Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 499333 пъти)

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #375 -: 27 Януари 2014, 13:24:55 »
Кранът е на възстановителната служба в София и се стопанисва от НКЖИ, техен е и теренът, където е гариран възстановителния влак. Част от него са и сините вагони с оборудване - крикове, греди, въжета, куки и т. н.
Освен него има и два малки 50-тонни за по-леки нужди, с които освен това се работи и доста по-бързо. На големия му трябват 2-3 часа само да се подготви за работа на мястото на вдигане и още толкова да се прибере в нормално положение, затова се вади само в краен случай.
Освен трите крана, възстановителната служба разполага и със специално камионче Мерцедес-унимог, което може да се движи и по ЖП с оборудване за вдигане с крикове.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #376 -: 28 Януари 2014, 13:22:46 »


gypsies ?!!


bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #377 -: 28 Януари 2014, 20:12:01 »
Това се получава най-често от полуобърната стрелка.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #378 -: 06 Февруари 2014, 22:01:12 »


 :lol:  :lol:  :lol:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #379 -: 19 Февруари 2014, 16:56:29 »
Днес, 19.02.2014 Г. реших да покарам малко колело по обяд и съвсем случайно на тази уж велика дата попаднах на един нашенски "велик" рИализъм тип БДЖ, които изобщо не мога да причисля нито към великите, нито дори към нормалните неща...
Докато карах колелото в западна посока, малко по малко се озовах в кв. Гевгелийски и Западен парк. По разни улички излязох точно върху тунела за Люлин. Над въпросния тунел минава ЖП линията София - Перник - една от основните ни линии и може би в момента с най-голямо натоварване за денонощие. Тъй като зад нея се простира Западния парк, реших да пресека линията и да покарам малко из алеите му. Досега никога не бях влизал в парка от това място - до преди известно време над тунела имаше голям платен паркинг, който вече го няма и през мястото му стигнах до измислен и немного рационален пешеходен прелез - тип "мен оттук ми е най-кратно, що да не прецапам..." Естествено, липсваха всякакви улеснения за пресичане на линията и затова се наложи да сляза от колелото и да го пренеса на ръце, внимателно гледайки в краката си и оглеждайки се за идващ влак /мястото е малко кофти, що е линията е в завой/. Още с приближаването на самата линия в носа ме удари смрадта от прясно импрегнирани дървени траверси и неволно погледнах линията. Видях в първия момент следното:



Виждат се новичките траверси, новите релси - мисля, че всеки може да различи новите от старите релси по следата върху тях, зачистеният крепеж... Рекох си: Я, тук е имало ремонт! Не може да бъде! Ремонт, и то съществен. Браво!

Докато пресичах втората релса, гледайки си в краката, очите ми попаднаха на следния крещяш нашенски рИализъм - смесица от мърлящина, престъпна безотговорност, безхаберие, липса на съзнание и всякакъв контрол...




Ясно се вижда новата "напредничава и гениална" система за закрепване на снадката /джойнта/ между двете релси! От 4-те болта според мен единствено крайният вдясно е добре стегнат. Особено кърти закрепването на двата леви - с по ТРИ федершайби и добре видим луфт в крепежната свръзка!!! Просто нямам думи за качеството на работата!
Зададе се влак и побързах да се отдалеча, и не успях да пробвам дали някоя от гайките не се върти на ръка. Нямаше да се учудя, ако и това беше възможно...

В случая изобщо не говоря за типично нашенската свинщина около мястото на ремонта - захвърлените ненужни стари траверси...

Макар че и този боклук е потенциално изключително опасен - каква е гаранция, че някой [*цензурирано*] няма да ги избута на линията пред идващ влак?!?!

Ето поредната простотия по нашенското БДЖ, за която бай Мангал в случая няма никаква вина /въпреки че квартал Факултето е на една ръка разстояние/... По-скоро май бай Мангал е в системата на БДЖ вече 50-60 г. и няма никаква вероятност той да я напусне!

Направо не ми се мисли какво може да стане - лошата свръзка е в завой, и то на външната релса. Отделно че се намира на наклона между гарите Горна баня и Захарна фабрика, който не е от малките /доколкото са ми сведенията/... И после пак някой имагинерен тип ще е виновен за състоянието на железницата. А ако стане голяма беля, нали се сещате, че наказани няма да има... А осъдени /дай боже и разстреляни/ за тоя тероризъм пък съвсем...  :dirol:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #380 -: 19 Февруари 2014, 18:58:56 »
Защо бетонните траверси са заменени с дървени?!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #381 -: 19 Февруари 2014, 19:10:47 »
Туй е станало след едно репортажче миналата седмица за въпросния участък - интересното е , яе от инфрата казаха, че проблем нЯма.... Защо тогава е извършен ремонт не е ясно.  &bgflag

