Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 388033 пъти)

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Парни локомотиви
« Отговор #570 -: 21 Януари 2012, 14:02:34 »
  В Америка не се експлоатират вакуумни спирачки. Но мисля,че през 70-години на 19 век са правени опити с такива спирачки.А и при вакуумните спирачки,ежектора,които изсмуква въздухаот спирачната система е върху котела на локомотива. Такива спирачки се използваха до началото на 80-години на теснолинейната линия Селкеталбан в ГДР. Много е красиво,защото ежектора през цялото време изхвърля пара.

При спиране да се отварят продухвателните кранове на локомотива няма логика,освен да се постигне по интересен ефект. Но трябва хем да се подава пара в машината,хем да се спира с влака,което не е много разумно.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Парни локомотиви
« Отговор #571 -: 21 Януари 2012, 16:17:15 »
Виждал съм го при по-големите локомотиви като Big boy и Pere marqete.Може би изпускането на пара спира локомотива,нали без пара парният локомотив не може да се движи. :search: Може би просто така са устроени :)
« Последна редакция: 21 Януари 2012, 16:18:50 от fpk1999 »

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Парни локомотиви
« Отговор #572 -: 22 Януари 2012, 19:33:00 »
   Отработилата пара от машината се изпуска през  коничен отвор,разположен под комина и създава необходимата за горенето тяга. Така,че в никакъв случай изпускането на пара от цилиндрите има нещо общо със спирането.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1712
  • Рейтинг: 160
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Парни локомотиви
« Отговор #573 -: 24 Януари 2012, 20:50:40 »
Интересуваме следното кога един локомотив е "реко". По какво се познава? Този какъв е:



Това е написано за локомотива: "Парен локомотив 03.2, ГДР, епоха III. Free-котел с бойлер тръби, на базата на шаси от клас 01."
« Последна редакция: 24 Януари 2012, 20:54:31 от TheJackal »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #574 -: 24 Януари 2012, 21:12:43 »
Реко е, има гълъбарник отгоре на димната камера.
Оригинално локомотивът е без него.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #575 -: 24 Януари 2012, 21:18:48 »
Реко е съкращение от реконструиран локомотив или вагон.
Конкретно за локомотивите на DR, най-лесният признак за разпознаване на рековците е т.нар. "гълъбарник" пред комина. Всъщност това е водоподгревател по система Хайнл, който е характерен за почти всички реко и умбау локомотиви на ГДР. Въпросният гълъбарник се вижда много добре на снимката, която си приложил.
« Последна редакция: 24 Януари 2012, 21:22:49 от Сaprycorn »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1712
  • Рейтинг: 160
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Парни локомотиви
« Отговор #576 -: 24 Януари 2012, 21:21:41 »
Благодаря за отговора и на двама Ви!  :hi:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #577 -: 24 Януари 2012, 22:10:59 »
Иначе тройката е хубава, това в ТТ ли е?

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1712
  • Рейтинг: 160
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Парни локомотиви
« Отговор #578 -: 24 Януари 2012, 22:28:07 »
Да, в ТТ 1:120 и съм решил да го окомплектовам с Schürzenwagen - иранки. :)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #579 -: 24 Януари 2012, 23:12:08 »

Най-точният и най-често използван термин за реконструирани, модернизирани, преустроени, или както щете локомотиви е "Umbau". Чуете ли обаче "Reko", то в 100% от случаите се отнася само за администрация DR, в DB терминът не е употребяван никога. Същото се отнася и за вагоните.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #580 -: 25 Януари 2012, 00:07:26 »

Borsig 14576 1935
2'C1' h2

1935 - DRG 03 203
1945 - DR  03 203
1970 - DR 03 2203-2
1970 - Rekokessel aus 22 074
1983 - x

Един локомотив става "Реко" когато му се смени котелът и още някои възли и детайли около него, характерен е със сбутаните парен дом и пясъчник в средата по дължината му.
Ето какъв е бил същият лок малко преди да стане "реко" - с три еднакви заоблени дома, като единствената интервенция преди това са били водоподгревателят и крилата.



След смяна на оригиналния котел с реко-котел от локомотив 22 074, се стига до външния вид който имаме на модела.

Оригиналният BR 03 за мен е най-красивият анхайтс локомотив ... и реко-нструирането му отнема огромна част от всичката хубост. И все пак това не е нищо в сравнение с онова, което му се случва в DB.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #581 -: 25 Януари 2012, 03:07:17 »
Друг признак, по който лесно се разпознават реко-локомотивите е липсващият питателен дом, заменен само с питателни гърнета. Затова, както Сашо писа по горе, трите дома от оригиналния локомотив, при рековците са вече само два. На тази снимка се виждат ясно питателните гърнета (с кранчетата)
« Последна редакция: 25 Януари 2012, 03:10:27 от Сaprycorn »

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Парни локомотиви
« Отговор #582 -: 25 Януари 2012, 04:47:30 »
  Също така много ясен признак за  Реко локомотивите е по големия брои люкове за промивка на парния котел и ревизия в горната част на пеща.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2438
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Парни локомотиви
« Отговор #583 -: 25 Януари 2012, 07:48:28 »
За съжаление тези "реко" ми изглеждат много еднакво ...


Я да попитам и аз:
Каква е разликата между "umbau" и "reko"? (имам в предвид разлика в локомотивите, а не в думите на немски език)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #584 -: 25 Януари 2012, 09:20:38 »
По горе Сашо го е написал.