автор Тема: Материали и инструменти за макетиране - за какво и от къде?  (Прочетена 159307 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Не знам дали музикантите имат някакви технически познания,
но аз  придобих някои знания от музикалните инструменти.
Трябваше ми полупружинна тел  с ф=0,3мм (по възможност сребриста)
за моделиране на дръжки и други подобни по моделите.
Намерих на две места - в Бриколаж, на стелажа със стоманените корди,
за около 10-тина лева е навито около 50 метра на макаричка подобна на шевните.
Тази тел е сравнително твърда, но за по-твърди детайли, се сдобих с такава от струни за класическа китара.
Оказа се че там на въпроса от продавачката (в малкия цум на музикалния щанд - 2-ри етаж, сеседен на Тихомир),
 коя струна искам, аз отговорих възможно най-тънката.
Продавачката почна да ми говори с някакви номера, докато не се "добрах" до едно пакетче и ...всичко стана ясно.

Номерата на струните за класическа китара, всъщност са означенията в милове (mils) като част от инча.
Тоест след конверсия с коефициента (валиден за обръщане от инч (") в мм) 25,39954306 се получава следното:
Струна №008 = 0.008" = 0.20 мм
Струна №009 = 0.009" = 0.22 мм
Струна №010 = 0.010" = 0.25 мм
Струна №011 = 0.011" = 0.28 мм
Струна №012 = 0.012" = 0.30 мм
Струна №013 = 0.013" = 0.33 мм
Струна №014 = 0.014" = 0.35 мм

Предполагам че и с по-големите номера струни положението е същото, така че си запишете коефициента за умножение,
за лесно обръщане на размерите в милиметри, когато това не е означено на различните пакети и за предварителна информация
коя струна би ви свършила работа с точния си размер.

А аз си купих струни №12 - тоест точно нужното с размер 0,30 мм.
« Последна редакция: 21 Май 2014, 13:44:18 от pach »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Попаднах на брошура на Практикер. Тази седмица имат промоция на Дремели, включително и този банцинг:

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Това по средата, става  за рязане на стереопор и фибран за ландшафт.

rapttor

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Живо здраво колеги моделисти,
преди време аз самия се занимавах с моделизъм доста близък до ЖП-то,а именно -стендов моделизъм,интересувах се най-вече от съвременна авиация ,но и имах известно количество танкове.За жалост вече не се занимавам с такъв вид моделизъм,не че искрата в мене не гори-а просто другото ми хоби го измества.Другото ми хоби-от 4-5 години започнах да се занимавам и със радио управляеми авто модели-най вече такива от клас "офроуд" ,та лека полека радио инвентара започна да измества другите хобита.Даже и до някъде може да се каже че съм се занимавал и със ЖП моделизъм-още от малък една баба-съседка ми беше подарила цял куфар с вагони-релси и тн.Били на нейният син който вече не играел с тях,даже ако не се лъжа са на пико.Целият комплект сега седи зад дивана и не се използва,мислил съм и да го продам,но някакси е придобил вече сантментална стойност от детските ми години.А в случай че се чудите въпросните влакове на колко години са вече- минимум на 17-18.

Та да си дойда на въпроса:захванал съм се да правя самоделна двускоростна кутия за едно камионче (ако мога така да го нарека) в мащаб 1:24,или на по-разбираем език-цялото моделче е голямо колкото дланта ми.НО за да направя такава скоростна кутия,или дори и да започна да я правя ми трябват различни зъбни колела.Един колега от вашия форум беше разглобил водомер,даже мисля и че е в тази тема.Тъй като още не съм намерил водомер,за да разгледам зъбните колела-възможно ли е някой да ме светне за модула на въпросните зъбни колела.Важно е да го знам тъй като самата "кутия" на трансмисията я правя на SolidWorks ,за незнаещите-това е компютърна CAD програма за създаване на 3Д модели.И съответно след като създам кутията на компютър,я отнасям на 3д принтер и я реализирам.И естествено за да спазя междуосието м/у зъбните колела -ми трябва някакъв външен диаметър,брой зъби и най вече-МОДУЛ.Бих си свършил и сам работата,но уви,през следващата една седмица няма да имам достъп до "стари мокри водомери" .

Та,това беше от мене-предварително благодаря на отзовалите се.В замяна нека да споделя малко от моя опит.