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #382 -: 19 Февруари 2014, 21:23:28 »
Цитат на: Mixy link=topic=1410.msg93729#msg93729 date=1392829136
Защо бетонните траверси са заменени с дървени?!
Бетонните траверси се правят от специален напрегнат бетон, предвид натоварването, което носят. Въпросният бетон е с определен срок на употреба в случая - при навършване на годините, траверсите подлежат на подмяна, за да не се допусне счупването им /умора на материала/. Употребяваните траверси могат да се купят на символична цена от БДЖ-то и да се ползват на всякакви неотговорни места - примерно да си застелеш подхода към двора на вилата. Ако са нямали под ръка бетонни, слагат и дървени. Поне по нашите трасета няма изисквания за еднаквост на траверсите. Нерядно и при наставов път под джойнта/снадката се слагат двойна дървена траверса, дори всички останали да са бетонни - заради ударите на колелата в снадката и по-голямото натоварване в мястото...

Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=1410.msg93730#msg93730 date=1392829847
Туй е станало след едно репортажче миналата седмица за въпросния участък - интересното е , яе от инфрата казаха, че проблем нЯма.... Защо тогава е извършен ремонт не е ясно.  &bgflag
И да е нямало проблем след това мърляшко действие вече има... И май няма да е зле да се направи още едно репортажче за "добре свършената работа"...

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #383 -: 19 Февруари 2014, 22:32:22 »
Бетонните траверси нямат срок на годност. Просто точно този модел са калпави и създават повече проблеми от дървените, които обаче живеят само 15 г. Тези са сменени заради шумотевицата от преди няколко дни, когато минувачи показаха снимки как повечето бетонни траверси са усукани и с изпокъсани скрепления... та ако те безпокоят болтовете в джонтовата връзка, те са вероятно най-здравото в този участък и даже са налице всичките. Има и настави в участък за 100 км/ч, на които изобщо липсват всички болтове на едната релса, защото отворите са разместени.

Двойните дървени траверси под наставите на теория дават допълнителна опора срещу ударните натоварвания, но на практика нашето поддържане не може да се справи с подбиването им, подложката се уплътнява и джонтовата връзка увисва във въздуха, а като премине влак пропада. Оказва се, че "висящите" настави в нашите условия са почти винаги в много по-добро състояние, защото съседните им траверси се подбиват на общо основание като при безнаставов път.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #384 -: 28 Март 2014, 12:10:25 »
От 08:25 ч. днес е прекъснато движението на влаковете в участъка между гарите Пловдив и Стамболийски.

Причината за прекъсването на влаковото движение в този участък е дерайлиране на 5  вагона от състава на товарен влак в изходните стрелки на гара Тодор Каблешков, съобщава БНТ.

Движението на всички влакове от София за Пловдив и Стара Загора, както и от София през Пловдив за Варна и Бургас, ще се извършва до гара Стамболийски.

В обратното направление, влаковете от Варна и Бургас през Пловдив за София, както и от Стара Загора за София, ще пътуват до Пловдив. В участъка между гарите Пловдив и Стамболийски пътниците от тези влакове ще се превозват с автобуси.

Движението на влаковете в този участък ще бъде възстановено след приключване на огледа на дерайлиралите товарни вагони и възстановителните работи по освобождаване на железния път.

източник







« Последна редакция: 30 Март 2014, 12:54:48 от Adrian »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #385 -: 19 Април 2014, 15:23:54 »
Срутване по Подбалканската линия, в резултат на няколкодневния неспиращ дъжд...  Днес, 19.05.2014 г. по обяд, преди Долно Камарци...



Източник: едно другарче от фейса, което се наканило да се вози на влакчи, за да избегне масовото изнасяне на "софиянци" по пътищата... Ама - греда!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #386 -: 19 Април 2014, 16:53:37 »
Аа чакахме го туй.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #387 -: 19 Април 2014, 19:55:47 »
Обаче стълбът на контактната мрежа не е мръднал :)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #388 -: 19 Април 2014, 20:04:10 »
Да, обаче отпред стои знак "макс. скорост 25 км/ч"... Знаели са, че трябва да се разчисти, ама що ли требе да си даваме зор - тя природата ще го свърши вместо нас! Е, може някой влак да се обърне, нещо да се строши... Карай да върви, заплатката и стажът текат...  :angry:

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1175
  • Рейтинг: 180
  • HO, София
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #389 -: 20 Април 2014, 17:30:56 »
Да, съобщиха го и по новините.
От снимката ми се струва, че струпването не е голямо
- 2,3 по-голями камъка и толкова...