Има няколко интересни факта около тези три локомотива. Те са първите в Германия с колоосна формула 1'С1' (без да броим тендерките), следващият локомотив от този тип се появява чак през 1941 година- локомотив 23 001. Другата много характерна особеност на 16 серия е клапановото пароразпределение система "Ленц"! У нас в края на 30-те и началото на 40-те години е преработен по тази система локомотив 28.77 и резултатите са били доста добри. До края на 60-те години клапаново пароразпределение "Ленц" в БДЖ са получили около 60 машини от серия 28 и всички машини от серия 45.
Но да се върнем отново на BR 16. Като цяло работата на тези три локомотива не е била добра. Счита се, че е нарушена хармонията между котел и кола, в стремежа да се постигне по-малко осово натоварване, а също така лошо разпределение на тежестта на свободните оси- твърде много натоварена задната ос и твърде малко предната, което води до неспокоен ход при скорост над 70 км/ч. Явно поради тези причини BR 16 има едва 10 години живот, след което са бракувани наведнъж и трите машини от серията.