Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 497727 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #480 -: 23 Юли 2014, 14:44:49 »
Изказът е уникален - "устройството, отделящо коловозите", "при неизправна сигнална лампа". Това жепеец не може да го е казал!

Аз, дето съм тотален лаик, не бих се изказал така, пък камо ли професионалист!

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #481 -: 23 Юли 2014, 14:47:00 »


Трагедията е тотална ... няма да кача семейството си на влак  :diablo:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #482 -: 23 Юли 2014, 15:14:19 »
Цитат на: Adrian link=topic=1410.msg95867#msg95867 date=1406116020

Трагедията е тотална ... няма да кача семейството си на влак  :diablo:

Е, чак пък! Но както е отбелязал по-горе и Тошко (bdz43r):
Цитат на: bdz43r link=topic=1410.msg95852#msg95852 date=1406051033
Чисто статистически, поне към момента, пътуването с автобус е доста по-опасно, да не говорим за автомобил.
Ако обаче железопътният трафик се увеличи до нивата от преди 20-30 години без качествена промяна в персонала, няма да останат два влака неблъснали се.
:comando:
« Последна редакция: 23 Юли 2014, 15:16:36 от Vlado »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #483 -: 23 Юли 2014, 15:17:05 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=1410.msg95856#msg95856 date=1406097857
Дайте мнение защо влакът дерайлира на втората стрелка...

Според мен, излизането на втората стрелка се дължи на промяната в момента на центробежната сила, която е два пъти по голяма от самия момент, формиран в първата стрелка. Това, съчетано с масата и скоростта е довело до дерайлирането на локомотива.

BTW, почти всеки член на този форум може да си направи следствен експеримент в умален мащаб - нужни са няколко прави релси, две стрелки, стар лок и FZ1 на max.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #484 -: 23 Юли 2014, 15:35:47 »
@ Влади , съвсем отговорно ти го казвам - трагедията е пълна ! Като тръгнеш от кражби , некачествени и неправилно извършени ремонти , стари инсталации , трагични машинисти (няма да ви споделям че преди дни на гара Бургас някакъв ужасно изглеждащ машинист - мръсен , брадясал ,  пиеше бира до локомотива с един циганин в полу-железничарски дрехи ЖАЛКА КАРТИНКА ей ) - та стигнеш до абсолютно неграмотно управление , липса на закони ...ТОТАЛЕН хаос ... то ти знаеш за този инцидент , щото няма как да го прикрият , а знаеш ли колко инциденти се крият и не се оповестяват...ей такива 'минали на косъм' ?!!По няколко са на седмица!
RIP , BDZ!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #485 -: 23 Юли 2014, 16:46:55 »
Като прочетох поредните глупости на ръководни фактори от БДЖ и синдикати, така и не можах да си обясня следното:

Цитат
...машинистът е управлявал влака край Калояновец със 100 км/ч. Това става обаче след като получава светлинен сигнал за позволение да се движи с тази скорост. След 250-300 м обаче светва сигнал, според който той трябва рязко да намали до 40 км/ч заради устройството, отделящо коловозите...

Значи излиза следното: машинистът вижда предупредителния светофар, че му дава скорост 100 км/ч /най-вероятно е светел само зелено/, влакът преминава светофара и машинистите намаляват скорост от 110 да 100 км/ч. След това излиза, че входният свотефар, който първоначално е светел също зелено /влизане направо/, 250-300 м след като влакът е минал предупредителния, светва влизане в отклонение /зелено с жълто или там каквото трябва/. Значи излиза, че машинистите са видели смяната на сигнала! Трябвало рязко да намали, ама спиране НИКАКВО! Според схемата на Тошко обаче разстоянието между предупредителния и входния светофар е цели 1520 метра! Отделно след входния до първата стрелка има още 280 метра! Значи светлините се виждат, място за намаляване на скоростта /дори спиране до нула!/ - бол, а реално - никаква реакция на машинистите! Все едно са били чисти камикадзета! И това ако не е проспиване на сигнализацията, здраве му кажи!  :angry: Дори виждайки в последния момент, че стрелката е в отклонение /няма как да не се види от вече близко разтояние/ - отново никакъв опит за спиране!

