Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 364763 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #285 -: 02 Януари 2009, 03:07:52 »
Трябва, обаче да ти кажа че кат. номер 4104 на ФлайШманн е спрян от няколко години. Трябва да го търсиШ в ибей, появава се отвреме навреме

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #286 -: 02 Януари 2009, 03:17:25 »
Лично бих предпочел Роко, защото са с метални колелета и карданна предавка от тендера към локомотива, но не са  Вагнер. Освен това струват блезо 120 евро отгоре.

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #287 -: 02 Януари 2009, 03:20:58 »
Между другото , има ли BR 96 в трета епоха, много ми харесва , спираме само епохата. Трикс са го направили перфектен!?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #288 -: 02 Януари 2009, 03:23:10 »
А ние предпочитаме "ВАГНЕР", тъй като приличат на БДЖ. При българските локомотиви единствено 15 и 16 серия имат крила тип "Вите", всички  останали са с "ВАГНЕР"

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #289 -: 02 Януари 2009, 03:27:19 »
Цитат на: Smile link=topic=237.msg16236#msg16236 date=1230859258
Между другото , има ли BR 96 в трета епоха, много ми харесва , спираме само епохата. Трикс са го направили перфектен!?
Разликата между 2ра и 3та епоха при BR 96 е само в цвета на надписите, съответно месингови цифри във 2ра и алуминиеви в 3та. Но фирмата Ривароси например прави надписите на BR 96 бели, така че не се разбира коя епоха е точно. А аз не знам кога са извадени 96ците от експлоатация.
« Последна редакция: 02 Януари 2009, 03:31:41 от caprycorn »

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #290 -: 02 Януари 2009, 03:28:42 »
Така е , за съжаление почти нямам такива сред моделите си. Само един вехт 24 :(

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #291 -: 02 Януари 2009, 03:31:22 »
Дори в бея не съм виждал 96-ца на Ривароси, сигурно е рядко явление, на Трикс мисля че беше с жълтия надпис!

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #292 -: 02 Януари 2009, 04:30:44 »
Трикс и Ривароси произвеждат две различни 96 ци. Тази на Трикс е с малките номера(първата модификация) само с един пясъчник и скосен надолу в задната част тендер. На Ривароси е с два пясъчника, две водни помпи и прав тендер (втората модификация).
 В БДЖ е имало идея да бъдат закупени локомотиви от тази серия за линията София Перник, но системата "МАЛЕТ" не е била на особена почит в БДЖ (заради неуспеШната работа на единственият "Малет" 29.01). В крайна сметка фирмата HANOMAG се наема да построи локомотив с 6 двигателни колооси в една рама (серия 4000, от 1936 год серия 45.00) и така БДЖ се "разминава" с BR 96

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #293 -: 02 Януари 2009, 17:13:54 »
Вижте един модел, който прилича изключително много на наШата серия 08

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #294 -: 02 Януари 2009, 21:59:05 »
Цитат на: caprycorn link=topic=237.msg15524#msg15524 date=1229870718
... поетът революционер Никола Вапцаров ...

В наши дни се оказа, че Вапцаров не е бил никакъв революционер, дори не е бил и комунист.

А що се отнася до подменените експонат-локомотиви, онзи на старзагорската гара също спада в тая група и не е истинският 555, а друг. И това е за добро, защото съображенията са чисто технически, а не полотически. За историята много по-важно е запазеното да е онова в най-доброто техническо състояние, а не което и да е, т.ч. и това спада в категорията "добра новина".

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #295 -: 02 Януари 2009, 22:08:31 »
Цитат на: caprycorn link=topic=237.msg15527#msg15527 date=1229875029
Друг случай със серия 10 (не помня номера на локомотива), композиция с 47 товарни вагона, партизаните са прекъснали главния въздухопровод след 8мия вагон. Така влакът остава практически без спирачки, и става една от най тежките катастрофи с много човеШки жертви (целият локомотивен и влаков персонал) и огромни материални загуби. Катастрофата става между Драгоман и Цариброд.

