Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 499375 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #540 -: 30 Септември 2014, 13:24:12 »
Т.е. разбирам че ако от ОИ светнат не тези лампи, които трябват за съответния маршрут, АЛС-ът няма нищо да помогне. Само ще регистрира.  :( ...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #541 -: 30 Септември 2014, 13:40:03 »
А аз  разбрах, че ще помогне и проконтролира (спиране в нищото) но само ако е включен!
 :scratch_ones_head:

Благодаря и на двамата за поясненията! Става все по интересно...и...абе не е за приказване май...
...резил и безхаберие като в останалата част от територията (наречена някога България).
 :fool: :cray: :focus:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #542 -: 30 Септември 2014, 14:15:50 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=1410.msg96680#msg96680 date=1412072652
Т.е. разбирам че ако от ОИ светнат не тези лампи, които трябват
Ами нали това е смисъла на ОИ - да не светят тия лампи, които не трябва. Ама и да светят правилно... сещам се за Казичене, когато маневрата подмина затворен сигнал и 802 се натресе в нея. И за коментара на един от разследващите - "Един тон релета контролират, че сигнала е затворен и да няма кой да го види". Тогава се реши и на маневрените машини да се монтира АЛС и ВДРВ, обаче това така и си останаха празни приказки. В последствие през годините всичко се опорочи още повече - знаете какво е дереджето в момента.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #543 -: 30 Септември 2014, 16:03:02 »
Цитат на: TANO link=topic=1410.msg96678#msg96678 date=1412072015
П.С. На въпроса на Тошко - при сигнал за права - целевата скорост излизаща от АЛС е максималната за участъка.
Максималната скорост за участъка се предава като конкретна стойност на самия сигнал или от скоростните бализи в изходните стрелки?
Въпросът ми е във връзка с това, че АЛС влиза в режим пълен контрол само ако получи валидни телеграми и от изходния сигнал, и от бализите в изходните стрелки. Ако например от вторите не бъде получена валидна информация, системата не реагира докато не си я получи на следващата гара, независимо че минава покрай проходни сигнали в междугарието. И се чудя, ако при светофора се предава информация и за участъковата скорост, какво се предава от бализите в стрелките?
Питането е само за Ериксон. При Алкател тази особеност я няма, няма и бализи в стрелките.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #544 -: 30 Септември 2014, 16:51:23 »
Е-е-е май си хванах белята като се включих в тая тема ;D ;D ;D Максималната стойност се предава още на първо четене при проходните и входните сигнали(ако същите са отворени по правата). При изходните е малко по особено. Представи си два изходни един до друг. Единият обаче е по правата, другия е на отклонителен коловоз. Този по правата ако е отворен с една зелена би могъл да ти даде максималната скорост направо до първия проходен( или до следващия ако няма АБ). Ами този в отклонение - ако е отворен целевата му скорост никога не може да е повече от 40 нали? И така ще се мъкнеш чак до следващия сигнал с 40. Затова на излизане от гарата след последната изходна стрелка се монтира така наречената имагинерна точка. Скоростта на двата изходни( единия с максимална, другия с 40) се приема и важи до нея, от нея нататък колкото тя ти даде, т.е. тя е един вид повишителна за скоростта на изходните от отклонение и потвърдителна за този от правата. При Алкател не знам как е - щом казваш, че няма имагинерна значи или бордовата апаратура е по умна и знае като подминеш изходния да ти отчете дължината на влака, след което да те пусне с максимална, или отчита че си стигнал до обратния входен(посредством неговите бализи), не съм се замислял по въпроса.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #545 -: 30 Септември 2014, 17:39:37 »
Изясни ми се малко положението.
При евробализите на изходния сигнал се предават и двете скорости - 40 км/ч за следващите примерно 100 метра и след това - участъковата, а бордовото оборудване само си мери 100-те метра и дължината на влака след изтичането им. Там дори бализите за обратната посока подават информация за километрично положение и се ползват като калибриращи за изминатото разстояние. Но и там телеграмите съдържат много повече информация.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #546 -: 30 Септември 2014, 18:21:31 »
Е, значи и аз научих нещо ново, само ме притесняват 100-те метра. Предполагам ги даваш примерно 100(както си и написал), би трябвало да са не 100, а разстоянието от изходния до последната изходна стрелка. За да може и опашката да ти излезе от стрелките + дължината на влака, която си въвел предварително. Чак тогава трябва да е максималната. За обема информация в една телеграма е ясно - все пак Алкатела е по нов.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #547 -: 30 Септември 2014, 18:31:19 »
Разбира се, дадох 100-те метра примерно, иначе трябва да е точно разстоянието от изходния сигнал до края на последната стрелка.
И Ериксона има по-нова версия с по-големи телеграми, но тя вече е безсмислена при наличието на ETCS. Хубавото в нашия случай е, че и двата вида бализи могат да се приемат с една антена.
Локомотивите, пригодени да работят в много железници отдолу са окичени като елха с всякакви антени, магнити, индуктори, телени четки и пр.