ЛИСТОВ МАТЕРИАЛ:
Виждам на доста места се налага да си модифицирате сами влаковете-аз лично използвам един материал който се продава на листа и е изключително жилав(примерно лист 10 см на 20 мога да го огъна докато му се допрат крайщата,той пак ще си пружинира обратно),но все пак се пробива лесно-нарича се ......... стъклотекстолит.Същият материал от когото се правят печатните платки.Разбира се за да се сдобиете  такъв материал-винаги може да отскочите до най-близкия магазиин за електроника и да вземете такива "платки",евтини са-максимум 2 лв за парче 100мм на 200мм примерно.НО ще трябва да се отървете от медното фолио.Което е доста трудно за махане,особено ако нямате железен трихлорид (то разяжда медта и ви оставя само текстолита).За тази цел-преди около месец си поръчах чис стъклотекстолит от ташев-галвинг (мисля че така се казваше) и всичко заедно с доставката за лист метър на два ми излезе около 17 лева.Та така сега седи на балкона и едва съм успял да изразходвам и 1/10 от целия лист.

Друг много-ама много удобен за работа материал е полистрола(познат на английски като polystyrene/styrene)-дебел около 1-2 мм,реже се супер лесно-драскате го с нож и го отчиупвате-нещата който могат да се направят от него за почти безкрайни,и се лепи на принципа на химическото спояване-взимате от някой магазин за реактиви дихлорметан (май така се казваше) струва около 8 лева и освен ако не си миете терасата с него -една бутилка от литър ще ви надживее .За справка-от същия материал се правят абсолютно всички стендови модели.А дихлорметана е много по-удачно лепило което може да се използва,а не тея "моделарските" който струват по 15 лева и меришат на ацетон.Иначе от къде да намерите материала-потърсете в рекламните агенций които правят билбордове ;)

Алуминиеви Г профили
Доста удобни за работа алуминиеви профили взимам от бриколаж-вярно не са от най-евтините,от порядъка на 10 лева за метър са,но намират много области за приложение-имайте напредвид че НЕ Е ЧИСТ АЛУМИНИЙ а някаква смеска подобяваща дуралуминия,което е добре-не е кашкавалено мек.Може да ги използвате за направата на моторама-за гнезда за осите на различни зъбни колела,разни сгради за диорами и тн.

Инструменти
Доста интересни неща ще намерите по златарските магазини,аз лично използвам едно малко лъкче което е дълго само около педя,а 10 броя фини триончета за него струват 3 лева,с десет броя ще изкарате половин година.Златарския магазин от когото се предлагат се намира в София на площад журналист-магазинчето е едно малко червено с решетки.Естествено отгоре му пишеше "златарски инструменти" или нещо подобно.

Ето и един инструмен без който не започвам работа- http://www.nemos.bg/bg/produkt/ryno-mengeme-s-dve-dvustranni-cangi-vyrtyashta-se-glava-zahvat-0-32-mm/ Задължително нещо което трябва да имаме в куфарчето

А свредла за него-или от същия онлайн магазн или от конрад-познат в българия като щайнбергер.там свредлата са по 20-30 стотинки.Режешти диамантени дискове взимам от стоматологичните магазини за инструменти.

За сега се сещам само за това.Дано да е полезно на някой  &bgflag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Привет и благодара за споделеното.
Дай някакви размери на алуминиевите профили - ние обикновинно тук ползваме от 1х1 до 5х5 мм,
щото по-едричките размери са ни малко големшки за мащабите. Същото се отнася и за I, Т, U и H-профилите.
За стъклотекстолита - особен огладко и удобно става когато е фрезован - коефициента на гладкост е като на... стъкло  ;) .
Също се ползва от някои момчета, но все пак благодарим за споделеното.

Сега за водомерните зъбни колела - вярно и са много удобни,
но убийме за модула (аз съм ги снимал и показал)тук)
не съм обърнал никакво внимание.
Все пак в поста съм дал основните им геометрически размери и брой зъби.
Малко като "хвърляне на боб" ги определям от модул 0,5 до 1-ца, но най-сигурно да провериш.
Ако старото ти Пико влакче е в мащаб Н0, то дано да имаш или BR-55 или BR-89.

BR-55


BR-89


Ето как изглежда отвътре след сваляне на коша BR-55



Това са двата парни локомотива на които въпросните зъбни колела вътре са с точно такъв модул като водомерните.
ПРосто като разглобих водомера, паснаха идеално със зъбните колела от тези два локомотива.

