Днес, 19.02.2014 Г. реших да покарам малко колело по обяд и съвсем случайно на тази уж велика дата попаднах на един нашенски "велик" рИализъм тип БДЖ, които изобщо не мога да причисля нито към великите, нито дори към нормалните неща...
Докато карах колелото в западна посока, малко по малко се озовах в кв. Гевгелийски и Западен парк. По разни улички излязох точно върху тунела за Люлин. Над въпросния тунел минава ЖП линията София - Перник - една от основните ни линии и може би в момента с най-голямо натоварване за денонощие. Тъй като зад нея се простира Западния парк, реших да пресека линията и да покарам малко из алеите му. Досега никога не бях влизал в парка от това място - до преди известно време над тунела имаше голям платен паркинг, който вече го няма и през мястото му стигнах до измислен и немного рационален пешеходен прелез - тип "мен оттук ми е най-кратно, що да не прецапам..." Естествено, липсваха всякакви улеснения за пресичане на линията и затова се наложи да сляза от колелото и да го пренеса на ръце, внимателно гледайки в краката си и оглеждайки се за идващ влак /мястото е малко кофти, що е линията е в завой/. Още с приближаването на самата линия в носа ме удари смрадта от прясно импрегнирани дървени траверси и неволно погледнах линията. Видях в първия момент следното:

Виждат се новичките траверси, новите
релси - мисля, че всеки може да различи новите от старите релси по следата върху тях, зачистеният крепеж... Рекох си: Я, тук е имало ремонт! Не може да бъде! Ремонт, и то съществен. Браво!
Докато пресичах втората релса, гледайки си в краката, очите ми попаднаха на следния крещяш нашенски рИализъм - смесица от мърлящина, престъпна безотговорност, безхаберие, липса на съзнание и всякакъв контрол...


Ясно се вижда новата "напредничава и гениална" система за закрепване на снадката /джойнта/ между двете релси! От 4-те болта според мен единствено крайният вдясно е добре стегнат. Особено кърти закрепването на двата леви - с по ТРИ федершайби и добре видим луфт в крепежната свръзка!!! Просто нямам думи за качеството на работата!
Зададе се влак и побързах да се отдалеча, и не успях да пробвам дали някоя от гайките не се върти на ръка. Нямаше да се учудя, ако и това беше възможно...
В случая изобщо не говоря за типично нашенската свинщина около мястото на ремонта - захвърлените ненужни стари траверси...

Макар че и този боклук е потенциално изключително опасен - каква е гаранция, че някой [*цензурирано*] няма да ги избута на линията пред идващ влак?!?!
Ето поредната простотия по нашенското БДЖ, за която бай Мангал в случая няма никаква вина /въпреки че квартал Факултето е на една ръка разстояние/... По-скоро май бай Мангал е в системата на БДЖ вече 50-60 г. и няма никаква вероятност той да я напусне!
Направо не ми се мисли какво може да стане - лошата свръзка е в завой, и то на външната релса. Отделно че се намира на наклона между гарите Горна баня и Захарна фабрика, който не е от малките /доколкото са ми сведенията/... И после пак някой имагинерен тип ще е виновен за състоянието на железницата. А ако стане голяма беля, нали се сещате, че наказани няма да има... А осъдени /дай боже и разстреляни/ за тоя тероризъм пък съвсем...
