Автор Тема: Ето плана на РАСН в ТТ  (Прочетена 171315 пъти)

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #120 -: 14 Юни 2010, 16:33:11 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #121 -: 14 Юни 2010, 16:48:17 »
Значи все пак съм схванал...
Точно така е. Гърловините са еднакви.
Ако там където си чертал в синьо, го направиш като червеното , са еднакви - спрямо външният овал.
От външен овал към отклонение се навлиза именно както си го начертал в червено - през пет коловоза - тоест трябва да влезне във вътрешните към гарата (с евентуално спиране) и след това продължава към отклонението.
Обратно , от отклонението първо минава през вътрешните коловози (тоест може да спре непосредствено да приемната сграда) или на втори колловоз, след което може и да излезне към външния овал.
Тоест , дали на влизане или на излизане от отклонението, влака може да се установи на първи и втори коловоз безпроблемно.Не зависимо от кой овал идва.
1.Това е и целта към/от отклронението да спира на първи/втори коловоз винаги - тоест да е най-близо до приемното здание.
2. Вътрешният овал също може да ползва първи/втори коловоз без проблеми.
3.Външния овал - и той може да се "добере" до първи/втори коловоз.

По нататък - трети коловоз може и да е само транзитен , но в комбина с четвърти, си стават "разменни" за външния овал. Такива се явяват и първи/втори за вътрешния кръг.

Петия коловоз може да е всякакъв, но преди всичко е за маневриране, без враждебни маршрути, спрямо най-близкият му овал - външния.

 :yes: ;D

 ;D
« Последна редакция: 18 Юни 2010, 16:08:23 от pach »

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #122 -: 18 Юни 2010, 12:33:12 »
Цитат
Шатци, трябва да е доволен...
:good:
...обаче....имам няколко въпросчета..
-Защо преди подземната гара събираш двойният път в единичен...това ще ти усложни управлението и електрониката...в крайна сметка ги раделяш в тунела преди "офис коловоза"
-обръщателя ...дали би могъл да го изтеглиш по-на север...съответно да завъртиш депото обратно на часовниковата стрелка и да дойде по -на юг...в резултат ще имаш поне още един вход към обръщателя...
-защо бягаш от челните коловози...един от дясно на гарата ще внесе допълнителен чар...и уникалност...
« Последна редакция: 18 Юни 2010, 12:35:27 от schatsi »

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #123 -: 18 Юни 2010, 12:39:18 »
... а онова за движещите се дърва под земята.... :yahoo: :fan: :fan: :fan: :clapping: :clapping: :clapping:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #124 -: 18 Юни 2010, 14:02:15 »
Цитат на: schatsi link=topic=466.msg42829#msg42829 date=1276853592

-Защо преди подземната гара събираш двойният път в единичен...това ще ти усложни управлението и електрониката...в крайна сметка ги раделяш в тунела преди "офис коловоза"

Напротив, точно така "скъсеното" ухо ми служи и за допълнителна автоматизация, за стоп/потегляне на влаковете, която е обвързана с положението на разклоненията по коловозите. Тоест избирам само един коловоз и къде да спре (евентуално) влака - в първата или втората му половина. Изхода от гарата се явява частта след разклонението до връщането му в първото разклонение.Тази част от релсите щеше да е за окончателно "забрана/разрешение" за напускане на ухото, при това с цел автоматично разминаване  по офис коловоза (ама точно там дето се виждат) с навлизащия следващ влак.
Но пък като се замисля...
Ами щото не съм го съобразил и доогледал на финала... :blush2:
Бях много доволен от големината на поздземните коловози 2 х 1992 `~= 4000 мм!!!! :bb2:
За ТТ мен ми стигат и двуметрови! :dance1:

От старите идеи за подземното развитие, от долу си бяха единични пътища с голяма дължина и уши.  :scratch_ones_head:
Тръгнах да намалявам дължината, за спестяване на релси - респективно малко пари, както и по-малко амортизиращо и най-вече , невидимото - тоест излишно като не му се радвам, движение на влакове и дойде идеята за тази гара.