Ето и още малко по въпроса (две стари каталожни стр.),
като накрая трябва да знаеш, че става въпрос за само стари локомотиви на Пико,
защото по-новите вече имат съвсем друго устройство.
За това на горните представящи снимки се виждат и кутийте на старите модели.




Ще потърся -все от някъде ще изскочат данни за фабричните зъбни колела в локовете и така ще научим модула им...надявам се.
Както и че все пак ти е полезно и това което описах!
 :hi:


ПП. Тук Митко 0888 май ги знаеше с точност и струва ми се че беше писал някъде за модула на Пиковските зъбни колела.... :scratch_ones_head:
« Последна редакция: 03 Септември 2013, 15:47:15 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Модулът на зъбното колело е диаметърът на колелото разделен на броя на зъбите. Само че диаметърът не е външният, а е диаметърът по който двете колела се търкалят едно към друго, т.н. диаметър по делителната окръжност. Напр. при 11 мм диаметър и 22 зъба, модулът е 0.5. Външният диаметър на това колелце е тези 11 мм плюс връхчетата на зъбите от двете страни, приблизително 12 мм. Може и обратно - при 12 мм външен диаметър и 22 зъба, може да извадиш "около 1мм" от тези 12, да станат 11, делено на 22 прави модул 0.5.

За материалите, които си посочил - благодаря че го сподели. Някои неща ги знаем и ги ползваме, други - някой може да прочете и да ги ползва. Само че не махаме медните листове от двете страни на гетинакса (или текстолита). Някъде съм писал във форума за една от мотрисите ми - задвижване, изцяло изработено от двустранно фолиран текстолит, като моторчето му се крепи именно на алуминиев профил от Бриколаж. Имаше писано и за рама на локомотив, изработена от текстолит. Както и една талига от алуминий.

По въпроса за водомерите май няма да мога да те светна. Във форума се пише от време на време за тези чудесии, но до сега не съм разбрал някой да се похвали че му вършат работа, даже обратното. А си въобразявам че на различните водомери през различните години търкалата са различни и не знам дали някой може да даде разумен отговор на въпроса ти.

Не знам и до колко ще ти свършат работа за скоростна кутия. Мисля че ще ти трябват някакви други колелца, с по-голяма дължина на зъбите, метални и т.н. Пробвай с колелца от принтери. (От електромер не става, въпреки че има превключване на двете тарифи - пробвано е).  А и превключването от една на друга предавка как ще го направиш - ще се радвам да споделиш резултата (или опитите си).

rapttor

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Благодаря за отговорите  :good:
Pach-профила може и да се окаже голям за вашите цели,ето снимка на въпросните профили,току що измерени  ;D

А за зъбните колела-веднага след като се прибера у дома ще отворя влакчетата за да видя какви са,но по спомен първия мисля че го имам.Благодаря ти че сподели,със сигурност инфото ще ми е от полза  :drinks:


Мitko0888-Благодаря ти за информацията.Ето и още едно място с формули което надявам се,ще е полезно и на друг- http://www.micro-machine-shop.com/module_gear_data.pdf.
Иначе повечето от формулите са ми ясни-уча възобновяеми енергийни източници и един от специализираните ни предмети е техническа механика и машинни елементи  :yes: .Относно точното изчисляване на модула -има и още една формула,има я и в сайта който ви дадох а именно m=Външен диаметър /Броя зъби + 2.Сметнах го,със информацията от снимките(предполагам е приблизителна,не очаквам астрономическа точност) и се получаваа 0.41(6) което не е баж 0.5,а повече си клони и към 0.4.Няма значение де,така и така предпочитам първо да се добера до някой водомер да направя справка от първа ръка,както каза-може не всички да са еднакви.  :)
Относно скоростната кутия-предполагам че тези зъбни колела ще ми свършат работа,сегашната скоростна кутия която моделчето използва е с модул на зъбите 0.3-доста миниатурни и крехки изглеждат,но не съм чувал хората да се оплакват.Но тъй като няма да използвам фабричния електромотор-а един доста по-голям(130 размер,330 намотки) а и на всичкото отгоре с редуктор 1:50 -предпочитам да съм от безопасната страна с малко по-големи по модул предавки.Иначе със сигурност бих предпочел стоманени или месингови предавки който да са по дълги,но не виждам от къде ще ги скатая,вече разглобих един принтер-има само едно зъбно колело подходящо за моите цели.
А !Ето и че намери снимка на фабричната трансмисия.

