Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 973376 пъти)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1605 -: 08 Октомври 2013, 13:47:23 »
Скоростта там е 125 км/ч по книжка разписание - нормално е да е вдигнал около 120-125 км/ч.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1606 -: 08 Октомври 2013, 13:58:58 »
Тръгна ли сме да говорим за скорост,искам да питам-кои са междугарията в участъка Пловдив-София,при които скоростта е 85 км/ч,и над 85 км/ч?

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1607 -: 11 Октомври 2013, 13:59:03 »
Имам въпрос:
В пътническия вагонен парк на БДЖ първокласните вагони по-малко на брой ли са от второкласните?
Винаги съм си мислил,че първокласните вагони са в пъти по-малко от второкласните.Не само Българските.Но пък ако е така,къде се намират първокласните,които често виждаме при липса на второкласни в състава на влак???
Чакам отговор!

ПС
"Българските" умишлено съм го написал с главна буква.
« Последна редакция: 11 Октомври 2013, 14:00:59 от fpk1999 »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1608 -: 11 Октомври 2013, 14:12:12 »
Естествено, че първокласните са много по-малко от второкласните, но са повече от необходимите, като това се отнася най-вече за серия 63. Споменахме вече, че тези вагони са до 100 км/ч и не са подходящи за включване в повечето бързи влакове, затова се ползват където падне...
В последните седмици обаче омешването на вагоните става все по-голямо - първокласните 63-ки се срещат и в бързи влакове за Варна и Бургас, второкласни такива - в пътнически влакове, пък 97-ците се движат на Чайката и Слънчев бряг. Това последното също не е нормално, защото единственото предимство на 97-ците е, че са без ограничение на скоростта, а първокласната 63-ка в Чайката ограничава на 100 км/ч.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1609 -: 12 Октомври 2013, 16:40:59 »
Ревизираните вагони серия 97 от месеци са в експлоатация,на Чайка,от скоро и на Слънчев бряг,а в продължение на седмица в края на Март и началото на Април бяха и в състава на Ямболския,с който имах честта да се возя точно в такъв вагон.Тапицерията на седалките им е вече синя,шарката им е типичната и красива червено-бяла,и са ЧИСТИ. :dance1:

Обаче имам питане:
Вагоните,пуснати в движение през 2007г. са за Интерсити и експресни влакове.По-малко от година след пускането им на Диана и Чайка постепенно ги спряха,понеже нашите остри криви не са поносими за такива вагони за високоскоростни влакове.Ето цитат как става това,сещам се как,но не мога да го обясня:
"Талигите на серия 22-97 са с по - къса база и изострят реборди."