При това разцепена на две половинки, тоест едновременно на нея могат да преседяват за определено време, или дори "паркирани", шест двуметрови композиции, ако приемем че един коловоз ще е за транзитно движение по ухото. Той също ще е разцепен и "гаражен" но по презумция ще е автоматично "отворен път".
Най-вероятно ще е най- вътрешния като най-къс.

Но сега като ти ми обърна внимание на това (друго си е още един чифт очи :hi:)  , вече се замислям за промяна. :scratch_ones_head: Тази е лесна и бърза така че , ще я направя , но може би варианте ще бъде окончателно избран в деня на монтирането на този участък с релси , с последващи "пробни" карания съответно. ;) ;D

Цитат на: schatsi link=topic=466.msg42829#msg42829 date=1276853592

-обръщателя ...дали би могъл да го изтеглиш по-на север...съответно да завъртиш депото обратно на часовниковата стрелка и да дойде по -на юг...в резултат ще имаш поне още един вход към обръщателя...


Не ми пипай обръщателя  :punish:  :lol: :lol: :pleasantry: че едвам съм го нагодил така.
Първо този вече е с нужният (голям) диаметър, от където изскочиха и нови проблеми.
Да... мога да го завъртя и ще има трети вход (за радост на спеца по депата -  :buba: Жоро ) , но тогава :
1. Коловозите между обръщателя и разклоненията, стават прекалено къси.
Тоест не мога да сложа нещо повече от воден кран  или пясъчен бункер. А ми въглища , пепелник и другите по-дълги и нужни съоръжения ???
Включително и коловоза който сега е между депото и първи коловоз на гарата - там се чистят димогарните тръби! Тоест там има едни инструменти с дълги дръжки, които са с дължината на един локомотив (особено при вкарване/изкарване по тръбите на котела му).
2. Така не мога да направя и още поне един коловоз, на който да влизат откритите вагони с въглища, от които крана презарежда въглищните бункери, или товари пепелината от пепелника където се опразват отработените въглища от локомотивните котли. То и за крана мястото ще е кът... :scratch_ones_head:
3. Обръщайки самата сграда с гръб към двойното трасе , вярно че ще имам по-добър поглед към депото, но това не стига.
Ще ми закрива входни за гарата трасета, тоест заради "гъза" на депото няма да виждам влаковете и язък, че поне в тази "равнинна" част те не са в тунел.
Ще ми открива изглед към реката, която е сложена именно защото сега е на гърба на депото, а и "отсича" в скален склон изкачването след спирката в клоновият участък от зад.
4.Трябва да свържа депото визуално и чрез шосе, с останалата част от макета.
Сега то не само визуално е по-добре до приемната сграда, но заедно с едно асфалтирано площадче оформя все пак един градски предгаров площад който е "затворен" от четвъртата страна с реката и подходящ гранитен парапет.

А с това разположение на депото съм се борил 6 часа (скорост - вариант на всеки пет/седем минути)
и лично аз все още съм очарован от "гениалното" си хрумване за такова разположение.
Освен че внася някакъв "крив" елемент в гарата, става по-удобно за визуализация и фотографиране на всеки локомотив възползвал се от услугите му. :haha: :spiteful:
Много си го харесвам  :thank_you: :bb2: :bb: , но може и още по-добро да измисля някой ден... :angel:!!!

Цитат на: schatsi link=topic=466.msg42829#msg42829 date=1276853592
-защо бягаш от челните коловози...един от дясно на гарата ще внесе допълнителен чар...и уникалност...

Дясната страна на гарата е запазен параметър или за "пощенският коловоз или като резервен изход към планинският клон. челен коловоз предполага някакъв "пендел цуг" а тази гара и проходна и мотрисите ще преминават транзит. Все пак няма повече място и з мотрисен парк/депо...