Фабричният мотор(най-отдясно,losi motor) и бъдещият мотор (по нашенски RC термини-Standard Big Block)

Иначе за принципа на действие- мисля както са наредени зъбчатките от мотора до карданите да има един чифт зъбчатки между тях който да се движат заедно напред-назад,заедно с оста.и съотфетно да променят предавателното число.Нещо от типа на тези скоростните кутий които ги правят от лего  :lol: .Малко трудно ми е да обясня.А и още не съм се хванал да го мисля финално-когато се добера до зъбни колела и започна скоростната кутия на CAD програмата-тогава ще го доизпипвам.

Ето го джипчето на което му майсторя кутия:

Има и негови клипове в действие в youtube-профила ми там е rapttor4,ако някой проявява интерес
Ето и линк към профила ми-току виж може да намерите нещо с което мога да ви помогна.
http://rapttor.snimka.bg/
« Последна редакция: 03 Септември 2013, 18:57:42 от rapttor »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Не знаех че става въпрос за такива малки моторчета. Стандартния ти big съм използвал ето тук. А пък този big BIG можеш да видиш тук. FF050 съм използвал тук. Въпреки че съм най-доволен от по-големите - това, най-вече от този (пет полюсен). Ако те интересува нещо повече - пиши.

А за пиковските локомотиви - ако искаш ми прати моделите, ще ти кажа какво има в тях. Като правило всичко вътре е с модул 0.5.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Макар и мерени с шублер, най-вероятно някои размери от водомерните зъбни колела са наистина приблизителни.
Вярвай на Митко - модула със сигурност е 0,5. Благодаря и на двамата за информацията - за миг се почуствах добре,
като в един истински форум. Колкото до водомерните зъбни колела, то показаните са от стар водомер (то се вижда на снимките)
и са правени с доста "точна" пластмаса. В смисъл, че е достатъчно твърда да не се кривят и да губят от геометрията си в следствие
омекване и/или остаряване на материала и все пак достатъчно мека, да поема вибрации, моментни "изнасилващи" натоварвания
или дори инцидентни напъни за изронване на зъбци. За това казвам - "точна"-та пластмаса каквато сме имали преди появата
на силиконовите продукти. Като стана дума за тях ето една добра швейцарска фирма
 която има доста голяма набор както от зъбни колела с по-малък модул  ---> 0,2 и 0,3
така и с някои други нещица. При това на сравнително приемливи цени с доставката.
Може пък от тук нещо да те свърши работа по-добре. Не са точно за RC но пък и ти не правиш точно това... :yes:
 :hi:

rapttor

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Мерси Митко,
разликата междо три и пет полюсния настина ли се усеща толкова ? Виждал съм и електро мотор на който арматурата(?) му е като спирала

Имали ли сте достъп до такъв мотор,разликата спрямо обикновената "права" арматура голяма ли е  :blink: ?
Плавно тръгване би ми било от полза,особено като правя видеоклипове със сегашната конфигурация мотор/предавки ,джипчето е доста люто,и се губи до голяма част от "мащабираната" визия.

Pach-Благодаря ти,този сайт може да ми дойде и от полза някой път,може да не е точно за този проект,но имам и още един който използва точно такива по модул зъбни колела.Иначе щом иде реч за малките по модул зъбни колела-в момента се ослушвам за метално зъбно колело,модул 0.3, 17 зъба ,хубаво е да е по "дебело".Бих си поръчал извън БГ,но уви,още една годинка ми остава докато мога да си отворя пейпал.

Трябва ми да заменя едно зъбно колело същия размер ,само където е от пласмаса с предразположение към топене. :(





mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: rapttor link=topic=670.msg90909#msg90909 date=1378281533
Мерси Митко,
разликата междо три и пет полюсния настина ли се усеща толкова ? Виждал съм и електро мотор на който арматурата(?) му е като спирала

Не знам как да я премеря разликата между 3 и 5, но виж тук как може да се върти петполюсно моторче. Според мен разликата спрямо 3 полюсните е сериозна.

Показаният от теб усукан ротор се използва от доста години (май повече от 20), едва ли не всички нови модели на "нормалните" производители са пет полюсни, някои са усукани, някои неса, за други не е ясно какви са (ако моторът е затворен). Даже и Пико в последните 1 - 2 години започна да слага 5 полюсни мотори. Не съм забелязъл някаква разлика между правите и усуканите ротори.

