Може нещо да бъркам, но ми се струва, че входните стрелки на твоя и моя вариянт са на едно ниво спрямо правата с която излизаш от тунела. Може би при мен всичко е преместено малко на дясно, не знам. Тъй че, заветните 3% ги спазваш, а пък по това трасе няма да теглиш дълги влакове я.
...
Прав си...разликата е минимална...аз имам една права пред разклоненията, ти пък преди завоя, та дължината на трасето е индентично. Заблудата ми идва от това, че мойта гара е в крива , а твойта си е права като конец. Но пък при мойта имам малко повече полезна дължина на коловозите (може би че е с по-малко разклонения) и визуално изглеждат различни.Но...
...
За многото стрелки си прав, но щом искаме гара - няма как
Предполагам, че ръководството на твойта ЖП-администрация ще си направи добре сметката, че е по-добре да инвестира в няколко стрелки при строежа, околкото после да плаща за излишни маневри и амортизация на машините. Сметнах колко излизат двата проекта(само стрелките) - разликата им е 91,37лв. Дали не си струва да дадеш малко повечко в началото и после да се радваш на комфорт при "играта". Друго решение за намаляване на разходите е да премахнеш първите две входни стрелки. Ще отпадне "кариерата" или "дъскорезницата" каквото беше там, но без жертви не може
. После, не забравяй основното правило в нашето хоби - "Колкото по-малко - толкова по-добре!".
Коловозът пред магазията става глух, а двете стрелки към депото можеш да изтеглиш плътно в дясно, за да маневрираш.
...
Но тЕ това административно мислене ме "побърка" и пообърка.

Прав си , така е...обаче дърводобива от там не махам, щото това е нЯщото, което "оправдава" тази планинска гара, и въобще второстепенния клон като цяло.
Ако нямам дърводобив, до горе ще се качват само пътнически влакчета, щото какъвто и товарен състав да се качи (било то хладилник, кокошарник или открит с въглища) ще изглежда бутафорен. На такова високо в планината селище, едва ли му трябва цял хладилен с месо (или риба), нито пък толкоз пилета (внос/износ) а за въглищна мина под Мальовица - абсурд.

Остава си дърводобив от горското - така ще се "оправдае" и слабата "населеност" в района, за сметка на "дивите" гори - тилилейски (не Тиллиг-ски

).
...
. После, не забравяй основното правило в нашето хоби - "Колкото по-малко - толкова по-добре!".
...
Те такова "правило" не знаех да има ...

Или никой не го спазва

Аз пък до сега спазвах това на Мечо Пух!!!
("Колкото повече - толкова повече!!!")
Ако тръгнеш да го спазваш, свирни да дойдем с приятелите, че да вземем от теб, някоя друга 50/52 -ка , а и някое "забутано" кашонче с еднакви вагон-чета ...няма да откажем!!!

Ми така де...няма да те оставим да се мъчиш...и да не спиш през нощта от мисълта, че си в нарушение на това правило!!!

А сериозно - от тук ми идват проблемите (поне според мен) - старая се да "изкарам" както максимална дължина на коловозите (най-добре около 2-те метра в централната гара - 7 бр Y-ка + локомотив = 180 см.)хем и максимални възможности за движение и маневри...Абе на тая площ си е ...луда работа!!!

...
Със Schatzi коментирахме изхода на еднопътното трасе. Нещо не ми се връзва там, където си го чучнал. Чудехме се как да тръгнеш от първи коловоз или от някой глух коловоз вляво или в дясно от приемната сграда. Защото, както си го сложил ти първо, изкачвайки се от ляво на дясно, ще скриеш всичко на север от трасето и второ, връщайки се по същото трасе, влакът няма как да спре на гарата без маневра. Според нас ще се наложи някаква подземна фльонга тръгваща от първи глух, за да се върне в трасето преди разменната гара(от дясно)
Мдааа...и мен това нещо не ми дава мира!

Но пък знаете ли как си пасна издигането му към разменната спирка???
Така товарната част от гарата е на "нормално" място - срещу приемното здание на гарата, депото също в тази част е на достатъчно широко и видимо място. Опасвайки с този издигащ се коловоз , двата "офис коловоза" постигам едновременно три неща.
- имам така желания голям мост над преминаващи влакове (и без да е над гарата) който си е почти виадукт.
- спестявам място като "запълвам кьошетата" с една чудесна единична линия в клон.
- имам вече нормално издигане до нивото на І-ви етаж, където е спирката. А тя е предверието на "високата планина"
- остава ми единственото сравнително широко място (от общата площ на макета) за да развия и високопланинския участък с дърводобива в крайната гара.
(макар да има и скрита фльонга де

)
Всъщност предимствата станаха четири, но както и да е

!
Впрочем проекта който тук (за сега) най-харесахте , все още не ми е по сърце , защото:
- да така е - гарата е много прилична, права и добре разположена, както логически така и за наблюдателя, но е с "твърде" къси коловози - едва ~150 см , което е крайно недостатъчно.
Нима смятате , че "TOUREX"-а , ще ми е в (почти) пълен състав само на витрината!?!!!
А всъщност той ми е критерия за "нормална" дължина на композиция.
Или ето какво се получава на практика:
При "TOUREX" - expres - DR ---> BR_23/35
+1.обслужващ вагон
+2.спален
+3.спален
+4.ресторант
+5.спален
+6.спален
+7.ресторант
+8.спален
+9.спален
+10.турист/спален
+11.турист/спален
+12.автоплатформа
+13.автоплатформа
= 13 вагона
(в някой конфигурации е пътувал и от 14 вагона - с три турист/спални)
При "TOUREX" - expres - PACH ---> BR_23/35
+1.обслужващ вагон
+2.спален
+3.ресторант
+4.спален
+5.ресторант
+6.спален
+7.автоплратформа
= ~160см
Като добавим по 10 см от двете му страни --->разстояние до входно/изходни сигнали
+още по 10 см от тези сигнали до първите (спрямо тях) разклонения ...
ииии...
Те го тЕ...200 см чиста дължина на коловоз (от разклонение до разклонение).
Тоест поне един или два коловоза (най-вътрешните спрямо цетралната ос на гарата) с тази дължина, за да могат поне две такива композиции да се разминават без проблем.
И както се казва от тук нататък - всички останали влакове се "вписват" на всеки коловоз в гарата!

И тЕ така...

Но обмислянето на варианти продължава, както и този проект е отворен за още идеи и предложения.
А дааа...връзката към Фремо-модули не я чертая , щото смятам че никога не би била проблем - просто въпрос на още едно разклонение (или две) и ...готоФооо!