Цитат на: schatsi link=topic=466.msg42830#msg42830 date=1276853958
... а онова за движещите се дърва под земята.... :yahoo: :fan: :fan: :fan: :clapping: :clapping: :clapping:

Подобна идея имам и за вагоните с въглища за депото, като от бункерите горе , ще се наливат направо (но трябва да преместя или сложа от долу още един проходен коловоз) в празните вагони отдолу. Тоест и тук да имам един затворен цикъл - пълни вагони, разтоварва ги крана в бункера, и те си заминават празни за ново пълнене "някъде там" в мината извън макета. Всъщност бункера "тайно и тихо " ще насипва въглищата във следващата композиция, скрита един етаж отдолу.
Като реализация не е сложно, особено като е кран (а не багер) подобно на системата на частниците от "GBAC" (от 1906 г.) но ме притеснява, че все пак е насипен товар (черен камък на Аухаген за баластиране) и може би ще направи "естествено" замърсяване по коловозите в по-голевми количества, за един макет.
При талпите, трупите и гредите това не е валидно, защото ще са на "връзки" със скрити метални сърца вътре (за магнитното им захващане от крен илентата до горскита гара) и няма да цапат толкоз (надявам се).

Тези две идеи, зеадно с озвучаването на гарата, реката, дъскорезницата и воденицата (без нея нама да е готин макета), както и подобната идея изказана от Гроздан за депото осветено и озвечено с ударите от чук и псувните в халето му, се надявам да докарат поне някаква минимална реалност, която комбинирана със звука от локомотивите, и не безцелното движение на влакове и локомотиви, смятам че ще допринесат за едно максимално кефче, както при изграждането на мекате , така и в последващото му ползване!

 :dance1: :dance1: :dance1: ;D ;D ;D

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #125 -: 18 Юни 2010, 15:29:04 »
Цитат на: pach link=topic=466.msg42836#msg42836 date=1276858935
...но ме притеснява, че все пак е насипен товар (черен камък на Аухаген за баластиране) и може би ще направи "естествено" замърсяване по коловозите в по-голевми количества, за един макет.

:scratch_ones_head:
...подземието е само релсов път върху мрежа и съответно някакво "чекмедже"отдолу-където ще се събират  "въглищата" които не са уцелили вагона за товарене..... ;)
Цитат
Не ми пипай обръщателя...
...аз не съм спец...само предлагам.......ама ако те подпука  :buba:(хер Жоро)... :swoon: :lol: :lol: :lol: :sarcastic:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #126 -: 18 Юни 2010, 15:52:31 »
Цитат на: schatsi link=topic=466.msg42845#msg42845 date=1276864144

 :scratch_ones_head:
...подземието е само релсов път върху мрежа и съответно някакво "чекмедже"отдолу-където ще се събират  "въглищата" които не са уцелили вагона за товарене..... ;)

Ахаааа, Шатци....изби рибата...трепач... идеята става, щото така или иначе когато прибирам макета в "неработно" състояние изправен към стената, така или иначе всичко подвижно ще се сваля. Тогава ще се и почиства от долу.
 :clapping: :clapping: :clapping:

Цитат на: schatsi link=topic=466.msg42845#msg42845 date=1276864144

...аз не съм спец...само предлагам.......ама ако те подпука  :buba:(хер Жоро)... :swoon: :lol: :lol: :lol: :sarcastic:

Нека само да ми дойде... :bb2:... :dirol:... :pleasantry:
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Той това му е бъдущият макет май - едно голямо депо, но тук си трае под предлог ...да не ме обидил. Васко пък има книга , по въпроса, ама нали била на немски, само споменава за нея... ;)...

Та кво да ти окам ...сам са сащашшшшш...!!!
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #127 -: 21 Юни 2010, 16:32:57 »
Цитат на: pach link=topic=466.msg42836#msg42836 date=1276858935

Цитат на: schatsi link=topic=466.msg42830#msg42830 date=1276853958
... а онова за движещите се дърва под земята.... :yahoo: :fan: :fan: :fan: :clapping: :clapping: :clapping:

Подобна идея имам и за вагоните с въглища за депото, като от бункерите горе , ще се наливат направо (но трябва да преместя или сложа от долу още един проходен коловоз) в празните вагони отдолу. Тоест и тук да имам един затворен цикъл - пълни вагони, разтоварва ги крана в бункера, и те си заминават празни за ново пълнене "някъде там" в мината извън макета. Всъщност бункера "тайно и тихо " ще насипва въглищата във следващата композиция, скрита един етаж отдолу.
Като реализация не е сложно, особено като е кран (а не багер) подобно на системата на частниците от "GBAG" (от 1906 г.) но ме притеснява, че все пак е насипен товар (черен камък на Аухаген за баластиране) и може би ще направи "естествено" замърсяване по коловозите в по-голевми количества, за един макет.
При талпите, трупите и гредите това не е валидно, защото ще са на "връзки" със скрити метални сърца вътре (за магнитното им захващане от крен илентата до горскита гара) и няма да цапат толкоз (надявам се).

Тези две идеи, зaeдно с озвучаването на гарата, реката, дъскорезницата и воденицата (без нея нама да е готин макета), както и подобната идея изказана от Гроздан за депото осветено и озвечено с ударите от чук и псувните в халето му, се надявам да докарат поне някаква минимална реалност, която комбинирана със звука от локомотивите, и не безцелното движение на влакове и локомотиви, смятам че ще допринесат за едно максимално кефче, както при изграждането на мекате , така и в последващото му ползване!

 :dance1: :dance1: :dance1: ;D ;D ;D


Ето, за някаква подобна композиция става въпрос:



Идваща от подземното ниво - демек пристига някакъв влак директно от пристанището на "GBAG".
Впрочем то и самото пристанище е изкушаващо,
но него ще го оставя на колегата gregary  да го реализира. ;D
Снимката е на Флайшманска композиция, но такива вагони (в І-ва епоха) правят и от Тилиг!
 :bb2: :dance1: :dance1: :dance1:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #128 -: 06 Юни 2011, 16:56:55 »
Хаааа, във връзка с новите BGTT-модули очаквайте в тази моя (позабравена  :blush2:) тема , ново включване,
тъй като от самото начало макета е замислен с възможност за включване на  четири модула - челната гара (а бяха два).

Ще станете свидетели (ама не "кошаревски"), на окончателното "изчистване" на проекта,
съвместно и с тези модули. ПРоектирането им ще претърпи маааалка карекеция, наложила се
да се направи от "мекото" намекване и съответното давление (което минав за "силово"),
от видния наш чеТТник - гу-син Топалов - производителя на новите модули в Клуба  (и у нас)
за техните "най-нови" размери = 4 броя х 95 см всеки !!!
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #129 -: 22 Юли 2011, 12:57:12 »

1.В началото беше това...

Цитат на: pach link=topic=466.msg4737#msg4737 date=1210247545
Най-малкият модул ще представлява или средно голяма челна гара (все едно Бургас) ,
 или малък контейнерен терминал (имам голям мерак за такъв действащ кран)
или пък съвременно дизелово или електродепо.Коловозното развитие дава шанс
 и на трите идеи .На левият край на коловозите ще има трансбордьор...
...Този модул поради стандартното си разстояние между входно/изходните две релси
 позволява освен това да бъде включван освен на мястото си...
минус първи етаж , така и по-горе на ниво първи етаж , през двата ляви глухи коловоза на основната гара.

(ще може да се ползват модулите съвместно с BGTT)

... Е това смятам ,че го прави доста универсален.Дълъг е 160 см – най-вероятно ще е от две по-малки части!

(Image removed from quote.)

Това е в общи линии... Ето и общият изглед:

(Image removed from quote.)


2.Което прерастна след неколкоктратна преработка в това...

Цитат на: pach link=topic=466.msg42631#msg42631 date=1276517816
Така ...дойде време и за последният план...
В него съм внесъл доста промени от моя проект + вашите препоръки.

(Image removed from quote.)

...

(Image removed from quote.)

3.Внесена е "процедура" за последна (може би  :spiteful:) корекция...


...състояща се от "подземен" двоен или единичен изход от "офис коловозите".


4.Така, това вече е напълно разработено и в процес на осъществевяване.

BGTT-M2

№01. Само релсовата схема.

№02. В почти целият си проектен блясък.

№03. Изглед от към приемната сграда...

№04...която ще е гара "Габрово".

№05. Поглед към края на гарата...

№06. Депото и отсреща - рампата за разтоварване на автоплатформите от "TOUREX"-а.

№07. Трансбордьора пред депото.

№08. Поглед към товарната част с крана и цименотивет силози.

№09. В най-близък план - фабриката.

№10. Входната гърловина.

№11. Един изглед подчертаващ крайпътното озеленяване, осветление и вид в перспектива...

№12. Финален общ погле - към дължината на приемните коловози - вече има дължини от 120 до 200 см.
каквото условие трудно се постигна и с условности при основната разменна гара в макета.
Това наложи връзката...


5.Връзката с макета (освен физическата) е това задължително условие,
 което бе поставено при наличието на "TOUREX-express" в ТТ,
но междувременно почти всичките ми композиции се оказаха
 със средна дължина от 120 см (за двоусни вагони)
до над 160 см за четириосни когато са в една "цяла" композиция
според епохата и начина и на експлоатация.


Цитат на: pach link=topic=466.msg41458#msg41458 date=1274256704
...
Впрочем проекта който тук (за сега) най-харесахте , все още не ми е по сърце , защото:
- да така е - гарата е много прилична, права и добре разположена,
както логически така и за наблюдателя, но е с "твърде" къси коловози - едва ~150 см ,
 което е крайно недостатъчно.
...
Нима смятате , че "TOUREX"-а , ще ми е в (почти) пълен състав само на витрината!?!!!
А всъщност той ми е критерия за "нормална" дължина на композиция.
Или ето какво се получава на практика:
При "TOUREX" - expres - DR
---> BR_23/35
+1.обслужващ вагон
+2.спален
+3.спален
+4.ресторант
+5.спален
+6.спален
+7.ресторант
+8.спален
+9.спален
+10.турист/спален
+11.турист/спален
+12.автоплатформа
+13.автоплатформа
= 13 вагона
 (в някой конфигурации е пътувал и от 14 вагона - с три турист/спални)

При "TOUREX" - expres - PACH
---> BR_23/35
+1.обслужващ вагон
+2.спален
+3.ресторант
+4.спален
+5.ресторант
+6.спален
+7.автоплратформа
= ~160см
Като добавим по 10 см от двете му страни --->разстояние до входно/изходни сигнали
+още по 10 см от тези сигнали до първите (спрямо тях) разклонения ...
ииии...
Те го тЕ...200 см чиста дължина на коловоз (от разклонение до разклонение).
...

6. И тъй като модулите бяха намалени от 120 см, през 100 см на моментното състояние от 95 см,
най-вероятно за краен ляв (по снимката от 120 сантиметровите) модул, ще се направи още един, който да поеме
този изтеглителен глух коловоз (в червено) при еднопътното трасе на BGTT (в синьо е входа при еднопътното) .
На долния проект е означен в червена рамка петия и най-нов модул от тази гара.
 А когато е свързан с макета ми, глухия коловоз става също входен,
като ще служи за втора връзка с гарата, от двупътният "поздемен" изход от макета споменат по-горе.

№13
№14

:locomotive: :locomotive: :locomotive::locomotive: :locomotive::locomotive::locomotive: :locomotive: :locomotive: :locomotive::locomotive: :locomotive: :locomotive: :locomotive: :locomotive::locomotive: :locomotive::locomotive: :locomotive: :locomotive: :locomotive::locomotive: :locomotive: :locomotive::locomotive: :locomotive: :locomotive:
:locomotive: :locomotive: :locomotive: :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #130 -: 03 Ноември 2011, 15:06:36 »





 ;D ;D ;D

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #131 -: 03 Ноември 2011, 15:31:00 »
 :good: :yes:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #132 -: 03 Ноември 2011, 16:30:28 »
 Охо, честито! Какъв е размера на тези модули?

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #133 -: 03 Ноември 2011, 16:42:44 »
Еееееееее най сетне с нещо читаво в ТТ! Бравос :hi: :hi: :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #134 -: 03 Ноември 2011, 17:13:51 »
Кога не е било читаво в ТТ!? :hi:
Размерите са 950 х 500мм.