Пак се цитира случай на "професионализъм" заради "неизправна сигнална ламБа", ама да не излезе накрая, че повредата е била известна и отново е имало ограничение на скоростта от 25 км/ч.

Относно обръщането на втората стрелка. Според мен от резкия първи завой наляво целият локомотив се накланя и левите колела просто се вдигат във въздуха. В момента, в който ребордите им се вдигнат над челото на релсата /да кажем 5 см отлепяне на левите колела/ ситуацията става критична. В левия завой държат десните реборди и те задържат локомотива, стига те или релсата да издържат механично на натоварването или твърде центробежна сила да не обърне странично локомотива. Ако след първата стрелка има известен прав участък, локомотивът ще има време да "стъпи" на лявата релса и вече ребордите на левите колела да поемат задържането на локомотива в започващия десен завой. Да, ама в случая прав участък между двете стрелки няма и наклонения надясно локомотив с леви колела във въздуха трябва да обърне посоката. Тогава левите колела няма как да го задържат, а отгоре на всичко дясната релса вече започва "изплъзване" вдясно под десните колела и локомотивът продължава по допирателната след първото отклонение. Десните колела изпадат от дясната релса, левите прескачат сърцето на втората стрелка и контрарелсите и става мазаницата...

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #486 -: 23 Юли 2014, 20:24:09 »
Изгорялата лампа на предупредителния светофор на гара Маноле от онзи ден просто е довела до по-забранително (40 км/ч) или невалидно показание, докато входния след него по същото време е светел нормално (за максимална скорост). От там и машинистът се е заял за несъответстващи показания. Обаче това несъответствие е безопасна защитна реакция и не може да се свързва с предполагаемата, но твърде невероятна обратна ситуация от Калояновец, базирана само на едни противоречиви твърдения.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #487 -: 24 Юли 2014, 09:31:22 »
В случая с Калояновец май машинистът иска да каже, че е взел за меродавно само показанието на предупредителния светофар /който реално е само информативен и неговите показания нямат задължителен характер/. И въпреки че е виждал отдалеч промяната на основния /входен и задължителен светофар/ си е карал по старата информация. Никакви спирачки, никакво отчитане на промяната! Само май дето не е излязъл през прозореца и не е крещял "Банзай!" като истинско камикадзе...  :angry:
Това все едно караш кола в града... Виждаш на първото кръстовище зелен сигнал на светофара и минаваш. На следващото кръстовище обаче свети само секцията за ляв завой, ама ти си решаваш, че може да минеш направо!  :blink: И като стане "тряс" - после да твърдиш, че сигнализацията ти е крива! Много странен професионализъм...  :wacko:

Тошко, изключително ти благодаря за обективната информация, която даваш. Изяснява и за съжаление оборва непрекъснатите спекулации, информации и примери, които се тиражират без реално основание за правота.  :drinks:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #489 -: 25 Юли 2014, 09:53:40 »
Отново поредната доза празни приказки и пример без нищо общо с катастрофата...

И отново липса на поне частичен отговор на въпроса - защо няма никакво екстрено спиране, дори в последния момент...

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #490 -: 01 Август 2014, 14:38:17 »
в-к "Железничар, бр. 26, 2014 г.

Стр. 5, статия "Твърденията са едно, но фактите говорят друго"

Но теглете веднага, че не се знае колко ще е видим pdf-а.
« Последна редакция: 01 Август 2014, 14:47:17 от Vlado »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #491 -: 01 Август 2014, 15:10:43 »
Не виждам какво те впечатлява толкова в статията. Тези неща си бяха ясни (възможно най-вероятни) от самото начало.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #492 -: 01 Август 2014, 15:22:43 »
Защо смяташ, че нещо ме впечатлява? Просто посочвам още един източник на информация/позиция за инцидента.
« Последна редакция: 01 Август 2014, 15:36:30 от Vlado »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #493 -: 02 Август 2014, 09:16:18 »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #494 -: 02 Август 2014, 10:29:48 »
Късмет, че InterCity-то е намалил за спиране в гарата, иначе ако е бил на максималната разрешена скорост, мазалото щеше да е пълно.