Ако искаш бавно движение с джипа, важно е моторът да е голям - и по диаметър, и по дължина. Колкото повече можеш да събереш - толкова по-добре. Въпреки че (пак в последните години) има и нови модели с малки моторчета, но с високи обороти (над 20000) и по-голямо намаление в редуктора. Така че рецепта според мен няма. Пробваш - ако ти харесва - ОК, ако не - правиш ново задвижване.

Пробвай си моторчето без да се харчиш за зъбни колела и редуктор. Ще ти трябва при ниско напрежение да може да върти бавно, но и като го хванеш с пръсти да се усеща че върти силно. Това най-голямото, което съм показал, още при 2 волта е много трудно да го спреш с пръсти (освен ако не е назъбена оста). И оборотите трябва да се променят поне 10 пъти - за да докараш например моделни 4 до 40 км/ч на първа скорост и до 100 на втора. Като си го избереш като мотор си сметни какъв редуктор ти трябва.

ПП. Тук май трябва няколко поста да се отчепят в други теми... 

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
И още нещо - не се заблуждавай, че бързооборотен мотор "прекаран" през редуктор,
ще си подобри мощността. Когато са бързооборотни, на ниски напрежения не само, че са слабомощни
но и не работят в най-оптималния си и ефективен режим. Дори загряват прекомерно понякога.
Митко е прав - подбери си подходящ мотор и едва тогава изчислявай не само редуктора но и точно какво
би могъл да постигнеш с избрания модел. За всеки електромотор фирмата производител дава във вид на
двукоординатна графика идеално визиуализирани характеристиките му. Графиката върши добра работа при
първоначално ориентиране за точно кой модел би ти свършил добра работа. После идва и ...ценовата листа, която често е  :wacko:
та за това пиша "добра" а не "отлична" работа. ПРосто без компромиси не става (освен ако не правиш космическа техника).

Колкото до "усуканите" ротори на модерните двигатели, струва ми се,  :scratch_ones_head: че това е в частта за физика и електромеханика...
Имаше нещо там за магнитните полета, които взаимодействат м/у такъв усукан ротор и магнитните полюси от статора.
Не само плавен ход (пет полюсните) но и минимална консумация след първоначално развъртане на двигателчето.

Имат обаче и свойте недостатъци, за които става въпрос и тук, където също можеш да намериш още инфо.
 
« Последна редакция: 04 Септември 2013, 12:26:35 от pach »

MetroiD

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Приятели, здравейте! Чудя се дали има къде да намеря из нашенско някои материали, нужни ми за макетиране - и затова реших да си задам въпроса на най-точното място ;)

Преди всичко, дали някъде сте попадали на нещо такова, което се ползва по тоя умен начин? В случай че не - планирам да се запася с няколко ролки от тези "гипсови листа"; ако някой проявява интерес - да свирка.

Също така, търся си лък с нажежаема жичка. Тук знам, че отново е силно вероятно да ударя на камък, тъй като бих желал да намеря уред с подходящо съпротивление за рязане на полиуретан (депрон, фибран и т.н.), но който не би наранил, да речем, дърво или по-твърд шперплат.

Ще се радвам да чуя и препоръките ви относно силиконовите пистолети, които ползвате. До момента все съм сменял "еднодневки" за по пет лева и смятам да се ориентирам към пистолети, работещи със "студен" силикон, с оглед сигурност и чистота по време на работата.

И не на последно място, тъй като така или иначе вече го споменах - преди време бях намерил няколко листа депрон, които ми влизат в употреба и до днес, макар и да са доста тънки. В момента обаче търся депрон (или фибран, но задължително бял) с дебелина 2см и размер на листа поне метър - в големите магазини, Топливата, както и на гара Пионер, все греда...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Принципно ние си правим (повечето моделсти) терморезачите сами. Моят е на цял плот, почти колкото масата,
и винаги когато трябва да режа нещо от фибран или стиропор се оказва или със затрупан работен плот или
със скъсана реотанова нишка. Много обемен е и заема място, но пък е много удобен за работа именно с цели листа.
Аз си правя реотановата нишка от нагревател за калорифер (опънат до изправяне) и автотрансформатор на 220V -
т.н. "латр" макар да има и  по-безопастни начини, като тънък реотен и трансформатор FZ1 например,
които все пак са отделени от мрежата работят с по-ниски напрежения.
На теб препоръчвам на първо четене да си купиш от тук - избора на модел и цена оставям на теб:
http://www.hobby.store.bg/search?srchstr=thermocut&sin=0&p=s
http://www.hobby.store.bg/p95117/styro-cut-3d-instrument-za-riazane-s-nagrevaema-tel.html


