Не само са го възстановили, а работи и днес и то в Словакия и вероятно ще надживее събратята си.
Тошко (bdz43r) знае повече. От него знам, че системата била РУКЗ (или нещо такова) и тя можела да се манипулира. Това се е получило - светофора е показвал пък свободен в права, а стрелката е била обърната в отклонение. Влака влиза в стрелката с почти 100 км/ч
При РУКЗ (релейна уредба за ключова зависимост) има два ключа за всяко положение на стрелката - един за самата стрелка и един за ключалката на РУКЗ, които са свързани неразделно със заварена халка. Ако стрелката не е обърната в съответното положение, не може да се заключи и ключът не може да се извади, съответно не може да се постави втория ключ в РУКЗ. Така наличието на ключ в ключалката на РУКЗ е гаранция, че стрелката е обърната и заключена в съответното на ключа положение и става възможно отварянето на светофор със съответно на ключовете показание, а последните се блокират и не могат да се извадят от ключалките. Всички ключове естествено са различни и влизат в само една ключалка.
При катастрофата на Одърне зависимостта е била нарушена - двата ключа от положение "+" (правия коловоз) на първата стрелка са били разделени. Единият си е стоял на стрелката, която е стояла отключена, а другия - в ключалката на РУКЗ, където е подавал погрешна информация за заключена за главния коловоз стрелка, докато същата е отключена и обърната за отклонение.
След този случай се намалява скоростта на всички гари с РУКЗ на 40 км/ч, което по-късно се променя на 60 км/ч само за насрещните стрелки.