Виждал съм голям брой висококачествени снимки от катастрофата - много грозна гледка! Локомотивът е 10.15,  и дълго време стоеше до депото в Стара Загора, но през смутните времена на '96-та беше безогледно нарязан. Мога и още да пиша, но засега ще мъча. Само ще кажа, че това е любимата ми серия!

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #296 -: 02 Януари 2009, 22:31:50 »
Цитат на: caprycorn link=topic=237.msg16238#msg16238 date=1230859639
Цитат на: Smile link=topic=237.msg16236#msg16236 date=1230859258
Между другото , има ли BR 96 в трета епоха, много ми харесва , спираме само епохата. Трикс са го направили перфектен!?
... А аз не знам кога са извадени 96ците от експлоатация.

От първия вариант са произведени 15 локомотива, от втория 10. Последните общо 9 броя са бракувани от 1948 до 1949 г. в DB, а единственият останал в DR от втория вариант е работил до 1954 г.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #297 -: 03 Януари 2009, 03:58:10 »
Цитат на: caprycorn link=topic=237.msg16237#msg16237 date=1230859390
А ние предпочитаме "ВАГНЕР", тъй като приличат на БДЖ. При българските локомотиви единствено 15 и 16 серия имат крила тип "Вите", всички  останали са с "ВАГНЕР"
Искам да разкажа малко повече за крилата "Вагнер" и "Вите". Точното наименование на тези атрибути e WINDLEITBLECHE (ДОМОПОВДИГАШТИ ШТИТОВЕ). Функцията им е да насочват въздуШната струя, която идва челно към локомотива, нагоре като увлича със себе си и дима и парата излизаШти от комина. Ефекта от крилата (димоповдигането) се наблюдава най добре при високи скорости, така че за бързоходни и пътнически локомотиви те са задължителни.
 През 1925 година Роберт Вагнер (създателят на BR 01 и на EINHEITS локомотивите) монтира такива крила (наречени на неговото име WAGNER) на сериите 01 и 02. С крилата на Вагнер са снабдени и някои от по старите серии локомотиви, които до момента не са имали никакви крила- серии 17, 18, 19, 38, 39. Първоначално за серии 43 и 44 не са предвидени крила, тъй като те са товарни локомотиви и се движат с относително ниски скорости, но твърде скоро всички 44 и няколко 43 получават крилата Вагнер. Тези крила се монтират и на сериите: 03, 04, 05, 20, 23, 24, 41, 45, 50, 62.
 В БДЖ "Вагнер" крилата идват през 1930 с първите 3 маШини от серия 01. Такива крила у нас имат сериите 01, 02, 03, 05, 10, 11, 12, 14, 17(само някои локомотиви от последната доставка).
 Крилата "Вите" (на името на локомотивния конструктор Фридрих Вите, създател на BR 66 и BR 82) се виждат за пръв път на военната локомотивна серия 52 през 1943 година. Този тип крила са компромисно реШение, военна алтернатива на крилата Вагнер. Единственото им преимуШтество е че са няколко пъти по евтини сравнение с тези на Вагнер. Но ефекта от димоповдигането е значително занижен пред Вагнеровите крила. За съжаление по време на Втората световна война, а и в годините след нея, е трябвало да се икономисва всеки килограм ламарина, и така оригиналните крила Вагнер (характерни за всички EINHEITS локомотиви) са демонтирани и заменяни с крила "Вите". Затова в 3та и 4та епоха почти не се виждат локомотиви  с крила Вагнер.


на снимките BR03 WAGNER

и BR03 Witte

 
« Последна редакция: 03 Януари 2009, 04:02:03 от caprycorn »

Coltrane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #298 -: 04 Януари 2009, 22:29:27 »
Тези 03-ки са III еп. на Флейшманн,нали? ;)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #299 -: 04 Януари 2009, 22:38:10 »
Да, ФлайШманн, горната е 2ра епоха, долната 3та.