В същият сайт (който е сборен за голяма бройка магазини от хоби естество) има и доста видове пистолети за топло лепене:
http://www.hobby.store.bg/search?srchstr=%F2%EE%EF%EB%EE+%EB%E5%EF%E5%ED%E5&sin=0&p=s



Включително и на "PROXXON" което за мен си е чито набутване на тройна цена заради марката.
Впрочем има една китайска фирма която произвежда абсолютно същите (доставчик е на Проксон) и която продава
продуктите му в ибей (сингапур, хонгконг или шанджоу) на които по разбираеми причини пише, че е "като Проксон за Европа".
На външен и вътрешен вид са абсолютно индентични с маститата марка само дето не им пише "Проксон" на корпусите.


За този магазин (сайт) ако намериш кои реални магазини са записани в него, можеш да купиш стоките на два-три пъти по-ниски цени.
Един моделен магазин например базиран в бившия "малък цум" в София също продава през него на различни цени от щандовите му.

По въпроса за продукта на Воодланд сценик някои моделисти купуват просто гипсови бинтове от аптеките и фирмите
дистрибутори на санитарни материали - излиза по-бързо, евтино и лесно за работа Не са чак с такава широчина платната,
но пък  са доста по-удобни за всякаква работа по ладшафта. Ето няколко примера за такива консумативи:
http://www.medeos.com/?81&02&9654     виж най-отдолу на списъка
http://bulmarml.bg/bg/products/dressing+materials
Гипсови бинтове   -  Размери (см./м.):    5х2,7.; 5х3; 10х2,7; 10х3; 15х2,7; 15х3; 20х2,7; 20х3
http://apteka.framar.bg/02002179/%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D1%82-%D0%B3%D0%B8%D0%BF%D1%81%D0%BE%D0%B2-3-%D0%BC-15-%D1%81%D0%BC-
http://www.medica.bg/?p=view&aid=22



фибран просто ме учудваш че не си  намерил. Може би е било временна липса.
Ето ти няколко магазина. Не е казано че трябва да ги "изписваш" през мрежата - всеки сайт има и телефони за контакти,
и карти или адреси (в контакти)  къде се намират офисите или направо складовете и след обаждане по телефона - отиваш и си купуваш.
На първо четене ето някоколко примера за фибран над 2,0 см дебелина на листове:
http://www.maistoratodorana.com/detail_product/cat-153/id-692/%D0%A4%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD_2_5%D1%81%D0%BC.htm
http://www.gsstroimarket.bg/view/8618.html
http://krips.bg/560-large_default/xps-%D1%84%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD-250605%D1%81%D0%BC.jpg    (този на Крипс е 5 см)
но най-голям избор имаш при фирмения доставчик на фибран - http://shop.astefbg.com/manufacturer/1/fibran-balgaria.html



Ако все пак не намериш фибран защо просто не го смениш със стиропор съответната дебелина. Върши същата работа
още повече че ти се гласиш да го режеш с терморезач което предполага да прави по-малко боклук ако не го рониш нарочно.
Друг вариант е опъната мрежа з а комари (или за термоизолационни покрития) върху летвички с различна височина според хълмовете
 които искаш да правиш с последващо застилане чрез гипсовите бинтове. Става кухо и много леко след изсъхване
като мрежата ако не е много опъната, прави "естествени" гънки м/у летвичките и придава доста реалистична форма на ландшафта.

Надавяма се достатъчно изчерпателно да ти дадох "начален тласък"
 и ви желая успех с Ася в моделирането на град Видрово (и околностите му за коледа).
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 17 Ноември 2014, 08:51:25 от pach »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Цитат
В момента обаче търся депрон (или фибран, но задължително бял) с дебелина 2см и размер на листа поне метър....
Що не четеш преди пак да твориш небивалици????

Цитат
макар да има и  по-безопасТни начини, като тънък реотен и трансформатор FZ1 например...
И как ще стане с 1,2 А /които дава максимум този траф/ да нагрееш реотЕн, който да реже двусантиметрови листове????