Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 939207 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #885 -: 08 Февруари 2012, 08:53:30 »
Цитат на: topalov link=topic=312.msg72668#msg72668 date=1328542489
Цитат на: Gogo55 link=topic=312.msg72160#msg72160 date=1328000533
знам това, и все пак някои ще даде ли числата , и на моторите също волтове за оборот и т.н., само числа ме интересуват,  или само ще си говорим кое какво е.

Не е това правилната тема за това, но след разни препратки попаднах на тези данни за моторчета Мабучи:
http://www.csehmodell.hu/_oldal/tartalmak/fajlok/letoltesek/mabuchi%20motor.pdf

Това ли са моторчетата, които слагат на моделите в Н0?

В сайта на Мабучи има такива характеристики на всичките им модели. Моторчетата, използвани в жп моделите, обикновено ги няма в листа на производителя и в сайта им.

Моторчето, което си показал, е малко по размери и на снимки съм го виждал в някои модели. На един мотор обаче е много важно кави са му навивките - в дадената таблица има един и същи механизъм с две различни намотки - 08240 е с 240 навивки на всеки полюс, всеки с пороводник 0.08. Другият е със 170 навивки с проводник 0.09. За жп модели е добре моторчето да е с по-тънка жица и с повече навивки, така се получава безпроблемна работа при напрежение от 12 - 14 волта. При това обаче се намалява мощността на моторчето и въртящия момент, и съответно трябва да се търси мотор с по-големи размери. Ако има място подходящи са мотори като RF370. Ако мястото е малко - от стандартните мотори на Мабучи няма подходящ. За по-малки модели използвам FF050, но с навивки за 12 волта, който в каталога го няма.
Има и моторчета "Mabuchi type", които външно приличат на Мабучи, но са правени от някоя друга фабрика - Китай, Малайзия, Виетнам и т.н. Напр. новото Пико, стандартния му мотор с една ос и един маховик, мисле че беше модел 56000, е по размери като Мабучи FF130, само че е с пластмасова капачка, а навивките са му съвсем различни за да работи дълго време на 14 волта. Оригиналните Мабучи от този вид са за продължинтелна работа при напрежение около 6 волта. Има едни експерименти на Tamiya, които показват как едон моторче за 6 волта работи успешно на 12, но само за няколко дни. А на моторче на Роко му дават да се сменят четките след 1000 часа работа. Най-удачни са мотори от принтери, само че не стъпкови, които са за напрежение 18, че и 24 волта. При 12 волта имат достатъчни обороти (8000 е максималното, което според мен е подходящо в Н0) и животът им е многократно по-голям от каталожния, тъй като не работят на номиналното си напрежение. Faulhaber също имат доста статии по въпроса, за моторите си с колектор препоръчват да се използват при напрежение 1/3 от номиналното, ако търсим живот от няколко стотин часа. Мисля че моторите им, които предлагат в скъпите жп модели, не са от каталога в сайта им.
Петполюсните мотори на Мабучи са правени за електрически отверки и бормашини, обикновено са за ниско напрежение, дори и 3 волта, имат и много високи обороти. Добре е да се търси такъв за 18 волта, например RS365. Цифрата 5 накрая е за петполюсен мотор. Този модел е за 28 волта, но още при 5 волта не може да се спре с ръка. Малко е големичък, но се събира в някои коруби.
Петполюсните моторчета на Роко нямат много общо с Мабучи. Освен това са с индивидуално балансирани ротори, дори и при playtime моделите, поради което работят много добре при много ниски и при много високи обороти. Има и от новите моторчета на Пико с подобни мъзможности, триполюсни, с високи обороти и голяма мащност, но като им гледам пластмасовите капачки и китайската изработка едва ли ще изтраят много.
Всички мотори, които са от играчки, са с доста ниско качество и заминават много бързо. А пък за шум, вибрации, луфтове и т.н. да не говорим. Моторчетата за отваряне на CD, огледала на коли и т.н. са пригодени да издържат доста малко при непрекъсната работа, защото обикновенно са задействани за много кратко време, но пък имат голям въртящ момент при различни напрежения.
Ако се търси мотор за замяна на повреден оригинален - обикновено само от производителя, от 15 до 35 евро (срещу 1 - 3 долара за Мабучи).

spas_tf

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 306
  • Рейтинг: 42
  • HO Епоха V -VI София
    • www.smilenov.eu
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #886 -: 08 Февруари 2012, 10:09:41 »
Ето един добър сайт за моторчета MASHIMA (като тези на ACME)
http://www.roxeymouldings.co.uk/store_front/index.php?cat_id=42&catname=%27MOTORS%27&PHPSESSID=221ee11b8f0e6e84ae1880e4103feaa1

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #887 -: 08 Февруари 2012, 12:24:55 »
Цитат на: niki link=topic=312.msg72564#msg72564 date=1328373857
много добра обложка на страхотна група :good:(Image removed from quote.) има ли  в деиствителност такъв модел, или е плод на фотошопа?

случайно го видях и:


niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #888 -: 08 Февруари 2012, 20:48:49 »
Kакто  се казва, какво нещо е живота, от една страна е  доста ,,на едро,, решен, необичаен, но от друга -семпло , за времето си дори и добре аеродинамично конструиран, с балансирани форми, абе въпреки странностите си и факта, че не сме свикнали на такъв подход и дизайн- мога да кажа, че ми харесва. Мерси  за снимката, копирах си я. :hi: :drinks:

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #889 -: 08 Февруари 2012, 21:12:00 »
Цитат на: niki link=topic=312.msg72815#msg72815 date=1328726929
...Мерси  за снимката, копирах си я.



ОЩЕ снимки от Гугъл

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #890 -: 08 Февруари 2012, 22:57:50 »
 :hi: :drinks:благодаря.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #891 -: 08 Февруари 2012, 23:34:23 »
"Открийте разликите !"  :umnik:




Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #892 -: 18 Февруари 2012, 23:29:55 »
  Има ли в България локомотиви със система за рекуперативно спиране? Знам, че Дезиро серии 30 и 31 я имат, а доколкото ми е известно сериите 41, 42, 43, 44 и 45 поне във варианта произведен за БДЖ нямат такава. Та по-конкретно въпросът ми е за сериите 46, 61 и за локомотивите на частните превозвачи.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #893 -: 19 Февруари 2012, 00:46:40 »
Не.
Единствените рекуперативни локомотиви, работили в България са ES64-U2 и ES64-F4.
44, 45, 46, 46 200 и локомотивите на частните превозвачи имат реостатна спирачка. 41 оригинално също са имали, но е премахната, същото се отнася и за прототипа 42-01.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #894 -: 19 Февруари 2012, 10:15:46 »
Един въпрос към "bdz43r":
От сайта ви bg.rail info разбрах за предтунелния свотофор който се поставя в участъци с автоблокировка с проходни сигнали и е изваден от употреба след края на "парната епоха" :diablo:
През времето на парните локове имало ли е вече проходни сигнали.Ако се окаже че е имало..... :swoon: :swoon: :swoon:

choveka_vlak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 107
  • Рейтинг: 8
  • човек докато е жив се учи!,...
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #895 -: 19 Февруари 2012, 19:02:18 »
Цитат на: bdz43r link=topic=312.msg73369#msg73369 date=1329605200
Не.
Единствените рекуперативни локомотиви, работили в България са ES64-U2 и ES64-F4.
44, 45, 46, 46 200 и локомотивите на частните превозвачи имат реостатна спирачка. 41 оригинално също са имали, но е премахната, същото се отнася и за прототипа 42-01.

А за 86-та серия какво ще кажеш???,,,

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #896 -: 19 Февруари 2012, 20:18:27 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=312.msg73373#msg73373 date=1329639346
През времето на парните локове имало ли е вече проходни сигнали.Ако се окаже че е имало..... :swoon: :swoon: :swoon:
Краят на парната епоха е доста размит във времето. Първите проходни сигнали се появяват към 1972 г, когато парната тяга все още е сравнително разпространена.
Цитат на: choveka_vlak link=topic=312.msg73406#msg73406 date=1329670938
А за 86-та серия какво ще кажеш???,,,
Те се причисляват към частните. Търсих, но не открих какъв тип е електрическото спиране при тях. Предвид годината на производство - 1984, без да съм сигурен, предполагам че са реостатни. Ако можеш да внесеш яснота - заповядай.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #897 -: 19 Февруари 2012, 20:31:52 »

Тук си го пише вида на спирачката.Даже и на модела понеже  :give_heart: също.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #898 -: 20 Февруари 2012, 07:11:17 »
Цитат на: liro4605 link=topic=312.msg73411#msg73411 date=1329676312
Тук си го пише вида на спирачката.Даже и на модела понеже  :give_heart: също.
EmZ означава допълнителена електрическа спирачка. Не става ясно обаче дали е реостатна или рекуперативна. Днес ще разпитам.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #899 -: 20 Февруари 2012, 12:22:47 »
Може ли да ми обясните за различните епохи в моделизма.