Ето в тази връзка дисплея на немската LZB система на един ICE влак, който улових папарашки преди няколко дни: .
« Последна редакция: 30 Септември 2014, 18:38:14 от bdz43r »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #548 -: 30 Септември 2014, 18:57:02 »
Абе то хубаво, че работят с една антена, ама май точно затова и НЕ работят. Виждаш каква боза е. Един участък с една с-ма, след това малко от другата, после пак първата...Един път минеш през едно място и те спре, втори път минеш - не те спира. Кажеш за това на механиците, те отиват, мерят с тестера, всичко им излиза точно, теглят ти една, че си ги пратил за зелен хайвер. Другия път като им кажеш за същата точка хич и не отиват, а може на нея наистина да и има нещо. Иди кажи кое е калпаво и не бачка стабилно - пътното оборудване или бордовото. Моите наблюдения са по скоро във бордовото, но че има и калпави точки спор няма. Не знам дали знаеш, навремето наште бяха купили лиценза за Ериксон и го правеха в ЗАТ. Само, че хубава работа, ама българска - за кодиращите устройства не бяха купили технологията за жълта мигаща. В резултат механиците ги монтираха само на проходните - там където няма жълта мигаща. Оригиналните се пазеха за ПС и входните. На индукторите пък били спестили от лиценза за някаква смола, в резултат на което при отливането на индуктора същия се свивал и се късала излъчвателната антена. Т.е. български индуктори така и не разбрах успяха ли да направят. Всичко това сигурно е струвало бая парици. Но за да се оправи положението го зарязаха и купиха Алкатела. Ми да ни е честит.
« Последна редакция: 30 Септември 2014, 19:05:46 от TANO »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #549 -: 30 Септември 2014, 19:23:21 »
Бализите ги правят в Търговище. Мисля, че малко са останали оригинални.
Алкатела поне е ETCS, но проекта беше уж за целия участък Пловдив - Бургас, а половината се оказа с Ериксон.
Крумово - Димитровград пък оборудването е на Thales и стават вече три различни фирми.

Но пък в Унгария видях на няколко места едната бализа Алкател, а другата - Сименс.
« Последна редакция: 30 Септември 2014, 19:34:55 от bdz43r »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #550 -: 30 Септември 2014, 20:51:50 »
Цитат на: bdz43r link=topic=1410.msg96691#msg96691 date=1412094201
Крумово - Димитровград пък оборудването е на Thales и стават вече три различни фирми.

Преди няколко години целият отдел за ОТ на Алкател премина към Талес, т.е. в момента Алкател не се занимава с тези работи. Естествено за Пловдив - Свиленград би трябвало да е по-нова версия, надявям се че са я поръчали съвместима със съществуващите бализи от двата типа. Или трябва да се преоборудват всички локомотиви с Ериксон.
По интересно ми е как Ериксонът се оправя с Алкателските бализи (съществуващите, не новите)? Дали в тях в една кутия са сложили и двете карантии? Не виждам друг начин съществуващото на много локомотиви Ериксонско оборудване изведнъж да е започнало да разбира от ETCS, освен в съндъците по земята да има и двата протокола.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #551 -: 30 Септември 2014, 21:19:01 »
Локомотивното оборудване на Ериксон не е съвместимо с ETCS бализите (независимо дали са Алкател или други).
Локомотивите са преоборудвани с ETCS карантия на Алкател с добавена съвместимост с Ериксон бализите. От Ериксона са запазени само пулта и регистриращото устройство. Не съм проучвал дали новите локомотиви из Европа също поддържат Ериксона, който e малко екзотичен.
Пловдив - Свиленград бализите са ETCS, съответно би трябвало всички локомотиви с Алкател да ги четат. Почти съм сигурен обаче, че не е пробвано до сега.
« Последна редакция: 30 Септември 2014, 21:24:10 от bdz43r »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #552 -: 30 Септември 2014, 22:12:22 »
Цитат на: bdz43r link=topic=1410.msg96694#msg96694 date=1412101141
От Ериксона са запазени само пулта и регистриращото устройство.

Сигурен ли си че с пулта от Ериксона да може да се управлява карантията на Алкатела и да се индицират неговите показания?
Мисля че съндъка с Алкатела го слагаха само на локомотиви, които нямаха Ериксон. Все си мисля че преди 10 години резултатът беше: локомотиви с Ериксон, кото си четат само Ериксонски бализи, локомотиви с новия тогава Алкател, които четат и двата типа бализи, както и необорудвани локомотиви (пък мотрисите дойдоха по-късно). А ако наистина можеш да стигнеш до Бургас с Ериксон, не виждам друг начин освен в това парче след Стара Загора?новите бализи да имат и двете карантии.
За новите трасета би трябвало ETCS-а на Талес (бивш Алкател) да е по "европейски стандарт", т.е. да е някоя настояща версия на протокола. Едва ли по-раншната версия на нашите Алкатели ще могат да ги четат без ъпгрейд на софтуера.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #553 -: 30 Септември 2014, 22:30:46 »
И стария Алкател, и новия Thales са по един и същ ETCS стандарт, поне на теория. И да има новости в протоколите, оборудването трябва да има обратна съвместимост, защото е ясно, че няма половин Европа да сменя софтуера при всяка промяна.

За другото, да, сигурен съм. Сандъка на Алкател го има на всички локомотиви, които бяха преди с Ериксон и старото сандъче на Ериксон липсва. Алкатела чете всичко и го показва на ериксонския пулт. Естествено липсват показанията за текуща скорост и целево разстояние, защото няма къде да бъдат показани. Чист Ериксон остана само на софийските ЕМВ серия 32, които си работеха с него до Пловдив, освен две, които бяха с Алкател като локомотивите.
Бургаските и пловдивските ЕМВ 32 и локомотивите серия 46 получиха чист Алкател с голям пулт.
А сега се гласи и някакъв нов модел локомотивно оборудване. Уж щяха да го слагат на 46 211, ама остана за по-нататък. Само упътването съм му виждал, ама не съм го прочел цялото все още и не знам дали ще чете Ериксон бализите.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #554 -: 30 Септември 2014, 22:57:19 »
Благодаря за поясненията. Нещата ми се вързаха и ще спя спокойно ... Ще плесна и едно плюсче.

А за стария Алкател - бях чувал че не е съвсем стандартен, ама явно са приказки от жените на пазара.
« Последна редакция: 30 Септември 2014, 23:08:59 от mitko0888 »