Сега като ги пуснаха сменили ли са им талигите?Понеже има доста остри,но пък и много красиви криви между Костенец и Белово,си мисля за Слънчев бряг,ако не са им сменени талигите дали отново няма да ги спрат след време?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1610 -: 12 Октомври 2013, 17:06:12 »
Стига с тези "високоскоростни" неща. Висока скорост е над 200-220 км/ч, останалото е нормален влак.
Вагоните са си със старите талиги, които нямат никакви проблеми с кривите. Възможно е ребордите да се износват по-бързо по някаква причина, но ефектът от късата база е точно обратен - по-бавно износване. Не знаем и в какво състояние са били ребордите и бандажите, когато вагоните пристигнаха, може просто да са били на финала.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1611 -: 12 Октомври 2013, 17:50:01 »
За да бъдем точни висока скорост се смята за над 160км/ч .Тогава вече АЛС на наш език или АВТОМАТИЧНАТА ЛОКОМОТИВНА СИГНАЛИЗАЦИЯ е задължителна,смята се ,че човешкото полезрение не може да възприема нормално сигналите поради високата скорост.
Всички доставени вагони 97ма серия бяха с останал много малък ресурс на исканите размери на колелата по нашите правилници за да се движат по нашата инфара и затова много бързо отпаднаха от експлоатация(не съм сигурен дали са бандажни или не).Тези вагони са за скорост 200км/ч но само с работеща магнитно релсова спирачка,която в момента е изцяло изолирана ,а и 90% да не казвам повече от инффрата ни не позволява използването на такава.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1612 -: 12 Октомври 2013, 17:56:12 »
Ама ще останат ли в експлоатация след сегашната ревизия или пак ще се движат по-малко от година?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1613 -: 12 Октомври 2013, 19:15:15 »
Проблемът с МРС всъщност е страхът на НКЖИ от новото и непознато нещо. Спирачката на първите ДМВ работеше чудесно и съкращаваше спирачния път три пъти, преди някой да я види и да измисли, че била безгабаритна (а как иначе ще се залепи за релсата?). По-миналия месец пътувах с RailJet, каран от див унгарец, който няколко пъти задържа екстрено и залепването и стърженето на магнита по релсите се чуваше съвсем ясно (точно като вагон с калодки) и то чак до под 40 км/ч. Някъде дават до 140 км/ч без МРС, другаде и до 200... Таурусите например не винаги имат МРС, въпреки че са до 230, а ICE-3 са с безконтактна МРС с вихрови токове, която не навсякъде е разрешена и затова са до 140 км/ч на много обикновени линии, където крайградските влакчета минават със 160.
При отчайващото състояние на релсовия път на трамваите в София, изобилстващ с пропаднали и счупени релси, не е известно да е имало проблеми, свързани с МРС.
Цитат на: liro4605 link=topic=268.msg91839#msg91839 date=1381589401
За да бъдем точни висока скорост се смята за над 160км/ч .Тогава вече АЛС на наш език или АВТОМАТИЧНАТА ЛОКОМОТИВНА СИГНАЛИЗАЦИЯ е задължителна,смята се ,че човешкото полезрение не може да възприема нормално сигналите поради високата скорост.
Зависи от "школата", а нашата освен това е доста изостанала. Други железници дават различни твърдения за тази тази гранична скорост между 120 и 200. У нас, при максимална експлоатационна скорост 140 км/ч и то от скоро, всичко по-бързо минава за високоскоростно.
В западните страни обаче скорости до 200 км/ч включително са съвсем обикновен бърз влак, а дори 120 км/ч без АЛС е почти немислимо. В DB например, движението по неправилен път е до 100 км/ч точно, защото няма АЛС. Без да има норматив къде точно е границата, в повечето карти на скоростната мрежа, останалите линии са дадени сборно "под 200 км/ч", а имам една карта, където като скоростни са отбелязани само такива за 250 км/ч и нагоре. Затова и в Австрия нямаше официално нито една високоскоростна линия до преди пускането на Westbahn, въпреки че RailJet-овете движеха на много места с 200 и на още повече - със 160.
Така например, до скоро бях убеден, че няма нощни влакове с повече от 160 км/ч, нито спални вагони за по-голяма скорост, нито push-pull сборни нощни влакове, но след като пътувах в такъв влак с 200 км/ч и локомотив отзад се оказа, че съм бил в дълбоко заблуждение, а беше съвсем редовен нощен влак с най-различни вагони. И ако такива са рядкост все още, почти всички EC и IC са до 200 км/ч. Просто нашите схващания са на ниво от преди 30-40 години. Правим линии уж за 160, по които пускаме влакове за 140 със 125 и 2-3 влака до 135 км/ч за демонстрация, че сме изоставили 40-годишния таван 130... а миналата година минах с 200 през отклонение по линия, която на картата е отбелязана като обикновена.
« Последна редакция: 12 Октомври 2013, 22:30:12 от bdz43r »

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1614 -: 12 Октомври 2013, 22:06:25 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=268.msg91841#msg91841 date=1381589772
Ама ще останат ли в експлоатация след сегашната ревизия или пак ще се движат по-малко от година?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1615 -: 12 Октомври 2013, 22:15:12 »
Това никой не може да каже. Всичко е предпоследно.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1616 -: 13 Октомври 2013, 13:58:29 »
Здравейте!
Вагоните серия 43 като ги доставиха през 2004г. пуснаха ли ги на експрес Чайка?
Знам,че са ги пуснали на експрес Диана,и известно време на Слънчев бряг.
Говоря за ГДВ 12.12.2004-10.12.2005,за тогавашната Чайка.

Надявам се отговорът да е ДА.

l-donovan

  • Trade Count: (3)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 22
  • DB,BDZ 4-5-6 epoha HO
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1617 -: 13 Октомври 2013, 14:22:56 »
Здравейте!Много ми харесва форума и се радвам много,че има такива маняци.Чета всичко с голям интерес!Искам да попитам(не знам дали е тук мястото) може ли да се комбинират локомотиви и вагони на РОКО с релси на ПИКО размери HO -могат ли да се задвижват по тези релси?Също така и могат ли да за закачат различни вагони ПИКО с РОКО .т.е като цяло искам да попитам съвместими ли са различните артикули,понеже обмислям да си купя нещо и все още събирам инфо.
Благодаря предварително!

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1618 -: 13 Октомври 2013, 18:26:05 »
Здравей, за релсите няма никакъв проблем да караш по тях каквото искаш.
За куплунзите имаше някъде цяла тема, но накратко може да закачиш вагони на ПИКО с РОКО и други фирми, ако са с еднакви куплунзи (закачалки). За щастие при новите модели, куплунзите са монтирани в стандартни шахти с щипки, които позволяват сравнително лесно да се сменят, и да слагаш от който искаш тип.
Успех с хобито!

l-donovan

  • Trade Count: (3)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 22
  • DB,BDZ 4-5-6 epoha HO
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1619 -: 13 Октомври 2013, 18:33:45 »
Благодаря много!Точно за това се надявах че ще паснат! :yahoo: