-Защо преди подземната гара събираш двойният път в единичен...това ще ти усложни управлението и електрониката...в крайна сметка ги раделяш в тунела преди "офис коловоза"
Напротив, точно така "скъсеното" ухо ми служи и за допълнителна автоматизация, за стоп/потегляне на влаковете, която е обвързана с положението на разклоненията по коловозите. Тоест избирам само един коловоз и къде да спре (евентуално) влака - в първата или втората му половина. Изхода от гарата се явява частта след разклонението до връщането му в първото разклонение.Тази част от релсите щеше да е за окончателно "забрана/разрешение" за напускане на ухото, при това с цел автоматично разминаване по офис коловоза (ама точно там дето се виждат) с навлизащия следващ влак.
Но пък като се замисля...
Ами щото не съм го съобразил и доогледал на финала...

Бях много доволен от големината на поздземните коловози 2 х 1992 `~= 4000 мм!!!!

За ТТ мен ми стигат и двуметрови!

От старите идеи за подземното развитие, от долу си бяха единични пътища с голяма дължина и уши.

Тръгнах да намалявам дължината, за спестяване на релси - респективно малко пари, както и по-малко амортизиращо и най-вече ,
невидимото - тоест излишно като не му се радвам, движение на влакове и дойде идеята за тази гара.
При това разцепена на две половинки, тоест едновременно на нея могат да преседяват за определено време, или дори "паркирани", шест двуметрови композиции, ако приемем че един коловоз ще е за транзитно движение по ухото. Той също ще е разцепен и "гаражен" но по презумция ще е автоматично "отворен път".
Най-вероятно ще е най- вътрешния като най-къс.
Но сега като ти ми обърна внимание на това (друго си е още един чифт очи

) , вече се замислям за промяна.

Тази е лесна и бърза така че , ще я направя , но може би варианте ще бъде окончателно избран в деня на монтирането на този участък с релси , с последващи "пробни" карания съответно.

-обръщателя ...дали би могъл да го изтеглиш по-на север...съответно да завъртиш депото обратно на часовниковата стрелка и да дойде по -на юг...в резултат ще имаш поне още един вход към обръщателя...
Не ми пипай обръщателя

че едвам съм го нагодил така.
Първо този вече е с нужният (голям) диаметър, от където изскочиха и нови проблеми.
Да... мога да го завъртя и ще има трети вход (за радост на спеца по депата -

Жоро ) , но тогава :
1. Коловозите между обръщателя и разклоненията, стават прекалено къси.
Тоест не мога да сложа нещо повече от воден кран или пясъчен бункер. А ми въглища , пепелник и другите по-дълги и нужни съоръжения ???
Включително и коловоза който сега е между депото и първи коловоз на гарата - там се чистят димогарните тръби! Тоест там има едни инструменти с дълги дръжки, които са с дължината на един локомотив (особено при вкарване/изкарване по тръбите на котела му).
2. Така не мога да направя и още поне един коловоз, на който да влизат откритите вагони с въглища, от които крана презарежда въглищните бункери, или товари пепелината от пепелника където се опразват отработените въглища от локомотивните котли. То и за крана мястото ще е кът...

3. Обръщайки самата сграда с гръб към двойното трасе , вярно че ще имам по-добър поглед към депото, но това не стига.
Ще ми закрива входни за гарата трасета, тоест заради "гъза" на депото няма да виждам влаковете и язък, че поне в тази "равнинна" част те не са в тунел.
Ще ми открива изглед към реката, която е сложена именно защото сега е на гърба на депото, а и "отсича" в скален склон изкачването след спирката в клоновият участък от зад.
4.Трябва да свържа депото визуално и чрез шосе, с останалата част от макета.
Сега то не само визуално е по-добре до приемната сграда, но заедно с едно асфалтирано площадче оформя все пак един градски предгаров площад който е "затворен" от четвъртата страна с реката и подходящ гранитен парапет.
А с това разположение на депото съм се борил 6 часа (скорост - вариант на всеки пет/седем минути)
и лично аз все още съм очарован от "гениалното" си хрумване за такова разположение.
Освен че внася някакъв "крив" елемент в гарата, става по-удобно за визуализация и фотографиране на всеки локомотив възползвал се от услугите му.

Много си го харесвам

, но може и още по-добро да измисля някой ден...

!!!
-защо бягаш от челните коловози...един от дясно на гарата ще внесе допълнителен чар...и уникалност...
Дясната страна на гарата е запазен параметър или за "пощенският коловоз или като резервен изход към планинският клон. челен коловоз предполага някакъв "пендел цуг" а тази гара и проходна и мотрисите ще преминават транзит. Все пак няма повече място и з мотрисен парк/депо...
... а онова за движещите се дърва под земята....

Подобна идея имам и за вагоните с въглища за депото, като от бункерите горе , ще се наливат направо (но трябва да преместя или сложа от долу още един проходен коловоз) в празните вагони отдолу. Тоест и тук да имам един затворен цикъл - пълни вагони, разтоварва ги крана в бункера, и те си заминават празни за ново пълнене "някъде там" в мината извън макета. Всъщност бункера "тайно и тихо " ще насипва въглищата във следващата композиция, скрита един етаж отдолу.
Като реализация не е сложно, особено като е кран (а не багер) подобно на системата на частниците от "GBAC" (от 1906 г.) но ме притеснява, че все пак е насипен товар (черен камък на Аухаген за баластиране) и може би ще направи "естествено" замърсяване по коловозите в по-голевми количества, за един макет.
При талпите, трупите и гредите това не е валидно, защото ще са на "връзки" със скрити метални сърца вътре (за магнитното им захващане от крен илентата до горскита гара) и няма да цапат толкоз (надявам се).
Тези две идеи, зеадно с озвучаването на гарата, реката, дъскорезницата и воденицата (без нея нама да е готин макета), както и подобната идея изказана от Гроздан за депото осветено и озвечено с ударите от чук и псувните в халето му, се надявам да докарат поне някаква минимална реалност, която комбинирана със звука от локомотивите, и не безцелното движение на влакове и локомотиви, смятам че ще допринесат за едно максимално кефче, както при изграждането на мекате , така и в последващото му ползване!
