Като прочетох поредните глупости на ръководни фактори от БДЖ и синдикати, така и не можах да си обясня следното:
...машинистът е управлявал влака край Калояновец със 100 км/ч. Това става обаче след като получава светлинен сигнал за позволение да се движи с тази скорост. След 250-300 м обаче светва сигнал, според който той трябва рязко да намали до 40 км/ч заради устройството, отделящо коловозите...
Значи излиза следното: машинистът вижда предупредителния светофар, че му дава скорост 100 км/ч /най-вероятно е светел само зелено/, влакът преминава светофара и машинистите намаляват скорост от 110 да 100 км/ч. След това излиза, че входният свотефар, който първоначално е светел също зелено /влизане направо/, 250-300 м след като влакът е минал предупредителния, светва влизане в отклонение /зелено с жълто или там каквото трябва/. Значи излиза, че машинистите са видели смяната на сигнала! Трябвало рязко да намали, ама спиране НИКАКВО! Според схемата на Тошко обаче разстоянието между предупредителния и входния светофар е
цели 1520 метра! Отделно след входния до първата стрелка има още 280 метра! Значи светлините се виждат, място за намаляване на скоростта /дори спиране до нула!/ - бол, а реално - никаква реакция на машинистите! Все едно са били чисти камикадзета! И това ако не е проспиване на сигнализацията, здраве му кажи!

Дори виждайки в последния момент, че стрелката е в отклонение /няма как да не се види от вече близко разтояние/ - отново никакъв опит за спиране!
Пак се цитира случай на "професионализъм" заради "неизправна сигнална ламБа", ама да не излезе накрая, че повредата е била известна и отново е имало ограничение на скоростта от 25 км/ч.
Относно обръщането на втората стрелка. Според мен от резкия първи завой наляво целият локомотив се накланя и левите колела просто се вдигат във въздуха. В момента, в който ребордите им се вдигнат над челото на релсата /да кажем 5 см отлепяне на левите колела/ ситуацията става критична. В левия завой държат десните реборди и те задържат локомотива, стига те или релсата да издържат механично на натоварването или твърде центробежна сила да не обърне странично локомотива. Ако след първата стрелка има известен прав участък, локомотивът ще има време да "стъпи" на лявата релса и вече ребордите на левите колела да поемат задържането на локомотива в започващия десен завой. Да, ама в случая прав участък между двете стрелки няма и наклонения надясно локомотив с леви колела във въздуха трябва да обърне посоката. Тогава левите колела няма как да го задържат, а отгоре на всичко дясната релса вече започва "изплъзване" вдясно под десните колела и локомотивът продължава по допирателната след първото отклонение. Десните колела изпадат от дясната релса, левите прескачат сърцето на втората стрелка и контрарелсите и става мазаницата...